discretization

Romanian translation: discretizare

English term or phrase:discretization
Romanian translation:discretizare
Entered by: Oana Popescu

00:25 Jan 22, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Science / discretization of a value
English term or phrase: discretization
what does it mean?
raulciceu
discretizare
Explanation:
Discretization refers to the process of partitioning a larger range of values into a smaller range of values.

Pentru definitie, vezi link-ul 1.

Pentru conformitatea termenului in limba romana si contexte, vezi link-ul 2. (cautare in google pt. discretizare, 98 hits)
Selected response from:

Oana Popescu
Romania
Grading comment
multumesc mult!
nu imi vine sa accept in romana un neologism, atita timp cit exista un echivalent autohton.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7discretizarea unei valori
Janos Fazakas
5 +6discretizare
Oana Popescu
5discretizare
Oana Popescu
4 +1...
danv


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
discretizarea unei valori


Explanation:
Utilizat în matematică, fizică, chimie.

Janos Fazakas
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 465

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danv
3 mins

agree  Oana Popescu: pana m-am moshmongit sa scriu raspunsul, al tau aparuse deja... scuze :-)
10 mins

agree  Daniel NISIOI
5 hrs

agree  Elvira Stoianov
7 hrs

agree  Andrei Albu
8 hrs

agree  Cristiana Coblis
21 hrs

agree  Lavinia Pirlog
7 days

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
...


Explanation:
Mathematically speaking, discrete is the opposite of continuous, and is a finite set of values, not continuous.
Discretization could mean for instance, the act of making discrete a series or a function.

danv
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristiana Coblis
21 hrs

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
discretizare


Explanation:
Discretization refers to the process of partitioning a larger range of values into a smaller range of values.

Pentru definitie, vezi link-ul 1.

Pentru conformitatea termenului in limba romana si contexte, vezi link-ul 2. (cautare in google pt. discretizare, 98 hits)


    Reference: http://www-chaos.engr.utk.edu/glossary.html
    Reference: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=discretiza...
Oana Popescu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 93
Grading comment
multumesc mult!
nu imi vine sa accept in romana un neologism, atita timp cit exista un echivalent autohton.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrei Albu
8 hrs

agree  lucca
10 hrs

agree  Andreea_U
14 hrs

agree  Anca Nitu: multumesc! am cautat si asta e
14 hrs

agree  Cristiana Coblis
21 hrs

agree  Tehno
4 days

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
discretizare


Explanation:
Nici eu nu ma impac cu multe neologisme (mai precis cu barbarismele). Dar ganditi-va ca in acest caz adjectivul "discret" se foloseste demult in matematica si fizica, in expresii ca: "interval discret" sau "functie discreta". Asa ca substantivul "discretizare" nu e chiar asa de rau.

Oana Popescu
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 93