KudoZ home » English to Romanian » Medical (general)

bone window(s)

Romanian translation: imagine (numai) a osului / fereastră pentru ţesut osos


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bone window(s)
Romanian translation:imagine (numai) a osului / fereastră pentru ţesut osos
Entered by: lucca

08:56 Feb 13, 2005
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: bone window(s)
Fraza este: Head CT is useful for the identification of intracranial hemorrhage; bone window views may be necessary to demonstrate some fractures.
Nu ştiu dacă există o denumire specifică în româneşte pentru bone window.
lucca
Romania
imagine (numai) a osului
Explanation:
http://www.gehealthcare.com/usen/ct/docs/Beigelman.pdf
gasesti aici exemple cu imaginile (bone si soft windows - windows fiind imaginea, "fereastra"}

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 27 mins (2005-02-13 10:24:27 GMT)
--------------------------------------------------

poate iti trebuie, windowing inseamna reglarea contrastului si luminozitatii imaginii scanate - tocmai folosesc DICOM Eye ;i Digital Jacket sa vad niste coronarografii (despre care medicii specialisti mi-au spus ca n-am sa le vad niciodata pe un PC acasa ;).
Selected response from:

Tudor Soiman
Grading comment
Thanks
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1imagine (numai) a osuluiTudor Soiman
3 +1cavităţi naturale intraosoase
Ciprian Patrascu


Discussion entries: 1





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cavităţi naturale intraosoase


Explanation:
Se pare că expresia'bone window' îşi găseşte aria de utilizare numai în contextul explorărilor imagistice, şi se aplică în egală măsură sinusurilor frontale & sfenoidale, precum şi ferestrelor acustice de la urechea medie. Nu ştiu să existe o denumire specifică pentru aşa ceva şi, în plus, se pare că şi jargonul explorărilor ultrasonografice utilizează această noţiune. Cel mai prudent ar fi, cred, sa spunem 'incidenţe ortogonale la nivelul cavităţilor naturale intraosoase'.


    Reference: http://www.aafp.org/afp/20021115/1882.html
    Reference: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&d...
Ciprian Patrascu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 656

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  LILIANA HUTANU
43 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
imagine (numai) a osului


Explanation:
http://www.gehealthcare.com/usen/ct/docs/Beigelman.pdf
gasesti aici exemple cu imaginile (bone si soft windows - windows fiind imaginea, "fereastra"}

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 27 mins (2005-02-13 10:24:27 GMT)
--------------------------------------------------

poate iti trebuie, windowing inseamna reglarea contrastului si luminozitatii imaginii scanate - tocmai folosesc DICOM Eye ;i Digital Jacket sa vad niste coronarografii (despre care medicii specialisti mi-au spus ca n-am sa le vad niciodata pe un PC acasa ;).

Tudor Soiman
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcella Magda
1 hr