KudoZ home » English to Romanian » Poetry & Literature

working playwright

Romanian translation: dramaturg profesionist


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:working playwright
Romanian translation:dramaturg profesionist
Entered by: Nina Iordache

06:11 Apr 8, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
English term or phrase: working playwright
This is a practical guide to being a ***working playwright***. The author discusses such matters as - the building blocks of playwriting; how characters relate to one another; the differences and similarities between musicals and plays; and screenwriting vs playwriting.
xxxMihai Badea
Luxembourg
dramaturg profesionist
Explanation:
Ideea este ca devii un working playwright) paralela cu working musician, care nu este angajat si care traieste din asta, nu este doar un muzician amator) atunci cand ai publicat piese intr-o carte si -sau - ti s-a cumparat piesa de cineva (un teatru) pentru a fi pusa in scena de exemplu, sau pentru un film, ca scenariu, etc.

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2008-04-21 06:30:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos, Mihai!
Selected response from:

Nina Iordache
Romania
Grading comment
Mulţumesc frumos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7dramaturg profesionist
Nina Iordache
4dramaturg productiv/prolificDasa Suciu
4dramaturg activAnca Nitu
4dramaturg de succes
Bogdan Honciuc
3eficient
Emina Popovici


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dramaturg de succes


Explanation:
O sugestie.

Bogdan Honciuc
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
eficient


Explanation:
O altă sugestie. "De succes" sună bine, dar mi se pare cam "far-fetched", adică putea să fie şi în engleză "Idiot's Guide to Become A Successful Playwright",
S-ar putea să mai fie şi o altă variantă pentru "working" totuşi, mai vedem.

Emina Popovici
Sweden
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dramaturg activ


Explanation:
"working" nu inseamna nici ca are succes nici ca e eficient in vreun fel,nici ca e profesionist sau amator, numai ca produce opere.... si cam atat

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2008-04-08 17:13:06 GMT)
--------------------------------------------------

dupa cum se poate vedea, in dictinoar "working" nu presupune nici profesionalism nici succes, ci numai starea "in functiune"
The American Heritage® Dictionary of the English Language: Fourth Edition. 2000.

working

SYLLABICATION: work·ing
PRONUNCIATION: wûrkng
ADJECTIVE: 1a. Performing work: a working committee. b. Operating or functioning as required: a working flashlight. 2. Having a paying job; employed: working mothers. 3a. Spent at work: a working life of 40 years. b. Taken while continuing to work: a working vacation. 4a. Sufficient to allow action: a working majority. b. Adequate for practical use: a working knowledge of Spanish. 5. Serving as a basis or guide for further work: a working hypothesis.


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 66

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dramaturg productiv/prolific


Explanation:
Doar o altă părere. Acesta pare a fi scopul ghidului.

Dasa Suciu
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
dramaturg profesionist


Explanation:
Ideea este ca devii un working playwright) paralela cu working musician, care nu este angajat si care traieste din asta, nu este doar un muzician amator) atunci cand ai publicat piese intr-o carte si -sau - ti s-a cumparat piesa de cineva (un teatru) pentru a fi pusa in scena de exemplu, sau pentru un film, ca scenariu, etc.

--------------------------------------------------
Note added at 13 days (2008-04-21 06:30:01 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Multumesc frumos, Mihai!

Nina Iordache
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 44
Grading comment
Mulţumesc frumos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emanuel Bod
1 hr
  -> Multumesc, Emanuel!

agree  AATranslations
1 hr
  -> Multumesc frumos, AA Translations!

agree  Emina Popovici: Asta era!
3 hrs
  -> Multumesc frumos, Emina!

agree  Mihaela Ghiuzeli
4 hrs
  -> Multumesc frumos, Mihaela!

agree  Tradeuro Language Services
19 hrs
  -> Multumesc frumos, Tradeuro!

agree  Lia Sabau
20 hrs
  -> Multumesc frumos, Lia!

agree  wordbridge
1 day4 hrs
  -> Multumesc frumos, Victor!