KudoZ home » English to Romanian » Nutrition

pour-plate method

Romanian translation: metoda inoculării pe medii nutritive


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pour-plate method
Romanian translation:metoda inoculării pe medii nutritive
Entered by: Antonia Toth

19:47 Mar 5, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Medical - Nutrition / nutrition
English term or phrase: pour-plate method
pour-plate method
Immediately before use in the pour-plate method, add 10 ml of...
translator2012
metoda inoculării pe medii nutritive
Explanation:
n cazul mediilor solide, prelevarea se face cu firul direct din colonii; celulele recoltate se ... prin inoculare pe medii nutritive vor dezvolta colonii. ...

cis01.central.ucv.ro/facultatea_horticultura/inv/cursuri/horti/anul2/Microbiologie/microbiologie-lp1.rtf

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-03-05 21:24:18 GMT)
--------------------------------------------------

frf.cncsis.ro/documente/394RAPORT%20CERCETARE.doc

S-a procedat la izolarea pe medii solide, care se realizează prin metoda diluţiilor succesive şi prin metoda diseminării pe suprafaţa mediului. Cultura de turbă care potenţial conţine microorganisme, a fost diluată în apă sterilă. Utilizând în acest scop un anumit coeficient de diluare, obţinându-se în acest fel o serie de diluţii în care numărul celulelor scade în progresie geometrică. Pentru prepararea diluţiilor, apa sterilă a fost repartizată în eprubete uscate sterile, câte 9 ml în fiecare eprubetă. Apoi 1 ml din suspensia iniţială, (luat cu o pipetă sterilă) a fost transferat în prima eprubetă cu 9 ml apă sterilă.
Suspensia obţinută a fost amestecată foarte bine cu ajutorul pipetei prin barbotare, ceea ce a asigurat o bună omogenizare a suspensiei şi a redus aderarea celulelor de pereţii eprubetei şi pipetei. Apoi s-au realizat celelalte diluţii (10-2 - 10-10), în acelaşi mod.
După realizarea diluţiilor, s-a procedat la însămânţarea cu acestea (1 ml suspensie diluată) pe medii solide, repartizate în plăci Petri. Pentru fiecare diluţie s-au însămânţat câte 3 plăci Petri cu mediu Sabouraud şi 3 plăci cu mediu Czapek - Dox. Incubarea s-a realizat timp de 24 - 96 ore la temperatura de 280C, pentru dezvoltarea culturilor. La finalul perioadei de incubare, pe suprafaţa plăcilor Petri au apărut colonii izolate, care au fost repicate în mod steril şi trecute în tuburi cu geloză sterilă. Termostatarea acestora la 280C a dus la obţinerea dintr-o singură colonie a unei plaje microbiene, care a fost verificată microscopic pentru a se constata puritatea culturii obţinute.

Din acest text reiese ca metoda diluţiilor succesive (metodă foarte folosită în chimia analitică) este doar o etapă a metodei mai sus amintite.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-03-05 21:53:05 GMT)
--------------------------------------------------


Standard românesc:
Calitatea apei. Detecţia şi numărarea de Escherichia coli şi de bacterii coliforme. Partea 3: Metoda miniaturizată (numărul cel mai probabil) prin însămânţare în mediu lichid

sau metoda însămânţării pe medii nutritive

http://referat.clopotel.ro/Metode_si_tehnici_folosite_in_efe...

Terapia moderna presupune si un diagnostic de certitudine in micoze.
In acest scop se utilizeaza mai multe metode de examen paraclinic :

insamantarea probelor patogenice pe medii specifice;







--------------------------------------------------
Note added at 10 ore (2007-03-06 06:03:24 GMT)
--------------------------------------------------

Concluzie:
serial dilution method - metoda însămânţării (inoculării) în mediu lichid
pour plate method - metoda însămânţării (inoculării) pe medii specifice (nutritive)
Selected response from:

Antonia Toth
Grading comment
Multumesc.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4metoda inoculării pe medii nutritive
Antonia Toth
4metoda turnării pe placălucca


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metoda turnării pe placă


Explanation:
Placa este Petri, descrierea metodei aici:
http://filebox.vt.edu/users/chagedor/biol_4684/Methods/plate...
(punctul 2).
Poate că are denumire specifică în română, dar nu o ştiu.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  micawber_7
4 hrs
  -> Mulţumesc

disagree  Antonia Toth: Dl. Lucian a specificat că nu ştie denumirea exactă, această definiţie sună a mecanică, nu microbiologie.
10 hrs
  -> E vina... metodei. Pour-plate sună a mecanică.

