KudoZ home » English to Romanian » Other

white emulsion

Romanian translation: emulsie albă


19:33 Nov 20, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Other
English term or phrase: white emulsion
There is no specific context. The translations are about "tricky" nouns and how to deal with them.

...African masks, faces in black and dark brown carved wood set against white emulsion...
R C
Romanian translation:emulsie albă
Explanation:
așa, fără context... mă gândesc că asta o fi

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-11-21 05:40:36 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă comparăm definițiile pentru ”emulsion” și ”emulsie”, se vede că e vorba de același lucru și nu înseamnă neapărat vopsea.

pentru ”emulsion”
”A suspension of small globules of one liquid in a second liquid with which the first will not mix.” or ”A mixture of two liquids which do not normally combine well, such as oil and water.” etc.

http://www.google.ro/search?q=define: emulsion&ie=utf-8&oe=u...

pentru ”emulsie”

1) Amestec dispers din două lichide insolubile unul în celălalt. ~ de ulei în apă. 2) Strat fotosensibil de pe hârtia sau filmele fotografice. etc

http://dexonline.ro/search.php?cuv=emulsie

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-11-21 05:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

si diverse exemple, cum ar fi:

Vopseaua este oferită spre vânzare ca o emulsie gata preparată.

www.micriteo.ro/dowload/Carti_tehnice_sniezka/KT extra fasa...
Selected response from:

Vera Costea
Canada
Grading comment
Multumesc
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4emulsie albă
Vera Costea
5 +2vopsea alba (be baza de apa)
adami
4solutie albaxxxM&T


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
emulsie albă


Explanation:
așa, fără context... mă gândesc că asta o fi

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-11-21 05:40:36 GMT)
--------------------------------------------------

Dacă comparăm definițiile pentru ”emulsion” și ”emulsie”, se vede că e vorba de același lucru și nu înseamnă neapărat vopsea.

pentru ”emulsion”
”A suspension of small globules of one liquid in a second liquid with which the first will not mix.” or ”A mixture of two liquids which do not normally combine well, such as oil and water.” etc.

http://www.google.ro/search?q=define: emulsion&ie=utf-8&oe=u...

pentru ”emulsie”

1) Amestec dispers din două lichide insolubile unul în celălalt. ~ de ulei în apă. 2) Strat fotosensibil de pe hârtia sau filmele fotografice. etc

http://dexonline.ro/search.php?cuv=emulsie

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-11-21 05:44:10 GMT)
--------------------------------------------------

si diverse exemple, cum ar fi:

Vopseaua este oferită spre vânzare ca o emulsie gata preparată.

www.micriteo.ro/dowload/Carti_tehnice_sniezka/KT extra fasa...

Vera Costea
Canada
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 41
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
1 hr
  -> mulțumesc

agree  Tradeuro Language Services
1 hr
  -> mulțumesc

agree  Ilinca Florea
1 hr
  -> mulțumesc

disagree  adami: Nu stiam ca emulsie are sensul de vopsea in romana...
2 hrs

agree  RODICA CIOBANU
13 hrs
  -> mulțumesc

agree  Irina-Maria Foray
6 days
  -> mulțumesc

1 day17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
solutie alba


Explanation:
sau solutie

xxxM&T
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vopsea alba (be baza de apa)


Explanation:
v. sensul 3.
emulsion
Noun
1. a mixture of two liquids in which particles of one are suspended evenly throughout the other
2. Photog a light-sensitive coating for paper or film
3. a type of water-based paint [Latin emulgere to milk out]

Alte contexte cu 'emulsion paint' sunt puzderie pe net:
http://www.ask.com/web?q=Emulsion Paint&qsrc=6&o=10601

Doar nu dadeau mastile cu emulsie (cosmetica sau... fotografica) :)

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2008-11-27 18:49:24 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ati ales un raspuns gresit - ar fi trebuit sa va fie clar, din moment ca stiati ca e un 'tricky noun'...

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wordbridge
1 hr
  -> Multumesc!

agree  Cristina Bolohan
13 hrs
  -> Multumesc!