KudoZ home » English to Romanian » Other

forensic

Romanian translation: argumentat


12:21 Nov 1, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Other
English term or phrase: forensic
Iwould say if you do a forensic examination of the failures you've had, one of twothings are probably evident. 1) You use a very bad judgmental criteria for how and who and what
mechanism to trust and demonstrate it
ionutzavram
Romania
Romanian translation:argumentat
Explanation:
explanation for forensic
argumentative
www.merriam-webster.com/dictionary/forensic

argumentative-argumentat, logic

criminalist sau judiciar in contextul de fata nu prea merge...ideea este de analiza minutioasa la fel ca cea pe care o fac criminalistii, insa contextul nu da de inteles ca ar fi vorba despre o analiza criminalistica in sine...

analiza argumentata/logica/atenta/in detaliu a...

Selected response from:

Cristina Bolohan
Romania
Grading comment
multumesc mult
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3criminalistic/judiciar
adami
4 +4argumentat
Cristina Bolohan
4Forensic / sensuri multiplecezara lucas
3a pune sub lupak33pwalkin


Discussion entries: 10





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
criminalistic/judiciar


Explanation:
In context: ancheta judiciara/investigatie criminalistica

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 52
Notes to answerer
Asker: multumesc mult


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  valhalla55
26 mins
  -> multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
1 hr
  -> multumesc!

agree  liviu roth: este numai creiminalistic, nu judiciar, dar in contextul de mai sus este postat in discussion
1 hr
  -> 1. in Dictionarul IL (mare) este trecuta ca singura traducere 'judiciar'; 2. Avand sens figurat, a "face o ancheta 'judiciara' asupra esecurilor..." e o traducere posibila.

agree  Iosif JUHASZ
2 hrs
  -> multumesc!

disagree  Rose Marie Matei: in acest context chiar nu cred ca e potrivit, dar prin extrapolare "disecare" din discutii ..
5 hrs
  -> "potrivit" nu este in engleza, ci o metafora (catacreza, de fapt), pe care ai libertatea sa o pastrezi sau nu, dar daca functioneaza, de ce ai vrea sa o omori sau sa o reduci la 'disectie', care e, cel putin, mult mai previzibila?

agree  clauswe: http://dictionar.netflash.ro/index.php?w=forensic&l=1&h=2&g=...
9 hrs
  -> multumesc!

disagree  Lucica Abil: De acord cu rosematei
10 hrs
  -> 1. Ni s-a cerut totusi o traducere a termenului 'forensic', nu o alta metafora; 2. daca aveti o metafora la fel de eficace foarte bine, dar nu 'a diseca', pt. ca nu-i decat un cliseu, iar 'a analiza minutios/argumentat' nu au nimic de a face cu metafora..

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Forensic / sensuri multiple


Explanation:
sensuri multiple
Forensic 2. Of, relating to, or used in debate or argument; rhetorical.
http://www.thefreedictionary.com/forensic

cezara lucas
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Notes to answerer
Asker: multumesc mult


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
argumentat


Explanation:
explanation for forensic
argumentative
www.merriam-webster.com/dictionary/forensic

argumentative-argumentat, logic

criminalist sau judiciar in contextul de fata nu prea merge...ideea este de analiza minutioasa la fel ca cea pe care o fac criminalistii, insa contextul nu da de inteles ca ar fi vorba despre o analiza criminalistica in sine...

analiza argumentata/logica/atenta/in detaliu a...



Cristina Bolohan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 176
Grading comment
multumesc mult

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil: Da, „a analiza minuţios” poate fi, de asemenea, o soluţie.
3 hrs
  -> Multumesc

agree  liviu roth: am ales "diseca" pt. ca disectia este parte componenta al medicinii legale (forensic)
5 hrs
  -> Multumesc

agree  Rose Marie Matei
12 hrs
  -> Multumesc

agree  xxxairineiv
1 day12 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a pune sub lupa


Explanation:
o incercare: do a forensic analysis - a pune sub lupa; si in cel de al doilea sens mentionat, "forensic" este utilizat tot in sens figurat(pornind de la sensul de baza). am incercat doar sa atenuez putin.

k33pwalkin
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: multumesc mult