50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
metoda inoculării pe medii nutritive


Explanation:
n cazul mediilor solide, prelevarea se face cu firul direct din colonii; celulele recoltate se ... prin inoculare pe medii nutritive vor dezvolta colonii. ...

cis01.central.ucv.ro/facultatea_horticultura/inv/cursuri/horti/anul2/Microbiologie/microbiologie-lp1.rtf

--------------------------------------------------
Note added at 1 oră (2007-03-05 21:24:18 GMT)
--------------------------------------------------

frf.cncsis.ro/documente/394RAPORT%20CERCETARE.doc

S-a procedat la izolarea pe medii solide, care se realizează prin metoda diluţiilor succesive şi prin metoda diseminării pe suprafaţa mediului. Cultura de turbă care potenţial conţine microorganisme, a fost diluată în apă sterilă. Utilizând în acest scop un anumit coeficient de diluare, obţinându-se în acest fel o serie de diluţii în care numărul celulelor scade în progresie geometrică. Pentru prepararea diluţiilor, apa sterilă a fost repartizată în eprubete uscate sterile, câte 9 ml în fiecare eprubetă. Apoi 1 ml din suspensia iniţială, (luat cu o pipetă sterilă) a fost transferat în prima eprubetă cu 9 ml apă sterilă.
Suspensia obţinută a fost amestecată foarte bine cu ajutorul pipetei prin barbotare, ceea ce a asigurat o bună omogenizare a suspensiei şi a redus aderarea celulelor de pereţii eprubetei şi pipetei. Apoi s-au realizat celelalte diluţii (10-2 - 10-10), în acelaşi mod.
După realizarea diluţiilor, s-a procedat la însămânţarea cu acestea (1 ml suspensie diluată) pe medii solide, repartizate în plăci Petri. Pentru fiecare diluţie s-au însămânţat câte 3 plăci Petri cu mediu Sabouraud şi 3 plăci cu mediu Czapek - Dox. Incubarea s-a realizat timp de 24 - 96 ore la temperatura de 280C, pentru dezvoltarea culturilor. La finalul perioadei de incubare, pe suprafaţa plăcilor Petri au apărut colonii izolate, care au fost repicate în mod steril şi trecute în tuburi cu geloză sterilă. Termostatarea acestora la 280C a dus la obţinerea dintr-o singură colonie a unei plaje microbiene, care a fost verificată microscopic pentru a se constata puritatea culturii obţinute.

Din acest text reiese ca metoda diluţiilor succesive (metodă foarte folosită în chimia analitică) este doar o etapă a metodei mai sus amintite.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2007-03-05 21:53:05 GMT)
--------------------------------------------------


Standard românesc:
Calitatea apei. Detecţia şi numărarea de Escherichia coli şi de bacterii coliforme. Partea 3: Metoda miniaturizată (numărul cel mai probabil) prin însămânţare în mediu lichid

sau metoda însămânţării pe medii nutritive

http://referat.clopotel.ro/Metode_si_tehnici_folosite_in_efe...

Terapia moderna presupune si un diagnostic de certitudine in micoze.
In acest scop se utilizeaza mai multe metode de examen paraclinic :

insamantarea probelor patogenice pe medii specifice;







--------------------------------------------------
Note added at 10 ore (2007-03-06 06:03:24 GMT)
--------------------------------------------------

Concluzie:
serial dilution method - metoda însămânţării (inoculării) în mediu lichid
pour plate method - metoda însămânţării (inoculării) pe medii specifice (nutritive)

Antonia Toth
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc.