KudoZ home » English to Romanian » Psychology

(Criminal) profiler

Romanian translation: psiholog criminalist, profiler


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:(Criminal) profiler
Romanian translation:psiholog criminalist, profiler
Entered by: BgTo

13:39 Apr 21, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Social Sciences - Psychology / Criminology
English term or phrase: (Criminal) profiler
Definitia de pe Wikipedia suna cam asa:

Criminal profiler, a criminologist who studies a criminal's behavior for clues to psychology to aid in capturing them.

Multumesc anticipat pentru orice sugestie!
BgTo
psiholog criminalist
Explanation:
Din moment ce dl. Butoi, fost criminalist sef al Capitalei se recomanda asa...

http://www.criminologie.ro/INC/Lang/Romana/News/
Selected response from:

Ioan-Petru Vascan
Grading comment
Multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6psiholog criminalistIoan-Petru Vascan
4 +3psiholog criminalist
Mihaela Petrican
4 +1sociopsiholog specializat in comportament/behaviorism criminalAnca Nitu
4profiler
Lucica Abil


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
(criminal) profiler
psiholog criminalist


Explanation:
Din moment ce dl. Butoi, fost criminalist sef al Capitalei se recomanda asa...

http://www.criminologie.ro/INC/Lang/Romana/News/

Ioan-Petru Vascan
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vasile BOLOGA
4 mins

agree  Nina Iordache: da, in Romania ...
2 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs

agree  Luciana Brad
16 hrs

agree  Tradeuro Language Services
16 hrs

agree  Alessia Brambilla
22 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
(criminal) profiler
psiholog criminalist


Explanation:
.

Mihaela Petrican
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> mulţumesc, Iosif!

agree  Tradeuro Language Services
16 hrs
  -> mulţumesc!

agree  Alessia Brambilla
22 days

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(criminal) profiler
profiler


Explanation:
„În cursul postuniversitar de "Psihologie judiciară‘‘ al prof. univ. dr Mircea Miclea, conf. univ. dr Ioan Buş, lector univ. dr Daniel David şi lector univ. dr Adrian Opre se vorbeşte despre *profilers*, criminaliştii specializaţi în stabilirea portretului psihologic al criminalului.

Pentru a evidenţia personalitatea criminalului, *profilerul* lucrează, în principal, pe baza fotografiilor criminalistice de la locul faptei şi a datelor din dosarele medico-legale.

În România nu există *profilers*.”

http://www.jurnalul.ro/articole/120258/crima-e-clara-adevaru...

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2008-04-21 14:06:17 GMT)
--------------------------------------------------

Interviu cu T. Butoi

T.B. - În primul rând trebuie să facă detecţia comportamentelor simulate, deci să utilizeze tehnica de detectare a minciunii. În al doilea rând trebuie să interpreteze câmpul faptei în variante care ţin de dinamica derulării unor comportamente umane acolo. Ceea ce criminaliştii italieni numesc scena crimei. Noi, criminaliştii români îi spunem câmpul faptei. Ce s-a întâmplat acolo, să vezi lucrurile în derulare. Să-şi dea seama de profilul de personalitate al făptuitorului, şi de aici intrăm direct în *profiler*, cine este, amprenta lui psihocomportamentală. Să interpreteze acţiunile respective şi, mai ales, să preîntâmpine următorul pas al criminalului. Acum, ştiind despre ce este vorba, îşi face un cerc de bănuiţi, plasa începe să se strângă.
http://www.promptmedia.ro/interviuri/2-articole/106-interviu...

--------------------------------------------------
Note added at 31 mins (2008-04-21 14:10:48 GMT)
--------------------------------------------------

Din articolul de mai sus, înţeleg că relaţia psiholog criminalist - profiler este de la gen la specie, cel din urmă având o specializare mai îngustă.

Lucica Abil
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Iordache: cu observatia ca parca un profiler mai are si alte calitati de la natura ca sa zic asa si pe asta le traducem mai greu, mai ales ca la noi nu sunt, cum bine ziceti, concluzie: da, profiler cu ghilimele si nota de subsol!
2 hrs
  -> Mulţumesc!

disagree  Alessia Brambilla: profiler=sviluppatore di profili si n-am gresit perechea de limbi, Ana da exemplu din franceza
22 days
  -> Cred că aţi greşit perechea de limbi.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
(criminal) profiler
sociopsiholog specializat in comportament/behaviorism criminal


Explanation:
Domaine(s) : - psychologie


français


profileur n. m.
Équivalent(s) English profiler



Définition :
Personne qui établit, à la suite d'un acte criminel dont l'auteur est inconnu, et à partir d'indices liés à cet acte et à la façon dont il a été perpétré, un profil social et psychologique de personnalité compatible avec l'acte en question.


Sous-entrée(s) :
forme(s) féminine(s)
profileuse n. f.

Note(s) :
Le profileur travaille à partir de multiples éléments : données comportementales, indices relatifs à la scène du crime ou de l'infraction, renseignements et éléments matériels découlant de l'enquête policière, indices liés à la victime, etc.
Le profilage est un concept relativement récent, datant des années 50. Les limites précises de ce champ d'action et les activités des personnes qui y œuvrent demeurent encore plus ou moins bien établies.
En Europe, les profileurs sont plutôt des psychologues ou des psychiatres spécialisés dans les affaires judiciaires alors qu'aux États-Unis, ce sont surtout des enquêteurs qui se sont initiés à la psychologie.

On trouve quelques rares attestations du terme psychocriminologue employé dans ce sens, mais ce dernier semble recouvrir une notion plus large, le volet psychologique des interventions, dans le secteur de la criminologie, n'étant pas limité au seul profilage.
GDT

cf definitiei ( din pacate in franceza) profilul e si social si psihologic

http://en.wikipedia.org/wiki/Offender_profiling

in domeniul respectiv intra si studiul "behaviorismului" - cand am vazut prima oara aceasta expresie in lb romana am crezut ca nu vad bine, dar ea exista ( din pacate)
http://dexonline.ro/search.php?cuv=behaviorism


pentru a intruni cat mai multe din conditii am propus raspunsul de mai sus


Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
12 hrs
  -> multumesc