KudoZ home » English to Romanian » Science

The Big Bang

Romanian translation: Marea Explozie (The Big Bang)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:The Big Bang
Romanian translation:Marea Explozie (The Big Bang)
Entered by: Tehno

19:07 Nov 1, 2003
English to Romanian translations [Non-PRO]
Science
English term or phrase: The Big Bang
Este vorba de Marele Big Bang care a creat Universul. Stiu ca e incetatenit. Se poate traduce prin "Marea Explozie"?
Tehno
Big Bang-ul (Marea Explozie)
Explanation:
"Marea Explozie" si "Big Bang" apar cel mai adesea impreuna:
Selected response from:

Dan Dascalescu
United States
Grading comment
Multumesc. Si dradum m-a ajutat prin comentariu. Multumesc tuturor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5big bang
Elvira Stoianov
4 +2Big Bang-ul (Marea Explozie)
Dan Dascalescu


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
the big bang
Big Bang-ul (Marea Explozie)


Explanation:
"Marea Explozie" si "Big Bang" apar cel mai adesea impreuna:


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&o...
Dan Dascalescu
United States
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in pair: 229
Grading comment
Multumesc. Si dradum m-a ajutat prin comentariu. Multumesc tuturor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elvira Stoianov: sorry, dar nu este un nume propriu si deci nu trebuie scris cu litere mari
6 mins
  -> Corect! Ce program DEX aveti pe calculator?

agree  Tudor Soiman: mare explozie primordiala/ in orice caz cu litere mari, numele e foarte propriu
7 hrs
  -> Multumesc!

agree  ZAMOLXIS
1 day19 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
the big bang
big bang


Explanation:
cred ca orice traducere ar crea confuzie, mai ales ca nu este o gaselnita noua, ci un termen intrat in limbajul stiintific. din pacate nu sunt acasa si nu pot verifica, dar din cate stiu eu termenul s-a consacrat ca atare si cred ca nici macar nu se scrie cu litere mari

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2003-11-01 19:16:56 GMT)
--------------------------------------------------

mi-am adus aminte ca am dex-ul pe calculator; iata definitia din dex (observa ca e scris cu litere mici, asa cum am zis)

big bang big–béng s. n. (astr.) marea explozie (ipotetică) a atomului primitiv de materie, care a iniţiat expansiunea universului. (<engl. bing bang/theory/)


Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lucca
5 mins

agree  Cristina Moldovan do Amaral
19 mins

agree  Will Matter
52 mins

agree  Florin Hulubei
1 day16 hrs

agree  Anca Nitu
2 days21 hrs