KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

undermining and tunneling

Romanian translation: extensie a leziunilor deschise prin erodare locală (subcutanat) şi în profunzime (tunelizare)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:undermining and tunneling
Romanian translation:extensie a leziunilor deschise prin erodare locală (subcutanat) şi în profunzime (tunelizare)
Entered by: Cosmin Băduleţeanu

07:32 Aug 18, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Skin diseases
English term or phrase: undermining and tunneling
Se referă la stadiul III al escarelor în care apar cratere în piele. Contextul din textul meu nu este edificator aşa că voi include un alt fragment:

Basically, undermining is like the wound is spread out underneath the skin that surrounds the visible part of the sore...TUNNELING, however is like a portion of the wound that continues to travel.
Thomas Tolnai
Romania
extensie a leziunilor deschise (subcutanat, în profunzime)
Explanation:
Undermined wound = smaller at the surface than at the wound base
Tunneling = extension of the wound bed into adjacent tissue

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-18 08:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Termeni folosiţi pentru caracterizarea leziunilor care afectează şi alte ţesuturi, dincolo de aspectul de suprafaţă al rănii. Dar undermining şi tunneling sunt şi metode de tratament.
Scuze pentru fotografiile cam dure.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-18 08:57:31 GMT)
--------------------------------------------------

Cu plăcere!
Selected response from:

Cosmin Băduleţeanu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4extensie a leziunilor deschise (subcutanat, în profunzime)
Cosmin Băduleţeanu
3erodare (locală) şi tunelizare
Mihaela Petrican


  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
extensie a leziunilor deschise (subcutanat, în profunzime)


Explanation:
Undermined wound = smaller at the surface than at the wound base
Tunneling = extension of the wound bed into adjacent tissue

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-18 08:38:51 GMT)
--------------------------------------------------

Termeni folosiţi pentru caracterizarea leziunilor care afectează şi alte ţesuturi, dincolo de aspectul de suprafaţă al rănii. Dar undermining şi tunneling sunt şi metode de tratament.
Scuze pentru fotografiile cam dure.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-18 08:57:31 GMT)
--------------------------------------------------

Cu plăcere!


    Reference: http://www.recovercare.com/pdf/NPWT_Mgmt_Specialty_Wounds.pd...
Cosmin Băduleţeanu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc! Îmi este de un real ajutor.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mihaela Petrican: link-ul este interesant, dar în back translation aş fi foarte departe de termenul sursă, urmând soluţia propusă
3 hrs
  -> Înţeleg. Mulţumesc pentru observaţie.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
erodare (locală) şi tunelizare


Explanation:
....sau poate "formarea de cratere" pentru undermining

Termenul de tunelizare se foloseşte în medicină - e drept, în alt context.

Procedeu chirurgical de creare a unui spațiu în formă de tunel sub o formație anatomică. [Cf. fr. tunnellisation].

http://dictionare.edu.ro/definitie/tunelizare/385785

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 1754