KudoZ home » English to Romanian » Telecom(munications)

card pairing

Romanian translation: asocierea cardului


06:41 Nov 13, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications)
English term or phrase: card pairing
in domeniul televiziunii HD
Olimpiada
Moldova
Romanian translation:asocierea cardului
Explanation:
Conform glosarului de internaţionalizare (i18n),
to pair - a asocia
pairing - asociere

Termenul "împerechere", chiar dacă apare pe diverse forumuri/liste de discuţii, nu mi se pare cel mai nimerit în acest context.
Selected response from:

Andrei Albu
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3asocierea cardului
Andrei Albu
5alocareAnca Nitu
4 +1imperecherea cardului
adami


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
imperecherea cardului


Explanation:
'To pair the card' inseamn a adapta cardul (de abonament la satelit) la un anumit receiver.

Cf. You won't be getting any Premium channels unless the card is paired to the box.
http://www.skyuser.co.uk/forum/sky-hd/22758-sky-hd-card-pair...

Pt. rom., v. http://www.google.ro/search?hl=ro&q=imperechere+card+satelit...

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2008-11-13 07:18:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ex. Cardul Digi este imperecheat cu receptorul prin soft, acesta trebuie sa aiba aceeasi parametri (bk si rsa) atat in receptor cat si in card. Daca acesti parametri nu corespund cardul nu functioneaza!
http://www.sateliti.info/showthread.php?t=1967&page=4

Puteti alege si cartela in loc de card.

adami
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Simona Hagiu
5 mins
  -> multumesc!

agree  RODICA CIOBANU
5 hrs
  -> multumesc!

disagree  Anca Nitu: in contextul de fata termenul propus este nepotrivit http://dexonline.ro/search.php?cuv=imperechere , pe net se gasesc "de toate pentru toti" :)
14 hrs
  -> Poate ca e important, din nou, sa gasim o sintagma recognoscibila (in definitiv, multe expresii uzuale sunt la origine metaforice).

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
asocierea cardului


Explanation:
Conform glosarului de internaţionalizare (i18n),
to pair - a asocia
pairing - asociere

Termenul "împerechere", chiar dacă apare pe diverse forumuri/liste de discuţii, nu mi se pare cel mai nimerit în acest context.


    Reference: http://www.i18n.ro/glosar/glosar.txt
Andrei Albu
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 44

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Denise Idel
5 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Cristina Butas
10 hrs
  -> Mulţumesc

agree  Oana Duta: Şi mie mi se pare cel mai potrivit. V. şi http://nds1.nokia.com/phones/files/main_page/Nokia_BH-903_UG...
1 day5 hrs
  -> Mulţumesc

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
alocare


Explanation:
aici
se refera la "pairing the card with the HD box"

http://en.wikipedia.org/wiki/Digibox_(Sky_Digital)
All Sky Digital boxes, whether Digiboxes, Sky+ or SkyHD incorporate card pairing. This involves the 'marrying' or 'pairing' of a viewing card to one particular STB, thus preventing one card (and indeed subscription) being used on multiple digiboxes. During installation the engineer will initiate a 'callback' from the STB to Sky via modem and telephone line, transmitting details of the viewing card number and the box in which it is installed. Once this step has been completed it is no longer possible to view premium channels such as Movies or Sports on any other box besides that which the card was paired with. Notably, the card can still be used to view non-premium channels such as Sky One but will display an error message when attempting to watch a movie channel or sports channel with an unpaired box and card combination. A card can be 're-paired' in some instances such as STB replacement or multiroom relocation, however this must be initiated by Sky and cannot be completed by an installer or end-user.


--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2008-11-13 17:38:28 GMT)
--------------------------------------------------

clarificare suplimentara:

un "card " se aloca unui "box"
asocierea e unica

"imperechere" mi se pare " o greseala de tipar" in acest context :):)



Anca Nitu
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  adami: Oricat de ciudata ar parea, 'imperechere' a fost singura varianta cu suficiente ocurente pe net pentru a fi luata in considerare (din cele cateva pe care le-am cautat, printre care si a dv.). Importanta e folosirea unei expresii recognoscibile, neambigue.
1 hr
  -> "ocurentele" pe net nu justifica o expresie dubioasa , "alocare " este cum nu se poate mai clar