KudoZ home » English to Romanian » Ships, Sailing, Maritime

disposal resources

Romanian translation: transferul resurselor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:disposal resources
Romanian translation:transferul resurselor
Entered by: ecaterina

06:47 Jul 1, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / la ce tip de resurse se refera expresia "disposal resources"
English term or phrase: disposal resources
ce reprezinta aceste "disposal resources"-eventual refurse transferabile as zice - din cadrul porturilor? sa fie navele in sine?
fragment din text : " It will allow constantly to improve usage of the disposal resources of the ports and increase competitive capacity."
ecaterina
transferul resurselor
Explanation:
O sugestie de nespecialist :

Cred ca aici se refera la sensul de "transfer","cedare" a proprietatii - prin vanzare,inchiriere,donare,etc - al lui "disposal".

Se pare ca administratia ar trebui sa reinnoiasca dotarea portului (prin vanzarea echipamentelor vechi sau care sunt considerate "in excess" ).pentru a-i creste competitivitatea ofertei de servicii.

In general navele nu sunt ale portului - ele sunt doar deservite de port - deci nu cred ca se refera la ele ca si "resources".
Poate "resources sunt macarale,etc dar si cladiri,etc - tot ceea ce foloseste portul in activitatea sa.

Daca ati putea sa imi dati o "bucata" mai mare de text,sansele de traducere ar creste.

Oricum,aveti mai jos un link util

Cu bine

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-01 09:01:10 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere.oricand !
Se pare ca este o exprimare generica ("valorificarea" resurselor ?) care se refera la mai multe actiuni posibile (vanzare,inchiriere,etc)

Cu bine
Selected response from:

tagore
Romania
Grading comment
Va multumesc inca odata!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3instalaţii de eliminare a deşeurilorxxxMihai Badea
3transferul resurselor
tagore


Discussion entries: 3





  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
transferul resurselor


Explanation:
O sugestie de nespecialist :

Cred ca aici se refera la sensul de "transfer","cedare" a proprietatii - prin vanzare,inchiriere,donare,etc - al lui "disposal".

Se pare ca administratia ar trebui sa reinnoiasca dotarea portului (prin vanzarea echipamentelor vechi sau care sunt considerate "in excess" ).pentru a-i creste competitivitatea ofertei de servicii.

In general navele nu sunt ale portului - ele sunt doar deservite de port - deci nu cred ca se refera la ele ca si "resources".
Poate "resources sunt macarale,etc dar si cladiri,etc - tot ceea ce foloseste portul in activitatea sa.

Daca ati putea sa imi dati o "bucata" mai mare de text,sansele de traducere ar creste.

Oricum,aveti mai jos un link util

Cu bine

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2007-07-01 09:01:10 GMT)
--------------------------------------------------

Cu placere.oricand !
Se pare ca este o exprimare generica ("valorificarea" resurselor ?) care se refera la mai multe actiuni posibile (vanzare,inchiriere,etc)

Cu bine


    Reference: http://www.propertydisposal.gsa.gov/ResourceCenter/Laws_Regs...
tagore
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Va multumesc inca odata!
Notes to answerer
Asker: Iata un nou fragment din text: " The efectiveness of ports becomes more topical in conditions of globaliyation economy caused by two significat aspects as follows: - possibility and necessity to utilize disposal resources of portsmore preferable and intensive ....". Este un studiu de fezabilitate si nu se specifica in ce constau aceste disposal resources. Vroiam sa stiu concret in ce constau ele; oricum multumesc pentru raspuns, indicatiile dumneavoastra mi-au fost de real folos.


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
instalaţii de eliminare a deşeurilor


Explanation:
"A grant of this petition will allow the United States
Government to solve one of its own toxic waste problems without relying on other countries' disposal resources."
http://www.epa.gov/fedrgstr/EPA-TOX/2003/January/Day-31/t234...

xxxMihai Badea
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4