KudoZ home » English to Romanian » Wine / Oenology / Viticulture

sommelier

Romanian translation: sommelier


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sommelier
Romanian translation:sommelier
Entered by: Sigina

16:35 Jul 9, 2008
English to Romanian translations [PRO]
Wine / Oenology / Viticulture
English term or phrase: sommelier
The meals are prepared by Michelin star chefs
and the tastings are led by the current world champion sommelier.
Sigina
Romania
sommelier
Explanation:
Deja s-a încetățenit așa. Se distinge de ospătar prin pregătire, educație etc

Vedeți mai jos rezultate din google.ro
CityNews - INTERVIUL ZILEI/Meseria mea: vinulVirgil Dumitrascu are o meserie pe care multi nici nu o pot pronunta corect: sommelier. Sommelier-ul este specialistul, degustatorul de vinuri. ...
www.citynews.ro/Meseria-mea-vinul 9428 2.art - 130k - În Cache - Pagini similare

Saptamana Financiara | Civilizatia luxului | Maitre d"hôtel ...Pentru cei care au inteles ca, in esenta, aceasta meserie poate insemna si mai ... in fata unui juriu format din cei mai buni sommelieri si profesori THR, ...
www.sfin.ro/articol_11380/maitre_dhôtel_intre_director_si_terorist.html - 91k - În Cache - Pagini similare

Saptamana Financiara | Hobby | „Fusion service", fenomenul care a ...Astazi, cele doua meserii se confunda. Astazi este mai degraba vorba despre un ... Dupa ce clientul da comanda, este preluat, de obicei, de sommelier, ...
www.sfin.ro/articol_11124/___fusion_service_____fenomenul_c... - 91k - În Cache - Pagini similare
Mai multe rezultate de la www.sfin.ro »

Food&Bar Magazine - Doru Dumitrescu ne reprezinta la The Best ...Asociatia Internationala a Sommelierilor a fost fondata in anul 1969 in Franta cu scopul de a promova si dezvolta meseria de sommelier. 16 mai 2007 ...
www.foodandbar.ro/stiri-fierbinti/doru-dumitrescu-ne-reprez... - 20k - În Cache - Pagini similare

Food&Bar Magazine - Un restaurant de pus in rama... in sectorul horeca, iar de peste doi ani s-a concentrat pe aceasta meserie. ... Sommelierii romani mai au inca multe de invatat, crede angajatul Quadri, ...
www.foodandbar.ro/formule/un-restaurant-de-pus-in-rama.html - 35k - În Cache - Pagini similare
Mai multe rezultate de la www.foodandbar.ro »

Wine TasteIdeea „capitalista” de a se intretine material in facultate prin practicarea meseriei de ospatar a facut ca Sergiu Nedelea sa isi gaseasca vocatia pasind pe ...
www.winetaste.ro/ - 13k - În Cache - Pagini similare

Wine Taste... rafinatul care a avut sansa sa-si faca o meserie din pasiunea pentru gust. ... Pentru Sergiu Nedelea, sommelier si director al restaurantului ...
www.winetaste.ro/presa.php - 44k - În Cache - Pagini similare

Zoltan Szabo, somelier si "Wine Promoter of the year 2006" in ...Dar in indusria ospitalitatii - si ma refer aici la meseria de sommelier? De sigur. Vitivinicultura din Romania traieste o a doua nastere, turismul incepe ...
www.vinul.ro/interviu_zoltan_szabo.html - 68k - În Cache - Pagini similare


--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-07-09 17:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

Cel mai interesant este site-ul www.vinul.ro

http://www.vinul.ro/cramele_halewood_premiaza_cei_mai_buni_s...
Selected response from:

Veronica Manole
Romania
Grading comment
Multumesc, asa ma gandeam sa las ... ca nu gasesc ceva mai adecvat
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8sommelierVeronica Manole
4 +2specialist in vinuriIrina-Maria Foray
3ospatar
Ilinca Florea


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ospatar


Explanation:
sommelier chelar
sommelier ospatar care serveste bauturi

Ilinca Florea
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anca Nitu: http://dexonline.ro/search.php?cuv=ospatar - tipul nu se ocupa de vinuri ci de nota de plata in general
2 hrs
  -> multumesc de explicatie

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
sommelier


Explanation:
Deja s-a încetățenit așa. Se distinge de ospătar prin pregătire, educație etc

