KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

the medically ill

Romanian translation: pacienți cu afecțiuni fizice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:the medically ill
Romanian translation:pacienți cu afecțiuni fizice
Entered by: Maria Diaconu

17:33 Dec 28, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: the medically ill
Cam încurcat. Am un titlu de capitol, "Psychopharmacology in the medically ill".
Mulţumesc anticipat pentru sugestii.
Maria Diaconu
Romania
pacienți (bolnavi) cu afecțiuni fizice
Explanation:
Am găsit pe google book o carte cu această denumire și aici cred că este vorba despre bolnavi cu afecțiuni psihice care prezintă și alte tipuri de boli - cele fizice.
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Vă mulţumesc tuturor foarte mult pentru efortul depus, în contextul meu am ales acest răspuns.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5(bolnavii) cu afecţiuni somatice
Mihaela Roman
5psihofarmacologia pacientilor medicali
Razvan Ioan Trascu
4boli medicaleaciceu
4psyhofarmacologia bolnavilor medicali
Angela Öhrman
3 +1pacienți (bolnavi) cu afecțiuni fizice
Antonia Toth
4bolnav în sensul clinic al cuvântului
Klára Kalamár
3(tratament psiho-farmaceutic) pentru afectiuni medicale
Ilona Roberts


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(tratament psiho-farmaceutic) pentru afectiuni medicale


Explanation:
sugestie pentru traducerea titlului

Ilona Roberts
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Razvan Ioan Trascu: "Psychopharmacology is the study of drug-induced changes in mood, sensation, thinking, and behavior" [http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopharmacology]
14 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pacienți (bolnavi) cu afecțiuni fizice


Explanation:
Am găsit pe google book o carte cu această denumire și aici cred că este vorba despre bolnavi cu afecțiuni psihice care prezintă și alte tipuri de boli - cele fizice.

Antonia Toth
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 203
Grading comment
Vă mulţumesc tuturor foarte mult pentru efortul depus, în contextul meu am ales acest răspuns.
Notes to answerer
Asker: Da, exact despre acest subiect este vorba - de exemplu, se pune problema tratamentului unui pacient cu schizofrenie după ce a fost diagnosticat şi cu ciroză hepatică decompensată.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
12 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bolnav în sensul clinic al cuvântului


Explanation:
Astfel cred că se face diferenţa între starea obiectivă (când cineva este într-adevăr bolnav) şi cea subiectivă (imaginară/presupusă).
Definition of illness: a subjective state in a human marked by feelings of deviation from the normal healthy state; a term not thought to be applicable to animals.
http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/Ill-health


Example sentence(s):
  • Primul "se îmbolnăveşte", altfel spus descoperă acea boală pe care oricine o poartă în sine, al doilea e un bolnav în sensul clinic al cuvântului.
  • Unii pacienţi de la Borşa nu sunt nici măcar bolnavi în sensul clinic. Ei au fost pur şi simplu părăsiţi în azil pentru că nu mai au familie sau o casă, sau pentru că soţiile lor vor să scape de ei.

    Reference: http://www.romlit.ro/aliane_literare
    Reference: http://www.sfaturimedicale.ro/gulagul-psihiatric-mizeria-bol...
Klára Kalamár
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 17

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Razvan Ioan Trascu: este vorba de dihotomia pacient medical vs. pacient chirurgical.
13 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
psihofarmacologia pacientilor medicali


Explanation:
cred ca este vorba de pacientul medical vs pacientul chirurgical (vechea divizare in boli medicale (asa-zisa medicina interna, incl reumatologie, nefrologie etc) si boli chirurgicale (toate disciplinele chirurgicale: ortopedie, chirurgie generala/toracica, urologie etc).

atentie: este psihofarmacologie
http://en.wikipedia.org/wiki/Psychopharmacology
http://dexonline.ro/definitie/psihofarmacologie

exemplu de utilizare a celor doi termeni (medical vs. surgical):
http://www.urmc.rochester.edu/psychiatry/clinical/acute/liai...
http://psy.psychiatryonline.org/cgi/content/full/45/3/217
http://www.worldortho.com/dev/index.php?option=com_content&t...


Razvan Ioan Trascu
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
(bolnavii) cu afecţiuni somatice


Explanation:
Care apartine corpului in general si nu viscerelor - de ex. musculatura somatica, muschii peretelui corpului sau somatopleura, deosebindu-se de musculatura splahnica. Acest termen trebuie inteles la opus termenului "psihic" (care se refera la psihism). Adjectivul "psihosomatic" califica orice boala organica (ulcer al stomacului, hipertensiune arteriala, de exemplu) la originea careia se afla o cauza psihica.
http://www.sfatulmedicului.ro/dictionar-medical/somatic_2409
Despre legatura dintre psihologia persoanei şi boala ei:
http://www.scribd.com/doc/31774581/Psihoterapia2

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2010-12-28 18:40:44 GMT)
--------------------------------------------------

A devenit o realitate faptul ca psihicul influenteaza somaticul (psihosomatic) si somaticul influenteaza psihicul (somatopsihic).Boala nu este doar o perturbare de ordin biologic sau fizic fundamentata intotdeauna pe realitati obiective sau rezultatul interventiei unor cauze materiale externe sau al unor perturbari interne fizico-chimice. Ea poate fi cauzata sau intretinuta si de mijloacele subiective ale pacientului care uneori pot fi chiar departe de realitate.
http://www.topsanatate.ro/articol/ce-sunt-tulburarile-psihos...

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2010-12-28 18:52:47 GMT)
--------------------------------------------------

http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:ZQaxhgRtqS4J:www.a...

--------------------------------------------------
Note added at 17 ore (2010-12-29 10:37:18 GMT)
--------------------------------------------------

medically ill = bolnav somatic
Dicţionar medical englez - român, Ediţia II, Editura Medicală

Mihaela Roman
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Razvan Ioan Trascu: Traducerea dvs. exclude bolile psihosomatice; fix de tratamentul acestora (mai precis al complicatiilor psihosomatice ale bolilor somatice) este vorba in acest capitol. [v. def. pentru psihofarmacologie].
13 hrs
  -> Nu înţeleg obiecţia dvs. Definiţia pentru bolile psihosomatice am dat-o mai sus.

23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
psyhofarmacologia bolnavilor medicali


Explanation:
Acestia sunt bolnavi dpdv medical. "pacient" se referå mai mult la relatia dintre personalul medical si bolnav.

Angela Öhrman
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 44

17 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
boli medicale


Explanation:
medically illness, surgically illness, psychiatric illness

aciceu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian