KudoZ home » English to Romanian » Transport / Transportation / Shipping

custom clearance

Romanian translation: control vamal, certificat de vamă, acceptat la vamă, trecut de vamă, aprobare/autorizaţie vamală


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:custom clearance
Romanian translation:control vamal, certificat de vamă, acceptat la vamă, trecut de vamă, aprobare/autorizaţie vamală
Entered by: anielacluj

12:38 Dec 18, 2010
English to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: custom clearance
individual engaged by the company to obtain customs clearance
anielacluj
Romania
control vamal, certificat de vamă, acceptat la vamă, trecut de vamă, aprobare/autorizaţie vamală
Explanation:
depinde de traducere.

De regula "control vamal"
Codul vamal.
18. control vamal – acte specifice efectuate de autoritatea vamală pentru a asigura aplicarea corectă a reglementărilor vamale si a altor dispozitii legale privind intrarea, iesirea, tranzitul, transferul si destinatia finală ale mărfurilor care circulă între teritoriul vamal al României si alte tări, inclusiv stationarea mărfurilor care nu au statutul de mărfuri românesti; aceste acte pot să includă verificarea mărfurilor, a datelor înscrise în declaratie, existenta si autenticitatea documentelor electronice sau scrise, examinarea evidentelor contabile ale agentilor economici si a altor înscrisuri, controlul mijloacelor de transport, controlul bagajelor si al altor mărfuri transportate de sau aflate asupra persoanelor, precum si efectuarea de verificări administrative si alte acte similare;
Selected response from:

tradetrek
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6vămuire
Lucica Abil
4 +3control vamal, certificat de vamă, acceptat la vamă, trecut de vamă, aprobare/autorizaţie vamalătradetrek
4 -1scoatere din vama
Radu DANAILA


Discussion entries: 6





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
scoatere din vama


Explanation:
http://megaajutor.bizoo.ro/intrebare-9636-care-sunt-pasii-ca...

"Dvs va veti ocupa doar de formalitatile de scoatere din vama in portul Cta."




http://www.scritube.com/diverse/PROCEDURILE-DE-IMPORT61596.p...
"Examinarea tuturor documentelor justificative/doveditoare este necesara înainte de a se da acceptul de scoatere din vama a marfurilor."



Radu DANAILA
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  tradetrek: Poate doar in jargonul "smenarilor de vama"
31 mins
  -> Multmesc, insa daca acesta e singurul Dvs. argument, poate ca ar fi util sa vedeti atat referintele cat si documentul oficial la care fac referire in zona de discutii.

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
control vamal, certificat de vamă, acceptat la vamă, trecut de vamă, aprobare/autorizaţie vamală


Explanation:
depinde de traducere.

De regula "control vamal"
Codul vamal.
18. control vamal – acte specifice efectuate de autoritatea vamală pentru a asigura aplicarea corectă a reglementărilor vamale si a altor dispozitii legale privind intrarea, iesirea, tranzitul, transferul si destinatia finală ale mărfurilor care circulă între teritoriul vamal al României si alte tări, inclusiv stationarea mărfurilor care nu au statutul de mărfuri românesti; aceste acte pot să includă verificarea mărfurilor, a datelor înscrise în declaratie, existenta si autenticitatea documentelor electronice sau scrise, examinarea evidentelor contabile ale agentilor economici si a altor înscrisuri, controlul mijloacelor de transport, controlul bagajelor si al altor mărfuri transportate de sau aflate asupra persoanelor, precum si efectuarea de verificări administrative si alte acte similare;

tradetrek
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  liviu roth
1 hr

agree  Carmen Lapadat
2 hrs

agree  Klára Kalamár: http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do
2 days 5 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
customs clearance
vămuire


Explanation:
EN customs clearance
RO vămuire
http://www.ier.ro/index.php/site/search_avans

EN Consultation on simplifying VAT collection procedures in connection with centralised customs clearance was launched recently but there might be other areas which could be looked at.
RO De curând s-a lansat o consultare privind simplificarea procedurilor de colectarea a TVA în legătură cu procedura de vămuire centralizată, dar ar putea exista și alte domenii care ar trebui examinate.
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=ro&lng1=ro,...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-12-18 17:08:58 GMT)
--------------------------------------------------

Termenul „vămuire” este consacrat prin texte normative. În acest sens, a se vedea:

Codul Vamal al Romaniei, Legea nr. 86/2006
Art. 4
In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarea semnificatie:
24. liber de vama - actiune prin care autoritatea vamala lasa la dispozitia titularului declaratiei vamale marfurile vamuite in scopul prevazut de regimul vamal sub care acestea au fost plasate;

Legea 217/2010 pentru aderarea Romaniei la Conventia privind vamuirea centralizata, referitoare la distribuirea costurilor de colectare nationale care sunt retinute atunci cand resursele proprii traditionale sunt puse la dispozitia bugetului Uniunii Europene.

Ordin nr. 847/2009 pentru modificarea Normelor privind procedurile simplificate de vamuire, aprobate prin Ordinul vicepresedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 5465/2007
http://www.dreptonline.ro/legislatie/codul_vamal.php

Regulamentul (UE) nr. 430/2010 al Comisiei din 20 mai 2010 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2454/93 de stabilire a unor dispoziții de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar

EN 5. in Article 253a the following paragraph is added: "However, in cases where the customs authorities’ or the economic operators’ computerised systems are not in place for the lodgement or receipt of simplified customs declarations or local clearance notifications using a data-processing technique, the customs authorities may accept other forms of declarations and notifications as prescribed by them, provided effective risk analysis is carried out.";
RO 5. La articolul 253a se adaugă următorul alineat: "Cu toate acestea, în cazul în care sistemele informatice ale autorităților vamale sau ale operatorilor economici nu sunt operaționale și nu permit depunerea sau recepționarea declarațiilor vamale simplificate sau a notificărilor procedurii de vămuire la domiciliu prin intermediul unui sistem informatic de procesare a datelor, autoritățile vamale pot accepta declarațiile și notificările sub alte forme, stabilite de ele, cu condiția efectuării unei analize de risc eficace."
http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...

Propunerea mea are în vedere contextul care, mi se pare, se referă la vămuirea mărfurilor.

Lucica Abil
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: multumesc


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Word_Wise
14 mins

agree  Veronica Lupascu
26 mins

disagree  tradetrek: "Vamuirea" este un termen literar... nu juridic. Vedeti codul vamal. Cuvantul "vamuire" nu exista. Cei de la IER au gresit aici.
1 hr

agree  Ilona Roberts
2 hrs

agree  Cosmin Băduleţeanu
6 hrs

agree  Radu DANAILA
1 day 2 hrs

agree  Iosif JUHASZ
2 days 3 hrs

agree  Tradeuro Language Services
7 days