KudoZ home » English to Romanian » Sports / Fitness / Recreation

throughflow

Romanian translation: scurgere hipodermică


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:throughflow
Romanian translation:scurgere hipodermică
Entered by: anamaria bulgariu

09:26 Jan 11, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / hidrology
English term or phrase: throughflow
http://en.wikipedia.org/wiki/Throughflow
anamaria bulgariu
Romania
scurgere hipodermică
Explanation:
Se pare ca nu este un "undersurface flow", ci un "subsurface flow" (intre scurgerea de suprafata si cea subterana)

throughflow - sinonim cu interflow, subsurface flow

glosar hidrologic fr.engl.
On considère quatre cheminements principaux de l'eau à la rivière :

(1) Précipitations directes à la surface libre du cours d'eau ("direct precipitation")

(2)Ecoulement de surface ("Overland flow") ou ruissellement de surface.

(3) Ecoulement de subsurface ("Subsurface flow", "Throughflow", "interflow").

(4) Ecoulement souterrain ("Groundwater flow").

http://209.85.135.104/search?q=cache:ACmeMYn83r4J:hydram.epf...

Glosar hidrologic Unesco
scurgere hipodermică


--------------------------------------------------------------------------------

Partea din precipitaţiile infiltrate care nu a coborât până la pânza liberă dar care trece de la suprafaţa solului în cursurile de apă urmând un traseu sub suprafaţa solului.


Mişcare a apei provenind din zone de saturaţie temporare. Apa circulă în straturile superioare ale solului cu viteze superioare vitezei normale a scurgerii subterane.
http://webworld.unesco.org/water/ihp/db/glossary/glu/RO/GF06...

Imagini, scheme si explicatii aici:

http://209.85.135.104/search?q=cache:zhSpGs0Pi9MJ:www.physic...

http://www.unibuc.ro/uploads_ro/16272/PROLOG_HIDROGEOLOGIE_G...

Selected response from:

xxxmistahara
Grading comment
Vă mulţumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3scurgere subterană
T&I Contprest
4scurgere hipodermicaoltean
3 +1scurgere hipodermicăxxxmistahara
3acvifer subteranAnca Nitu


Discussion entries: 5





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
scurgere subterană


Explanation:
scurgerea subterană este scurgerea care are loc sub suprafaţa solului, fie prin straturile freatice fie prin straturile acvifere de adâncime. Apa din straturile subterane se reîntoarce la suprafaţă fie prin izvoare, fie prin infiltraţie în râuri, oceane sau alte rezervoare de suprafaţă.


    Reference: http://ro.wikipedia.org/wiki/Scurgere
T&I Contprest
Romania
Native speaker of: Romanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tagore: Felicitari !
5 mins
  -> Mulţumesc, Tagore :)!

agree  Irina Adams
2 hrs

agree  Anca Nitu: cu mentiunea "orizontala"
10 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
scurgere hipodermică


Explanation:
Se pare ca nu este un "undersurface flow", ci un "subsurface flow" (intre scurgerea de suprafata si cea subterana)

throughflow - sinonim cu interflow, subsurface flow

glosar hidrologic fr.engl.
On considère quatre cheminements principaux de l'eau à la rivière :

(1) Précipitations directes à la surface libre du cours d'eau ("direct precipitation")

(2)Ecoulement de surface ("Overland flow") ou ruissellement de surface.

(3) Ecoulement de subsurface ("Subsurface flow", "Throughflow", "interflow").

(4) Ecoulement souterrain ("Groundwater flow").

http://209.85.135.104/search?q=cache:ACmeMYn83r4J:hydram.epf...

Glosar hidrologic Unesco
scurgere hipodermică


--------------------------------------------------------------------------------

Partea din precipitaţiile infiltrate care nu a coborât până la pânza liberă dar care trece de la suprafaţa solului în cursurile de apă urmând un traseu sub suprafaţa solului.


Mişcare a apei provenind din zone de saturaţie temporare. Apa circulă în straturile superioare ale solului cu viteze superioare vitezei normale a scurgerii subterane.
http://webworld.unesco.org/water/ihp/db/glossary/glu/RO/GF06...

Imagini, scheme si explicatii aici:

http://209.85.135.104/search?q=cache:zhSpGs0Pi9MJ:www.physic...

http://www.unibuc.ro/uploads_ro/16272/PROLOG_HIDROGEOLOGIE_G...



xxxmistahara
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 7
Grading comment
Vă mulţumesc !

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
23 hrs

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
acvifer subteran


Explanation:
Şi mai puţini ştiu că denumirea ştiinţifică a fluviului subteran este aceea de “acvifer” şi că acesta se alimentează din două surse: din Bulgaria (sursa principală) şi din fluviul Dunărea (sursa secundară). “Acviferul Jurasic - Superior - Barremian curge cu o viteză maximă de doi metri pe zi şi se deplasează din direcţia sud-vest spre nord-est. Acviferul din subsolul judeţului se descarcă prin două drenuri naturale în Lacul Siutghiol şi în Balta Mangaliei.


http://www.telegrafonline.ro/1188334800/articol/34472/consta...


In zonele de amplasare a unor surse de poluare importante care pot produce un impact asupra apelor subterane sunt instituite sisteme locale desupraveghere a calitatii apelor freatice. Prin aceste sisteme se urmareste posibila aparitie a unor poluari a acviferului subteran, precum si evolutia dinamica a acestora, in raport cu masurile luate pentru combaterea cauzelorce au produs aceste poluari ( Pag 10)
http://www.focuseco.ro/pdfs/stadiul_implementarii_directivei...

ar putea fi alta varianta, am vazut ca acum se foloseste termenul de "acvifer" pt a desemna nu numai un strat care contine apa ci si fluxul apei... ma rog

Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 38

2 days13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
scurgere hipodermica


Explanation:
este un termen de specialitate si daca ar fi mai mult context s-ar intelege mai bine


    Reference: http://unibuc.ro/uploads_ro/16272/PROLOG_HIDROGEOLOGIE_G.
oltean
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian