KudoZ home » English to Romanian » Other

specialty grocery store

Romanian translation: Magazin cu produse alimentare organice/naturale


12:52 Nov 10, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Other
English term or phrase: specialty grocery store
Don't forget credibility, even on the smaller ticket items.There's a chain of specialty grocery stores here in Southern California that you may or may not have heard of called TraderJoe's. They have radio spots that are refreshingly different. The guy says, "Look, this is what we do.This is how we do it. We found a tremendous opportunity to buy a caseload of this particular type ofCabernet from France. If we found something else, we could buy two caseloads and get an incred-ible price, and we do that so we can pass the savings onto you." They talk a little about the wine, andthey justify the price. It's fantastic. At the end, he says, "Thanks for listening."
ionutzavram
Romania
Romanian translation:Magazin cu produse alimentare organice/naturale
Explanation:
Vezi definitia pentru "grocery store"; Asta este Trader Joe for sure since I really know it inside out.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-10 19:42:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wisegeek.com/what-is-a-specialty-store.htm

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-10 19:43:21 GMT)
--------------------------------------------------

Asta este "specialty" in cazul acestui tip de "grocery store".

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-10 19:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Spre deosebire de "Whole Foods" care este "high end organic store"( foarte piparat" asta este mai mic, mai convenabil dar tot organic. Vad ca sunt 3 in NY si le merge f.bine.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-10 20:10:24 GMT)
--------------------------------------------------

Desi sunt si unele produse etnice care nu sunt neaparat organice, "the big selling point" este ca se specializeaza pe aceste produse organice si in plus este" ecology friendly "( pungile se recicleaza; oule sunt de la gaini care sunt crescute in custi " cage free"). Laptele este organic
Selected response from:

Mihaela Ghiuzeli
Grading comment
Multumesc mult
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Magazin cu produse alimentare organice/naturale
Mihaela Ghiuzeli
4 +4magazin de specialitati culinare
Anca Oprita
4 +3băcănie cu delicateseIrina-Maria Foray
Summary of reference entries provided
magazin de delicatese/ specialităţi culinare
Adde

Discussion entries: 5





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
băcănie cu delicatese


Explanation:
O idee ce mi-a venit citind prezentarea de pe site:

Just what is this thing we call Trader Joe’s? Well, we’re a grocery store, sure, but really so much more. Our shelves are stocked full of delicious foods and beverages from the basics like milk, bread and butter to more exotic fare like imported cheeses, organic produce and hand-tossed pizza from Italy. We taste every product before we decide to sell it, and we guarantee you’ll like it.* http://www.traderjoes.com/about_tjs.html

--------------------------------------------------
Note added at 21 minute (2008-11-10 13:14:07 GMT)
--------------------------------------------------

sau chiar *magazin de delicatese*

Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sigina
5 mins
  -> Mulţumesc, Sigina :)

agree  Emina Popovici
1 hr
  -> Mulţumesc, Emina !

neutral  Alina Weidell: e greu de gasit un echivalent,nu cred ca bacanie il descrie bine (au si fructe si legume) si nu as spune ca au doar delicatese, au multe produse de zi cu zi cu marca Trader Joe's
5 hrs
  -> Mulţumesc. Ca variantă, adăugasem, aşa cum se poate vedea, varianta *magazin de delicatese*.

agree  Adde
6 hrs
  -> Mulţumesc, Adde :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
magazin de specialitati culinare


Explanation:
Trader Joe's, ce amintiri (culinare) plăcute... :)

Anca Oprita
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luminita Fundatureanu: :)) Trader Joe's e departe de a fi o bacanie, e un super-market cu specialitati intr-adev. (n-am mai auzit cuv. bacanie -nostalgic- din vremea comunismului, no offense)
1 hr
  -> Mulţumesc! :)

agree  Alina Weidell
4 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  Adde
5 hrs
  -> Mulţumesc!

agree  catalina savu
5 hrs
  -> Mulţumesc!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Magazin cu produse alimentare organice/naturale


Explanation:
Vezi definitia pentru "grocery store"; Asta este Trader Joe for sure since I really know it inside out.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-10 19:42:05 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.wisegeek.com/what-is-a-specialty-store.htm

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-10 19:43:21 GMT)
--------------------------------------------------

Asta este "specialty" in cazul acestui tip de "grocery store".

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-10 19:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Spre deosebire de "Whole Foods" care este "high end organic store"( foarte piparat" asta este mai mic, mai convenabil dar tot organic. Vad ca sunt 3 in NY si le merge f.bine.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-11-10 20:10:24 GMT)
--------------------------------------------------

Desi sunt si unele produse etnice care nu sunt neaparat organice, "the big selling point" este ca se specializeaza pe aceste produse organice si in plus este" ecology friendly "( pungile se recicleaza; oule sunt de la gaini care sunt crescute in custi " cage free"). Laptele este organic

Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 99
Grading comment
Multumesc mult

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alina Weidell: si eu tot de aici fac cumparaturi, spre deosebire de alte magazine alimentare la noi Trader Joe's este cel mai mult autoservire. AM putea sa ii spunem poate magazin alimentar specializat/cu produse speciale:) nu toate organice dar multe de import
30 mins
  -> Multumesc Alina ! Hit home this store. Spre deosebire de "bacanie", asta are si aprozar( fructe si legume

agree  Adde: da, chiar şi pe paginile din RO l-am găsit în aceeaşi categorie ca Whole Foods, cel care care apare ca exemplu de "speciality store" http://www.green-report.ro/dynamic/stiri/stiri/topul-celor-m...
2 hrs
  -> Multumesc Adde !

agree  RODICA CIOBANU
15 hrs
  -> Multumesc Rodica !




Reference comments


6 hrs peer agreement (net): +2
Reference: magazin de delicatese/ specialităţi culinare

Reference information:
"Băcănie" sau "magazin de coloniale" erau şi cred că sunt în continuare termenii pentru "grocery store" (cel puţin în dicţionare), doar că aceste denumiri au un aer cam desuet în prezent. Practic magazinele respective s-au modernizat :)

Producatorul de vinuri Vinarte Bucuresti intentioneaza sa dezvolte in urmatorii cinci ani o retea de peste 40 de magazine specializate in delicatese culinare sub brandul Duon Giustasio.
http://www.zf.ro/companii/vinarte-dezvolta-o-retea-de-magazi...

Bacania Ilie Petrof, un magazin de coloniale, aflat in proprietatea unor greci
http://www.evenimentul.ro/articol/dimitrie-cantemir-strada-c...

COLONIÁLE s.f. pl. Articole alimentare de băcănie (ceai, cafea etc.) provenite din țări exotice (în trecut, adesea, din țări coloniale)
http://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=COLONIALE

We travel the world in search of interesting, unique, great-tasting foods and beverages.
http://www.traderjoes.com/how_we_do_biz.html

Adde
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23
Note to reference poster
Asker: Multumesc mult!


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Irina-Maria Foray
19 mins
  -> Mulţumesc
agree  ioana gabriela sandu
48 mins
  -> Mulţumesc