KudoZ home » English to Romanian » Sports / Fitness / Recreation

harness

Romanian translation: ham


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:harness(aici)
Romanian translation:ham
Entered by: Anca Buzatu

01:27 Nov 11, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / Kiteboarding
English term or phrase: harness
"So, the ***harness ***is actually super important in the kite-boarding because it’s not like holding on like in water skiing or wake-boarding. You actually hook into the **'harness*** and let your back take most of the power of the kite".

I s-ar putea spune ham, dar nu ştiu sigur ... Este "un ceva" cu care ghidezi zmeul şi de care te sprijini, ca un fel de "hăţuri" ca să se înţeleagă mai bine despre ce e vorba.
Mă interesează cum îi spune în limbajul de specialitate.

Mulţumesc.
Anca Buzatu
Austria
ham
Explanation:
as opta pentru "ham" dar poate te ajuta acest site despre kite-surfing http://www.pepsi.ro/articol_612/kitesurfing.
Idee nu am daca este acelasi lucru ca si kite-boarding

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-11-11 06:53:41 GMT)
--------------------------------------------------

da, cele doua sunt acelasi sport
en.wikipedia.org/wiki/Kitesurfing
Selected response from:

Rose Marie Matei
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3ham
Rose Marie Matei
4centură
Dan Butuza
1ancora
Mihaela Ghiuzeli


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ancora


Explanation:
http://www.xtrem.ro/articole/359/tipuri-de-zmee-pentru-snowk...
Pare a fii ancora. Just a gamble.

--------------------------------------------------
Note added at 26 mins (2007-11-11 01:54:32 GMT)
--------------------------------------------------


Snowkiting: Tipuri de zmee pentru snowkiting




HOMEPAGE STIRI FOTO VIDEO DICTIONAR ANUNTURI BLOG DIRECTOR WEB
Newsletter:



Sporturi extreme

Canioning Surfing Kayaking Kitesurfing Rafting Scubadiving Windsurfing Extreme nautice

Kiting Bungee-jumping Deltaplan Parapanta Parasutism Extreme in aer

Ski Snowboarding Snowkiting Extreme pe zapada

Adventure race Alpinism Role Skateboarding Escalada Extreme terestre

Ciclism Raliuri Motociclism MTB / BMX Extreme pe roti UTILE






Jocuri
Auto, Transport
Ziare, reviste
Consultatii medicale
Barbati, Masini, Afaceri
BeatFactor
Colegi, revederi


Parteneri


















Homepage » Snowkiting » Echipament » Tipuri de zmee pentru snowkiting

Detaliu articol

Tipuri de zmee pentru snowkiting
Cand iti alegi echipamentul de snowkiting, tine cont de: greutatea ta, dimensiunea zmeului, conditiile zapezii, viteza vantului.

Greutatea: Snowkitingul, ca majoritatea sporturilor de vant, necesita dimensiuni diferite ale `panzei` (zmeului), in functie de viteza vantului, abilitatile si greutatea raiderului. Un rol important il joaca si adancimea sau lipsa zapezii: zapada mare are nevoie de o putere mai mare a zmeului, pe cand gheata nu are nevoie deloc de un zmeu puternic.

Alegerea zmeului potrivit:

Snowkitingul permite utilizarea de zmee diferite: cele cu folii celulare deschise, cu margini umflate (LEI), cu folii pentur relansarea din apa sau zmee cu cadru mic.

Zmeele cu folii celulare, sunt de departe cea mai ieftina solutie. Aceste zmee zboara cu doua, trei sau patru ancore, iar cele cu 3 si 4 ancore, pot fi relansate usor cand pica in zapada. Principalul avantaj al zmeelor cu folie celulara este ca sunt usor de pus in functiune, usor de restabilit, au o durata de viata mare, iar pretul este bun. Partea proasta a acestor zmee este ca foliile nu sunt infoiate, iar asta inseamna ca puterea zmeului va fi limitata de vant.

Foliile infoiate. Usor de pus in functiune si de impachetat, folosite pentru multe feluri de vant si foarte asemanatoare cu zmeele cu margini umflate (LEI). Ele costa aproape cat un LEI si nu sunt relansabile pe apa, in majoritatea cazurilor. Cele care se pot relansa si din apa, costa mult mai mult si nu sunt la fel de usor de pus in functiune sau de oprit, ca cele cu folii celulare.
Zmeele cu folii infoiate sunt, probabil, cele mai bune zmee pentru zapada, daca iti permiti sa ai zmee diferite, pentru zapada si pentru apa.

LEI (folii cu margini umflate): Acesta este zmeul standard pentru kiteboarding. Utilizeaza margini umflate cu aer care sa-i mentina forma si sa permita zmeului sa zboare astfel incat, daca este pe apa, sa poata fi relansat. Zmeele moderne tip LEI, sunt infoiate, stabile, se pot folosi atat pe zapada cat si pe apa si, in cele mai multe cazuri, se pot lansa si invers.

Zmeele Naish Boxers/V4/X4/AeroII/Aero, sunt construite cu o a5a ancora care le permite sa fie invers redresate si relansare. Zmeele Recon Equipped Cabrinha (construite din 2004 incoace) au un sistem standard de relansare.

Unul din avantajele majore ale utilizarii zmeelor LEI pe timpul iernii, este ca te vei familiariza complet cu ele in sezonul de iarna, si vei fi gata pregatit pentru cand le vei folosi pe apa. Ca un punct slab al lor, LEI pot fi foarte usor rupte pe gheata sau de colturi ascutite.

