step wedge

Romanian translation: sablon de zonare

English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / other
English term or phrase: step wedge
Film containing the radiogram of the step wedge part of the test device
ZAMOLXIS
Romanian translation:sablon de zonare
Explanation:
Acesta este termenul consacrat, dar i se mai spune si "scala nivelurilor de gri" sau "scala de nuante", insa este mai putin tehnic.
Copie fotografica a scalei nuantelor de gri, realizata pe hartie fotografica si folosita la realizarea fotografiilor cu ajutorul sistemului de zonare. De obicei o astfel de scala este impartita in zece zone care acopera intraga gama de nuante, de la negru (zona 0) pana la alb (zona IX), intre ele fiind situate nuantele de gri, iar in zona V griul standard.
Selected response from:

Adriana Sandru
Romania
Grading comment
Multumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sablon de zonare
Adriana Sandru
4etalon tonalitate
Florin Ular
3filtru cu transmitere în trepte
Mihaela Petrican
3parte separand doferite a;te parti
Could-you
2margine în trepte
lucca


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
margine în trepte


Explanation:
Sau "marginea treptelor".

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 64

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
filtru cu transmitere în trepte


Explanation:
Definiţia din Euradicatom: neutral step wedge: a non-selective filter in which the transmittance changes by steps along a straight or curved path on its surface
http://ec.europa.eu/eurodicautom/Controller

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-18 11:02:59 GMT)
--------------------------------------------------

sau transmitere gradată

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 736

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
etalon tonalitate


Explanation:
Seamana cu imaginea de mai jos (link):



http://sipi.usc.edu/~ortega/icip2001/original/gray21_512.gif

sau vezi imaginile Google pentru step wedge:

http://images.google.com/images?sourceid=navclient-ff&ie=UTF...

Florin Ular
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
parte separand doferite a;te parti


Explanation:
..

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2006-11-18 14:11:12 GMT)
--------------------------------------------------

Va rog sa ma scuzati -> "PRTE SEPARAND DIFERITE ALTE PARTI"

Could-you
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
sablon de zonare


Explanation:
Acesta este termenul consacrat, dar i se mai spune si "scala nivelurilor de gri" sau "scala de nuante", insa este mai putin tehnic.
Copie fotografica a scalei nuantelor de gri, realizata pe hartie fotografica si folosita la realizarea fotografiilor cu ajutorul sistemului de zonare. De obicei o astfel de scala este impartita in zece zone care acopera intraga gama de nuante, de la negru (zona 0) pana la alb (zona IX), intre ele fiind situate nuantele de gri, iar in zona V griul standard.


    Reference: http://photocami.ro/docs/Tema_9_Masurarea_expunerii%20.pdf
    Reference: http://portal.dfoto.ro/interest.htm
Adriana Sandru
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc !