KudoZ home » English to Romanian » Medical: Instruments

butterfly closure

Romanian translation: bandaj în fluture


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:butterfly closure
Romanian translation:bandaj în fluture
Entered by: Maria Diaconu

11:22 Nov 1, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: butterfly closure
Definiţia în engleză:
an adhesive bandage resembling the shape of a butterfly's outstretched wings, used for closing minor cuts.

Am găsit în română o singură referinţă pentru "plasture adeziv tip fluture".
Pentru cine ştie spaniolă:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_spanish/medical:_instru...

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
bandaj in fluture
Explanation:
Cf. "la nevoie se poate folosi o banda adeziva, numita bandaj in fluture, pentru mentinerea marginilor ranii in contact. Acesta se poate confectiona sau se cumpara unul deja facut. Acesta se pozitioneaza totdeauna pe lungimea ranii si nu pe latimea acesteia, pentru a mentine marginile apropiate"
http://www.sfatulmedicului.ro/articole/Chirurgie_generala/Cu...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2008-11-01 11:45:21 GMT)
--------------------------------------------------

sau "leucoplast in fluture"
v. http://aest.ro/index.php?Itemid=27&id=120&option=com_content...
Selected response from:

adami
Romania
Grading comment
Mulţumesc tuturor!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4bandaj in fluture
adami
4 +2leucoplast în formă de fluture
irina savescu
4pansament adezivcezara lucas


Discussion entries: 8





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
bandaj in fluture


Explanation:
Cf. "la nevoie se poate folosi o banda adeziva, numita bandaj in fluture, pentru mentinerea marginilor ranii in contact. Acesta se poate confectiona sau se cumpara unul deja facut. Acesta se pozitioneaza totdeauna pe lungimea ranii si nu pe latimea acesteia, pentru a mentine marginile apropiate"
http://www.sfatulmedicului.ro/articole/Chirurgie_generala/Cu...

--------------------------------------------------
Note added at 22 mins (2008-11-01 11:45:21 GMT)
--------------------------------------------------

sau "leucoplast in fluture"
v. http://aest.ro/index.php?Itemid=27&id=120&option=com_content...

adami
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24
Grading comment
Mulţumesc tuturor!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  irina savescu: abia acum am văzut şi răspunsul tău :)
18 mins
  -> multumesc!

agree  Andrei Huiban
52 mins
  -> multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> multumesc!

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> multumesc!

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
leucoplast în formă de fluture


Explanation:
am găsit denumirea aceasta pe un sit de chirurgie estetică.
alte variante ar fi plasture în formă de fluture dar şi bandaj în fluture (nu e un criteriu dar pentru fiecare am găsit fix câte o referinţă)



    Reference: http://www.chirurgie-estetica.go.ro/nas.htm
irina savescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
2 hrs
  -> multumesc

agree  wordbridge
1 day21 hrs
  -> multumesc

2 days7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pansament adeziv


Explanation:
Este ceea ce ofera farmaciile la vanzare:
Pansament adeziv
* STERIL
* Folosit la incizii chirurgicale, rani traumatice precum taieturi, rosaturi sau zgarieturi.
* In interior are o pernuta puternic absorbanta ce NU adera la rana
* Poros, lasa pielea sa respire
* Confortabil
* Aderenta initiala si permanenta foarte buna
* NU lasa reziduuri dupa indepartare

--------------------------------------------------
Note added at 2 zile7 ore (2008-11-03 19:01:20 GMT)
--------------------------------------------------

Sau, cum spunea si Mihaela, si am gasit in farmacii la vanzare
Plasture adeziv cu pansament, 50 buc/cutie, 4 dimensiuni diferite


--------------------------------------------------
Note added at 2 zile7 ore (2008-11-03 19:03:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.asclepio.ro/pansament.html


    Reference: http://www.chemomed.ro/produse.php?id=104&tipLista=5
cezara lucas
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 39