KudoZ home » English to Romanian » Other

time sensitive

Romanian translation: calatori pentru care timpul este factorul determinant,


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time sensitive travelers
Romanian translation:calatori pentru care timpul este factorul determinant,
Entered by: Daniela McKeeby

14:06 May 17, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
/ aviatie
English term or phrase: time sensitive
Time sensitive travelers.

Cu multumiri,
Tweety
Tweety
calatori pentru care timpul este factorul determinant,
Explanation:
de obicei oamenii de afaceri, spre deosebire de turisti care sunt considerati "price sensitive travelers [sau time insensitive]".



The results from the calculations allow the airlines to allocated seats and establish faresbased on the demands of time-insensitive travelers (leisure travelers) and time-sensitivetravelers (business travelers). Most affected by yield management are business travelerswho pay top dollar for last-minute reservations

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 15:34:03 (GMT)
--------------------------------------------------

time-sensitive travelers sunt calatorii grabiti, cei care cumpara biletele de avion in ultima clipa si de obicei platesc mai mult
Selected response from:

Daniela McKeeby
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5calatori pentru care timpul este factorul determinant,
Daniela McKeeby
4la ore fixe, dupa un program prestabilitCristian Nicolaescu
3calatori afectati de diferentele de fus orarAnca Nitu


Discussion entries: 3





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
la ore fixe, dupa un program prestabilit


Explanation:
Navetistii.
Categorie de oameni care se deplaseaza zilnic / in anumite zile / perioada dupa un orar fix.

Sau calatori care prefera anumite destinatii, in aceeasi perioada a anului, ani de-a randul.


--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-18 07:13:22 (GMT)
--------------------------------------------------

In completarea celor de mai sus.
Cazul transporturilor aeriene.

Daca o persoana trebuie sa se deplaseze luni si sa se intoarca in aceeasi saptamana, pretul tichetului va fi diferit dupa cum :
1. sejurul include cel putin o zi de weekend (sambata) sau tot weekend-ul

2. sejurul se incheie in orice zi incepand cu marti pana vineri

In cazul 2 pretul va fi dublu (sau chiar mai mult) decat in cazul 1 indiferent daca persoana achizitioneaza biletul cu doua luni sau cu
o zi inainte de plecare. E drept ca daca il achizitioneaza in ultima zi sunt toate sansele sa fie mai scump decat cu 2 luni inainte.

Daca persoana trebuie sa se deplaseze regulat, sa zicem de doua ori pe luna la Paris, in conditiile cazului 2 de mai sus, va plati la fel un pret mare.

Asa se intampla pentru oricine care, neavand de ales, trebuie sa ajunga in anumite locuri, la anumite date/ore, fie ca se intampla rar sau cu regularitate.

I concluzie cred este vorba de \"Calatori constransi de timp\"


    Reference: http://www.libertyhaven.com/politicsandcurrentevents/governm...
    Reference: http://www.discountairportparking.net/san_francisco_airport....
Cristian Nicolaescu
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 2321

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
calatori afectati de diferentele de fus orar


Explanation:
ar putea fi si asta

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 3372

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
calatori pentru care timpul este factorul determinant,


Explanation:
de obicei oamenii de afaceri, spre deosebire de turisti care sunt considerati "price sensitive travelers [sau time insensitive]".



The results from the calculations allow the airlines to allocated seats and establish faresbased on the demands of time-insensitive travelers (leisure travelers) and time-sensitivetravelers (business travelers). Most affected by yield management are business travelerswho pay top dollar for last-minute reservations

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-17 15:34:03 (GMT)
--------------------------------------------------

time-sensitive travelers sunt calatorii grabiti, cei care cumpara biletele de avion in ultima clipa si de obicei platesc mai mult


    Reference: http://216.239.51.100/search?q=cache:4A0dZlRSJUAC:web.mit.ed...
Daniela McKeeby
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 129

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral: suna bine
2 hrs

agree  Susanna & Christian Popescu GbR
3 hrs

agree  Irene S.
4 hrs

agree  Katza
5 hrs

agree  Сергей Лузан
32 days