KudoZ home » English to Romanian » Other

feast and famine business

Romanian translation: afacere fluctuantă


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:feast and famine business
Romanian translation:afacere fluctuantă
Entered by: cameliaim

11:47 Nov 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Other
English term or phrase: feast and famine business
My wife and I had three or four things done to our backyard that we had to callsomething like seven different people to get it all done. It's a feast and famine business. It's a non-strategic business. It's a static business.
ionutzavram
Romania
afacere fluctuantă
Explanation:
O idee.
The Business of Software - Jumping ship with recession looming - [ Tradu această pagină ]Contracting is a feast and famine business. You should put money aside during the fat times to be able to handle the lean times. That's part of the reason ...
discuss.joelonsoftware.com/default.asp?biz.5.617752.18

FAQ -FYI by Influencing with Integrity - [ Tradu această pagină ]Corporate training is a feast and famine business as their budgets expand and contract. Training dollars disappear first when the economy goes down. ...
www.influence-integrity.com/faqs_fyi.htm
Selected response from:

cameliaim
Spain
Grading comment
Multumesc mult!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2afacere fluctuantăcameliaim
4 +1cand boier cand cersetorAnca Nitu
4vezi
Elena ILISOI
4afacere schimbatoare/cu suisuri si coborasuriŞtefania Iordan


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
afacere fluctuantă


Explanation:
O idee.
The Business of Software - Jumping ship with recession looming - [ Tradu această pagină ]Contracting is a feast and famine business. You should put money aside during the fat times to be able to handle the lean times. That's part of the reason ...
discuss.joelonsoftware.com/default.asp?biz.5.617752.18

FAQ -FYI by Influencing with Integrity - [ Tradu această pagină ]Corporate training is a feast and famine business as their budgets expand and contract. Training dollars disappear first when the economy goes down. ...
www.influence-integrity.com/faqs_fyi.htm


cameliaim
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Multumesc mult!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise Idel: cu fluctuaţii extreme...
30 mins
  -> extreme, bine zis

agree  Cristina Butas: de acord cu sugestia Denisei
5 hrs
  -> Mulţumesc, Cristina.

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vezi


Explanation:
• Expression characterized by alternating, extremely high and low degrees of prosperity, success, volume of business, etc.: artists who lead a feast-or-famine life.
• things swing from great to terrible. For example :
Our sales were so strong in the first half of the year that we just could not cope with the business volume. Then they fell precipitously, to the point where we had to lay off ten warehouse employees. It's feast or famine!
• Expression having unique sense of a dynamic, changing situation (from good, to bad, and back to good again), like a pendulum. "Feast or famine" signifies two extremes, where things are either wonderful or they are really, really bad.
• "To go from bad to worse." or “It's either everything or nothing!”


Elena ILISOI
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Multumes mult!


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afacere schimbatoare/cu suisuri si coborasuri


Explanation:
Este o exprimare a marketerilor englezi, din cate stiu eu, prin analogie cu parabola vacilor grase si a vacilor slabe din Biblie:
Asa cum spunea si Camelia, ideea e sa strangi bani albi pentru zile negre atunci cand ai venituri fluctuante dintr-o activitate.

http://ro.wikipedia.org/wiki/Iosif_(figură_din_Vechiul_Testa...
După doi ani a avut şi faraonul un vis ciudat. Se făcea că, stând pe malul unui lac, au ieşit din apă şapte vaci grase şi după ele au ieşit şapte vaci slabe. Vacile cele slabe le-au mâncat pe cele grase, dar tot slabe au rămas. Apoi, dintr-un pai au crescut şapte spice pline, apoi şapte spice goale. Spicele cele goale le-au înghiţit pe cele pline şi tot goale au rămas.Faraon nu înţelegea visele şi era neliniştit. A chemat la curtea lui mulţi magi învăţaţi, dar nici unul dintre ei nu ştia să interpreteze visele lui. Atunci paharnicul şi-a amintit de Iosif şi i-a vorbit faraonului despre el. Trimiţând îndată după el, Iosif a venit în faţa Faraonului şi i-a zis: „Prin vis, Dumnezeu îţi vesteşte că vor veni şapte ani roditori şi după ei vor urma şapte ani neroditori. Atunci va fi lipsă şi foamete mare. Să pui, deci, om care să strângă bucate şi pentru anii cei răi“. Lui Faraon i-au plăcut cuvintele spuse de tânărul Iosif şi pentru aceasta l-a scos din închisoare şi l-a pus mai mare peste toţi oamenii din ţara sa.





Ştefania Iordan
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Multumesc mult!


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
cand boier cand cersetor


Explanation:
ca sa mentinem nota din textul original

O afacere in care esti cand boier cand cersetor

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 209
Notes to answerer
Asker: multumesc mult!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise Idel: frumoasa solutie
19 hrs