photopeak

Romanian translation: fotopic

English term or phrase:photopeak
Romanian translation:fotopic
Entered by: Adriana Sandru

08:45 Nov 18, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Science - Physics / other
English term or phrase: photopeak
The energy resolution can be expressed as the ratio of the photopeak fullwidth at half maximum to photopeak energy expressed as a percentage.
ZAMOLXIS
fotopic
Explanation:
Fizicienii ii spun chiar fotopic sau picul de absorbtie totala. Lucrez in domeniu si acesta este termenul consacrat.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-11-18 15:36:54 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze. Nu s-a copiat toata definitia.."Picul de absorbtie totală se mai numeşte şi fotopic pentru că la formarea lui contribuie cel putin
un proces de absorbtie fotoelectrică a cuantelor γ detectate sau a cuantelor γ’ împrăştiate Compton. "
Selected response from:

Adriana Sandru
Romania
Grading comment
Multumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fotopic
Adriana Sandru
3vârf foto
lucca


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vârf foto


Explanation:
Rezoluţia în termenii energiei poate fi exprimată ca raportul dintre banda întreagă a vârfului foto la jumătate din maximum faţă de energia vârfului foto exprimată ca procent.
Vârful foto este, de fapt, maximumul foto, dar "maximum" s-ar repeta şi ar complica înţelegerea frazei.
HTH.

lucca
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 20

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
fotopic


Explanation:
Fizicienii ii spun chiar fotopic sau picul de absorbtie totala. Lucrez in domeniu si acesta este termenul consacrat.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2006-11-18 15:36:54 GMT)
--------------------------------------------------

Scuze. Nu s-a copiat toata definitia.."Picul de absorbtie totală se mai numeşte şi fotopic pentru că la formarea lui contribuie cel putin
un proces de absorbtie fotoelectrică a cuantelor γ detectate sau a cuantelor γ’ împrăştiate Compton. "

Example sentence(s):
  • Picul de absorbtie totală se mai numeşte şi fotopic pentru că la formarea lui contribuie cel pu in

    Reference: http://www.fizica.unibuc.ro/fizica/studenti/cursuri/doc/Rusu...
Adriana Sandru
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Petrican: ai dreptate :)
2 hrs
  -> Multumesc!