KudoZ home » English to Romanian » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

sharpness

Romanian translation: claritatea imaginii


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sharpness
Romanian translation:claritatea imaginii

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
09:54 Nov 19, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
Additional field(s): Astronomy & Space, Physics
English term or phrase: sharpness
Definition from MIR Web Development Team:
A term used to describe the ability of a lens to render fine detail clearly; dependent on the contrast and resolution of a lens and varies with the f/stop; in general, a lens is sharpest at the middle apertures. Also technically can be explained as clarity of the photographic image in terms of focus and contrast. Largely subjective but can be measured to some extent by assessing adjacency effects, i.e. the abruptness of the change in density between adjoining areas of different tone value.

Example sentence(s):
  • This kit is destined for travel, as it takes you from 20mm to 300mm without a lot of weight or bulk, provides flexibility with the zooms, sharpness with the fixed focals, low-light capabilities with the 85mm. bythom.com
  • A lot of photographers don't realize that hand holding a camera (even if it or the lens has image stabilization), isn't the way to get the maximum possible sharpness. Bob Atkins
  • Sharpness tests are unlike real photos because a test does everything possible to eliminate any source of unsharpness. In a lab, nothing moves and the target is usually flat. kenrockwell.com
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

claritatea imaginii
Definition:
Claritatea unei imagini depinde atat de fotograf si de accesoriile de care dispune, cat si de obiectivele folosite, tehnica fotografica etc. De aici si posibilitatea de a exista claritate totala sau partiala a imaginii.

Claritatea imaginii mai poate fi accentuata ulterior procesului fotografic, folosind programe de calculator, specializate pe editare de imagine.

Definitie:
Prin claritatea imaginii se intelege proprietatea imaginii de a reprezenta distinct detaliile subiectelor fotografiate. [...] Claritatea partiala - sugereaza focalizarea, concentrarea atentiei numai pe o zona sau numai asupra unor elemente ale subiectului. (curs de fotografie, cercetare proprie)
Selected response from:

Diana Serghei
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +2claritatea imaginii
Diana Serghei
5focalizare
Valentina Meyer


Discussion entries: 4





  

Translations offered


139 days   confidence: Answerer confidence 5/5
focalizare


Definition from own experience or research:
Focalizare-este definita ca operatiunea prin care centrul optic al unei lentile sau al unui obiectiv se apropie sau se indeparteaza de planul de proiectie (de film sau de captatorul digital), in scopul obtinerii unei imagini clare a subiectului de fotografiat.

Example sentence(s):
  • Spunem ca un subiect este focalizat sau se situeaza in focus atunci cand acesta este inclus in planul de focus. Planul de focus este regiunea unica a imaginii de claritate maxima (sharpness maxim), plan paralel desigur cu suprafata obiectivului. Acest plan este redus in limbaj la "distanta de focalizare", singurul parametru care ne intereseaza. Distanta de focalizare este ajustabila, in general de la 5 cm la 45 pentru modul Macro in Wide (25cm - 45 cm Tele) si de la 45 cm pana la infinit in modul normal. Exista si o categorie de aparate ieftine cu obiective Focus Free, in care aceasta valoare e fixa, utilizand aperturi mici pentru focalizarea tuturor planurilor. - Fotolitera  
  • La o cameră digitală, focalizarea automată funcţionează, aparent, destul de bine, aparatul reuşind să focalizeze, într-un timp destul de scurt, indiferent de condiţiile de lumină, distanţă, decor etc. Însă, faptul că aparatul focalizează cu uşurinţă, nu implică, neapărat, şi o bună focalizare. De cele mai multe ori, cadrele prezintă obiectele din prim plan şterse, iar cele din planul secund, focalizate, deşi nu aceasta a fost intenţia fotografului. - Cursfoto  
Valentina Meyer
Germany
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

366 days   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
claritatea imaginii


Definition from own experience or research:
Claritatea unei imagini depinde atat de fotograf si de accesoriile de care dispune, cat si de obiectivele folosite, tehnica fotografica etc. De aici si posibilitatea de a exista claritate totala sau partiala a imaginii.

Claritatea imaginii mai poate fi accentuata ulterior procesului fotografic, folosind programe de calculator, specializate pe editare de imagine.

Definitie:
Prin claritatea imaginii se intelege proprietatea imaginii de a reprezenta distinct detaliile subiectelor fotografiate. [...] Claritatea partiala - sugereaza focalizarea, concentrarea atentiei numai pe o zona sau numai asupra unor elemente ale subiectului. (curs de fotografie, cercetare proprie)

Example sentence(s):
  • In general, claritatea unei imagini nu depinde de deschiderea diafragmei. Un subiect poate fi la fel de clar si daca diafragma este foarte deschisa, ori foarte inchisa. - Foto-Magazin  
  • In tabul Sharpness se poate ajusta claritatea imaginii pentru frecvente joase sau inalte, si intr-un grad variabil, ales de utilizator. - Foto-Magazin  
  • Modificarea ariei de claritate Cresterea luminozitatii obiectivului permite ca, la diafragma maxima (f:2) zona de claritate din imagine sa fie relativ mica, restul campului fiind redata flou. - Foto-Magazin  
Diana Serghei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Ioana Daia
53 days
  -> multumesc, Ioana

Yes  Laura Stamp
123 days




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License