KudoZ home » English to Romanian » Tech/Engineering

Reverse engineering

Romanian translation: inginerie inversa, demontare/dezasamblare in scopul reconstituirii procesului tehnologic


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Reverse engineering
Romanian translation:inginerie inversa, demontare/dezasamblare in scopul reconstituirii procesului tehnologic
Entered by: Cristiana Coblis

10:44 Jan 28, 2003
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering / Reverse engineering
English term or phrase: Reverse engineering
reverse engineering of motor cars, built by competitors. In creearea de noi modele se recurge la aceasta metoda.
Cristiana Coblis
Romania
inginerie inversa
Explanation:
inginerie inversa (sau retro-inginerie)
= practica ce consta in analiza unui produs finit pentru a vedea maniera in care a fost conceput/fabricat
Selected response from:

Ioana Bostan
Grading comment
Am folosit ambele raspunsuri, asa cum a sugerat Dl.Popescu. Nu exista insa modalitatea de a acorda puncte mai multor raspunsuri, desi ar fi o idee. Deci, Elvira si corbioana va multumesc mult pentru ajutor.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4inginerie inversa
Ioana Bostan
4 +2dezasamblare in vederea identificarii procesului tehnologic
Elvira Stoianov


Discussion entries: 4





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
dezasamblare in vederea identificarii procesului tehnologic


Explanation:
Nu stiu care este termenul comsacrat sau daca exista unul, dar este vorba de procesul prin care un produs este dezasamblat pentru a vedea cum a fost facut. Se foloseste si in software, pentru descifrarea codului care sta la baza unui program si acest procedeu este exclus in contractul de licenta

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-28 10:58:47 (GMT)
--------------------------------------------------

se pare ca in domeniul software se foloseste ca atare formula englezeasca, dar in cazul tau acest lucru nu este posibil, fiind vorba de un alt domeniu in care cititorul ar fi probabil derutat de denumirea englezeasca. Cred ca solutia este ceva de genul formularii mele

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 888

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  costinro: Depinde de context. Eu am intalnit sensul "demontare" (pentru a afla cum a fost construit un aparat).
29 mins

agree  Tehno: demontare
9 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
inginerie inversa


Explanation:
inginerie inversa (sau retro-inginerie)
= practica ce consta in analiza unui produs finit pentru a vedea maniera in care a fost conceput/fabricat


    Reference: http://www.granddictionnaire.com/_fs_global_01.htm
Ioana Bostan
Native speaker of: Romanian
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Am folosit ambele raspunsuri, asa cum a sugerat Dl.Popescu. Nu exista insa modalitatea de a acorda puncte mai multor raspunsuri, desi ar fi o idee. Deci, Elvira si corbioana va multumesc mult pentru ajutor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Elvira Stoianov: cred ca pt un public din domeniul industrial (adica automobile) acest termen nu este clar. E doar o obs. Eu lucrez in dom. software si de aia stiu ce inseamna, dar cineva in alt domeniu stie?
5 mins

agree  A.Albu: Termenul exista si in romana. Trebuie sa-si dea seama din context, cine nu-l cunoaste.
37 mins
  -> multumesc Andrei

agree  Susanna & Christian Popescu GbR: Pentru siguranta poti adauga explicatia ca nota de subsol
1 hr
  -> multumesc

agree  lucca: Termenul se foloseste in toate domeniile in care se foloseste ingineria inversa.
3 hrs
  -> multumesc

agree  danv: hacking, spre exemplu :)
12 hrs
  -> multumesc