KudoZ home » English to Romanian » Other

make work

Romanian translation: Soluţii pentru interdependenţa economică


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:make work
Romanian translation:Soluţii pentru interdependenţa economică
Entered by: Mihaela Roman

19:28 Jan 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Other
English term or phrase: make work
Titlu: Making the Economic Interdependence Work
Nu imi vine in minte nici o traducere inspirata, poate are cineva o idee ...
Mihaela Roman
Romania
Soluţii pentru interdependenţa economică
Explanation:
Când mă gândesc la "make it work", pentru mine înseamnă găsirea de soluţii pentru a soluţiona o situaţie. În plus, pentru un titlu, sunt preferabile substantivele.
HTH
Selected response from:

Cristiana Coblis
Romania
Grading comment
Multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5Soluţii pentru interdependenţa economică
Cristiana Coblis
4 +2Aplicarea eficientă a...
Florin Ular
5Mecanismele interdependenţei economiceDasa Suciu
4 +1functionalizare
Alexandru Molla
4 +1punînd în mişcare/demarînd interdependenţa economică
Bogdan Burghelea
4sa facem din interdependanta economica un concept viabil/ un fapt implinitAnca Nitu
3asigurarea operativitatii
Mihaela Bordea
2eficientizarea interdependentei economice
Mihaela Ghiuzeli


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
punînd în mişcare/demarînd interdependenţa economică


Explanation:
...

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maria Diaconu
19 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
asigurarea operativitatii


Explanation:
-

Mihaela Bordea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 12

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sa facem din interdependanta economica un concept viabil/ un fapt implinit


Explanation:
o propunere

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 209

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
functionalizare


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2008-01-19 21:53:11 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?q=functionalizare&hl=en&safe=of...

Alexandru Molla
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
1 hr
  -> Vă mulţumesc :)

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
eficientizarea interdependentei economice


Explanation:
Avem proiecte de eficientizare, de restructurare care au un impact negativ, iar pentru a reduce acest impact vom derula o serie de proiecte pentru a ridica nivelul comunitatilor locale si a le oferi acces acolo unde credem noi ca este normal: la scoli, la educatie, la sisteme sanitare. N-o sa facem sute sau mii de proiecte, dar incercam sa definim niste programe care sa aiba un impact in aceste comunitati in care lucram si bineinteles si la nivel national, in functie de natura proiectului.

Al termen greoi de genul "functionalizarii" care vad ca se impamanteneste.

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 99

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
Soluţii pentru interdependenţa economică


Explanation:
Când mă gândesc la "make it work", pentru mine înseamnă găsirea de soluţii pentru a soluţiona o situaţie. În plus, pentru un titlu, sunt preferabile substantivele.
HTH

Cristiana Coblis
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Manole
4 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  xxxmistahara: si aceasta este o varianta reusita
8 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Desco
1 day4 mins
  -> Mulţumesc.

agree  Mihaela Ghiuzeli: The most sensible of all.
2 days22 hrs
  -> Mulţumesc.

agree  Mihaela Bordea: simplu si la obiect
4 days

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Aplicarea eficientă a...


Explanation:
O variantă.

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-01-19 19:37:53 GMT)
--------------------------------------------------

Sau „eficientizarea...”

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2008-01-20 07:31:56 GMT)
--------------------------------------------------

Prin „to make smth. work” (în cazul de faţă) înţeleg a face să funcţioneze în sensul de „a da rezultate”, „a funcţiona eficient” nu doar a pune în practică.



Florin Ular
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmistahara: da, aici eficient, eficientizare merge bine
15 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Irina Adams
1 day23 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Mecanismele interdependenţei economice


Explanation:
Fiindcă este titlu, trebuie să redea esenţa.

To make work înseamnă a face să funcţioneze. Textul care urmează după titlu se poate referi la mai multe: care sunt mecanismele, cum lucrează acestea, cum se poate interveni pentru a face să funcţioneze acestea, etc.


    Reference: http://economie.vocabular.ro/wordSearch.php?view=views/wordS...
Dasa Suciu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20