KudoZ home » English to Romanian » Other

deterrence

Romanian translation: descurajare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deterrence
Romanian translation:descurajare
Entered by: Oana Dorobantu

09:49 Jan 25, 2002
English to Romanian translations [Non-PRO]
/ MILLITARY
English term or phrase: deterrence
millitary systems of defense
andreea
descurajare
Explanation:
Descurajarea este un angajament conditional de a aplica represalii daca o alta parte nu se comporta in modul dorit.

Descurajarea se concentreaza in mod exclusiv asupra sanctiunilor negative sau amenintarilor, precum si pe prevenirea comportamentului n3edorit.

Selected response from:

Oana Dorobantu
Romania
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3descurajare
Oana Dorobantu
4 +1intimidare
asco
4 +1disuasiuneNicholas-George Piatkowski
4oprirecorina77
3contracarare, rezistentaMirona Ciocirlie


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
descurajare


Explanation:
Descurajarea este un angajament conditional de a aplica represalii daca o alta parte nu se comporta in modul dorit.

Descurajarea se concentreaza in mod exclusiv asupra sanctiunilor negative sau amenintarilor, precum si pe prevenirea comportamentului n3edorit.




    Dictionar de relatii internationale, Graham Evans, Jeffrey Newnham, Universal Dalsi 2001
Oana Dorobantu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 87
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.Albu: Asa este. Se refera, probabil, la sisteme pentru descurajarea inamicului
5 mins

agree  olgutsa
56 mins

agree  corin: Se refera in special la "deterring a nuclear attack by the capability for retaliation" (Webster's)
4 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
intimidare


Explanation:
sisteme de apărare de intimidare

asco
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 477

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov: suna mai bine decat celelalte variante, mai adecvat unui text formal
6 hrs

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oprire


Explanation:

De obicei in contexte despre oprirea cursei inarmarilor.


    Levitchi : Dictionar englez-roman, Gramar, 2000
corina77
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 20

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
contracarare, rezistenta


Explanation:
"Deterrent" este explicat de Longman drept "something that makes someone less likely to do something". Se citeaza "nuclear deterrent" drept exemplu: arsenalul nuclear al unei tari care impiedica alte tari sa atace. Nu m-am putut hotari intre cei doi termeni.

Mirona Ciocirlie
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 40

2 days 21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
disuasiune


Explanation:
Disuasiune este un termen mai uzitat in termeni militari, celelalte raspunsuri sunt valabile exprimand esenta si sensul dar se utlizeaza mai rar in context


    Reference: http://nickpiat@yahoo.com
Nicholas-George Piatkowski
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simon Charass
19 hrs