LEI, trebuie, de asemeni, sa fie impinse timp de 10-15 minute, timp in care risti sa iti inghete degetele pe un vant de 20 mph si pe un lac inghetat.

Zmeele cu cadru. Multi oameni au un zmeu cu cadru vechi in debara. Aceste zmee sunt perfecte pentru incepatori. Acestea nu vor trage prea tare, insa te vor familiariza cu zborul. Sunt potrivite pentru copii care vor sa inceapa snowkitingul.



--------------------------------------------------------------------------------
Autor: xtrem Data: 4.12.2006


Currently 0.00/5 Stars. 1 2 3 4 5 Articolul nu a fost inca votat

Comentarii RSS


Pentru a putea posta un comentariu trebuie sa fii inregistrat ca utilizator si autentificat.

Inregistreaza-te Intra in contul tau


PaintballArts

Autor: Paintballarts.ro
Data: 31-10-2007

Vindem si inchiriem echipamente de PAINTBALL SI ARC CU SAGETI.Deasemenea organizam evenimente outdoor de tipTEAMBUILDING. www.paintballarts.ro 0722293402

Zeci de mii de romani sint dependenti de adrenalina

Autor:
Data: 11-11-2007

bao tuoi tre kristen illustrated archives wwe divas uncovered photos ...

Baia Mare 10 - 11 noiembrie 2007

Autor: rollingball
Data: 5-11-2007

Pe 10/11 Noiembrie 2007 suntem prezenti la Baia Mare - Campia Tineretului, langa Stadion.
Ideea este ca "strunesti/priponesti" zmeul








User: Parola:
recupereaza parola
creeaza cont


Cauta in site:

Sectiune Stiri Evenimente Articole Blog Fotografii Video Anunturi Dictionar
Categorie Adventure race Alpinism Bungee-jumping Canioning Ciclism Deltaplan Escalada Extreme in aer Extreme nautice Extreme pe roti Extreme pe zapada Extreme terestre Kayaking Kitesurfing Kiting Motociclism MTB / BMX Parapanta Parasutism Rafting Raliuri Role Scubadiving Skateboarding Ski Snowboarding Snowkiting Surfing UTILE Windsurfing






Vezi membrii
Grupuri




<< Noiembrie 2007 >>

L M M J V S D
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30








Ultimele evenimente
Baia Mare 10 - 11 noiembrie


Etapa a2a a circuitului Qatar de formula 1, Class 1 World Powerboat Championship


Campionatul National de Bouldering, etapa a4a




Discutii pe Grupuri
(3.5) cupa ata
Grup: Alpinism si treking


(9.3) Vertical Trip Urban
Grup: climbing high


(1.2) hai la campionatul de cocotz pe gheata de la Busteni
Grup: climbing high






Eveniment Recomandat:








Sporturi extreme | Canioning | Surfing | Kayaking | Kitesurfing | Rafting | Scubadiving | Windsurfing | Extreme nautice | Kiting | Bungee-jumping | Deltaplan | Parapanta | Parasutism | Extreme in aer | Ski | Snowboarding | Snowkiting | Extreme pe zapada | Adventure race | Alpinism | Role | Skateboarding | Escalada | Extreme terestre | Ciclism | Raliuri | Motociclism | MTB / BMX | Extreme pe roti | UTILE |


Parteneri si recomandari:

Educatie: Teze nationale 2008 | Referate orice materie | Bacalaureat 2008 | Scoala, Profesori | Referate | Student club | Referat | Mihail si Gavril | Sfantul Andrei | Colinde
Divertisment: Poze prieteni | Filme | Muzica | Versuri | Vedete | Masini, Sport, Sex | Revista pentru barbati | Jurnale | Colegi | Jocuri | Rock | Muzica Electronica
Sanatate: Despre copii | Sarcina | Sanatate | Religie
Business: Transport, Auto | Asigurari, RCA, Casco | Ziare, Reviste | Pensii Private | Ziare | Presa | Comunicate Media | Ziare Director



©2006 Xtrem.ro
Termeni si conditii FAQ Contact





Mihaela Ghiuzeli
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 15
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc mult, m-a ajutat şi ancoră( puţin mai încolo în text) care este un fel de mâner. Ham se potriveşte mai bine pentru harness aici.


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
ham


Explanation:
as opta pentru "ham" dar poate te ajuta acest site despre kite-surfing http://www.pepsi.ro/articol_612/kitesurfing.
Idee nu am daca este acelasi lucru ca si kite-boarding

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-11-11 06:53:41 GMT)
--------------------------------------------------

da, cele doua sunt acelasi sport
en.wikipedia.org/wiki/Kitesurfing

Rose Marie Matei
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Burghelea
55 mins

agree  Cristiana Coblis
2 hrs

agree  clauswe
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
centură


Explanation:
Mă va ierta d-na Ghiuzeli, îmi cer scuze, am ajuns şi eu la acelaşi site cu căutările, şi se pare că este vorba de centură:
http://www.xtrem.ro/sport/kitesurfing/echipament.html
http://www.xtrem.ro/articole/1591/inflatable-harness-de-la-t...
Iar la http://www.xtrem.ro/sport/kitesurfing/ se dă definiţia:
Kite surfing, cunoscut si sub numele de kitesurfing sau kiteboarding, presupune utilizarea unui zmeu foarte puternic care sa traga un surfboard sau un wakeboard - o placa, pe apa...

Dan Butuza
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulţumesc mult Dan, însă aici merge mai bine ham.