KudoZ home » English to Romanian » Other

Christian Right

Romanian translation: dreptul crestin


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Christian Right
Romanian translation:dreptul crestin
Entered by: Radu Stefan

21:44 Jan 14, 2004
English to Romanian translations [PRO]
English term or phrase: Christian Right
in general
Virgil Baidoc
dreptul crestin
Explanation:
Bafta
Selected response from:

Radu Stefan
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4dreptul crestinRadu Stefan
4 +2in afara de *dreptul crestin*, in functie de context, poate fi si
Susanna & Christian Popescu GbR
5Dreapta crestina
Bogdan Burghelea
3drept crestinesc
Dan Marasescu


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
dreptul crestin


Explanation:
Bafta

Radu Stefan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 71
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Susanna & Christian Popescu GbR
1 hr
  -> Multumesc

agree  Cristina Moldovan do Amaral
4 hrs
  -> Multumesc

agree  Cristian Nicolaescu
8 hrs
  -> Multumesc

agree  ZAMOLXIS
8 hrs
  -> Multumesc

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
in afara de *dreptul crestin*, in functie de context, poate fi si


Explanation:
Dreapta Crestina (orientare radicala in cadrul crestinismului) - vezi Google, unde, in engleza, apare cu precadere acest sens. Depinde insa de context. Fara el nu putem stabili cu exactitate sensul.

Susanna & Christian Popescu GbR
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 81

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Moldovan do Amaral
3 hrs
  -> multumesc, Cristina

agree  Cristiana Coblis
9 hrs
  -> multumesc, Cristiana

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
christian right
drept crestinesc


Explanation:
Intr-adevar ar trebui sa avem un context. Dupa cum au sunat intrebarile tale pana acum, nu cred ca e vorba de partidul cresin din Statele Unite.

In rest, sintagma mi se pare foarte putin folosita si cam derutanta. Daca e vorba de un drept al unei persoane, obtinut sau arogat in baza conditiei sale de crestin, cred ca ar trebui spus "drept crestinesc", dar e foarte ciudat, pentru ca Crestinismul, nefiind o democratie, nu vorbeste de drepturi de obicei. "Drept crestin" se refera de obicei la o ramura a dreptului canonic, dar "Christian right" nu are acest sens.

Concluzia: Militez pentru dreptul crestinesc de a ma bucura de un context cand traduc. :)

Dan Marasescu
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 1549

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Dreapta crestina


Explanation:
Eu as inclina (tinind seama si de ortografia cu majuscule) sa spun ca e vorba de orientarea ideologica Dreapta crestina (sub rezerva lipsei de context)

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs 23 mins (2004-01-15 18:07:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pentru interesati, legionarii in Romania faceau parte din orientarea ideologica numita \"Dreapta\", dar, spre deosebire de nazistii din Germania, care erau socialisti (si intr-o anumita masura, atei), aveau o fundamentare crestina a ideologiei practicate.

Bogdan Burghelea
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 905