Vedeți mai jos rezultate din google.ro
CityNews - INTERVIUL ZILEI/Meseria mea: vinulVirgil Dumitrascu are o meserie pe care multi nici nu o pot pronunta corect: sommelier. Sommelier-ul este specialistul, degustatorul de vinuri. ...
www.citynews.ro/Meseria-mea-vinul 9428 2.art - 130k - În Cache - Pagini similare

Saptamana Financiara | Civilizatia luxului | Maitre d"hôtel ...Pentru cei care au inteles ca, in esenta, aceasta meserie poate insemna si mai ... in fata unui juriu format din cei mai buni sommelieri si profesori THR, ...
www.sfin.ro/articol_11380/maitre_dhôtel_intre_director_si_terorist.html - 91k - În Cache - Pagini similare

Saptamana Financiara | Hobby | „Fusion service", fenomenul care a ...Astazi, cele doua meserii se confunda. Astazi este mai degraba vorba despre un ... Dupa ce clientul da comanda, este preluat, de obicei, de sommelier, ...
www.sfin.ro/articol_11124/___fusion_service_____fenomenul_c... - 91k - În Cache - Pagini similare
Mai multe rezultate de la www.sfin.ro »

Food&Bar Magazine - Doru Dumitrescu ne reprezinta la The Best ...Asociatia Internationala a Sommelierilor a fost fondata in anul 1969 in Franta cu scopul de a promova si dezvolta meseria de sommelier. 16 mai 2007 ...
www.foodandbar.ro/stiri-fierbinti/doru-dumitrescu-ne-reprez... - 20k - În Cache - Pagini similare

Food&Bar Magazine - Un restaurant de pus in rama... in sectorul horeca, iar de peste doi ani s-a concentrat pe aceasta meserie. ... Sommelierii romani mai au inca multe de invatat, crede angajatul Quadri, ...
www.foodandbar.ro/formule/un-restaurant-de-pus-in-rama.html - 35k - În Cache - Pagini similare
Mai multe rezultate de la www.foodandbar.ro »

Wine TasteIdeea „capitalista” de a se intretine material in facultate prin practicarea meseriei de ospatar a facut ca Sergiu Nedelea sa isi gaseasca vocatia pasind pe ...
www.winetaste.ro/ - 13k - În Cache - Pagini similare

Wine Taste... rafinatul care a avut sansa sa-si faca o meserie din pasiunea pentru gust. ... Pentru Sergiu Nedelea, sommelier si director al restaurantului ...
www.winetaste.ro/presa.php - 44k - În Cache - Pagini similare

Zoltan Szabo, somelier si "Wine Promoter of the year 2006" in ...Dar in indusria ospitalitatii - si ma refer aici la meseria de sommelier? De sigur. Vitivinicultura din Romania traieste o a doua nastere, turismul incepe ...
www.vinul.ro/interviu_zoltan_szabo.html - 68k - În Cache - Pagini similare


--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2008-07-09 17:01:33 GMT)
--------------------------------------------------

Cel mai interesant este site-ul www.vinul.ro

http://www.vinul.ro/cramele_halewood_premiaza_cei_mai_buni_s...

Veronica Manole
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc, asa ma gandeam sa las ... ca nu gasesc ceva mai adecvat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Costin
36 mins

agree  Mihaela BUFNILA
36 mins

agree  Anca Nitu
2 hrs

agree  Mihaela Ghiuzeli
2 hrs

agree  Carmen Iulia Ciumarnean
2 hrs

agree  L_popeanu
13 hrs

agree  RODICA CIOBANU
15 hrs

agree  Iosif JUHASZ
1 day1 hr

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
specialist in vinuri


Explanation:
Din păcate, *sommelier* sau *somelier* nu apar nici în Dex, nici în DOOM2, cu toate că termenul apare pe internet.

Este omul care recomandă un vin la masă în funcţie de meniul comandat - adică este un foarte bun cunoscător.

--------------------------------------------------
Note added at 33 minute (2008-07-09 17:09:31 GMT)
--------------------------------------------------

http://74.125.39.104/search?q=cache:gyT58PdbcIMJ:82.77.238.1...

--------------------------------------------------
Note added at 34 minute (2008-07-09 17:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://paginiromanesti.com/articol.asp?codart=1-M01-02083

Irina-Maria Foray
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  RODICA CIOBANU
14 hrs

agree  desdichado
167 days