KudoZ home » English to Romanian » Medical: Pharmaceuticals

microtubule

Romanian translation: microtubul


09:45 Dec 7, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: microtubule
Tau protein is associated with the microtubules (part of the cytoskeleton) of the neurons . In AD, neuronal degeneration leads to formation of neurofibrillary tangles and release of tau protein into the CSF. Elevated levels of tau protein in the CSF suggests AD or some other form of dementia.
Manuela Cojocariu
Romania
Romanian translation:microtubul
Explanation:
eu aşa l-am întâlnit în context medico-farmaceutic

plural, microtubuli
Paclitaxel este un agent chimioterapic novator care stimuleaza asamblarea microtubulilor din dimerii de tubulina si stabilizeaza microtubulii prin prevenirea depolimerizarii.
http://www.sfatulmedicului.ro/medicamente/taxol-flacoane_104...
Selected response from:

Mihaela Petrican
Italy
Grading comment
Multumesc frumos!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4microtubul
Mihaela Petrican
4 +1microtubule
Lia Sabau


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
microtubule


Explanation:
Există în acest text http://staticlb.didactic.ro/uploads/material/88/11/34//apa.p... același termen.

--------------------------------------------------
Note added at 10 minute (2010-12-07 09:55:46 GMT)
--------------------------------------------------

Am mai găsit și aici: http://www.racai.ro/~dragam/CUANTIHT.HTM Electronica moleculară de tip (c) [11] prin care se caută realizarea de automate celulare din structuri de molecule [12], un exemplu fiind oferit de natură prin ***microtubulele*** citoscheletului unei celule vii

Lia Sabau
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claudia Coja
22 mins
  -> multumesc

agree  Iosif JUHASZ
8 hrs
  -> multumesc

disagree  Nadia Bucurenci: mai curând microtubuli
22 hrs
  -> Da, ai dreptate. Cred ca la masculin este mai indicată folosirea acestui termen.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
microtubul


Explanation:
eu aşa l-am întâlnit în context medico-farmaceutic

plural, microtubuli
Paclitaxel este un agent chimioterapic novator care stimuleaza asamblarea microtubulilor din dimerii de tubulina si stabilizeaza microtubulii prin prevenirea depolimerizarii.
http://www.sfatulmedicului.ro/medicamente/taxol-flacoane_104...

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 650
Grading comment
Multumesc frumos!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nadia Bucurenci: microtubuli am găsit și în Dictionarul de Imunologie Medicală
21 hrs
  -> mulţumesc :)

agree  Lia Sabau: Am găsit și eu un document pe net, "Formarea microtubulilor din tubulină": phys.ubbcluj.ro/~emil.vinteler/progres/12biofizica/2microtubuli.ppt . Mea culpa.
21 hrs
  -> mulţumesc :)

agree  William Padina
23 hrs
  -> mulţumesc :)

agree  Tradeuro Language Services
11 days