KudoZ home » English to Romanian » Zoology

sea bass

Romanian translation: biban de mare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sea bass
Romanian translation:biban de mare
Entered by: Andrada Constantinescu (Bodiu)

14:15 Aug 14, 2006
English to Romanian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: sea bass
A name for various fishes. a. U.S. A marine food fish of the family Serranidæ; cf. JEW-FISH. b. U.S. A sciænoid fish, Cynoscion nobilis of California (white sea-bass). c. U.S. The black sea-bass, Centropristis striatus, found along the Atlantic coast of North America. d. U.S. The sturgeon, Acipenser transmontanus, of the Pacific coast (Cent. Dict.)

Mulţumesc din nou!
Vera Costea
Canada
biban de mare
Explanation:
Biban-de-mare = Nume uzual pentru nenumăraţi peşti marini din familia serranidae (bibani-de-mare), foarte bogată în specii şi subspecii, unele de 20-30 cm lungime (Serranus scriba şi cabrilla din Mediterana), altele pot atinge 1-1,5 m lungime; fr. perche de mer; germ. Seebarsch; engl. sea bass.

Selected response from:

Andrada Constantinescu (Bodiu)
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1biban de mare
Andrada Constantinescu (Bodiu)
4biban-de-mare, lup-de-mare
Maria Diaconu


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
biban de mare


Explanation:
Biban-de-mare = Nume uzual pentru nenumăraţi peşti marini din familia serranidae (bibani-de-mare), foarte bogată în specii şi subspecii, unele de 20-30 cm lungime (Serranus scriba şi cabrilla din Mediterana), altele pot atinge 1-1,5 m lungime; fr. perche de mer; germ. Seebarsch; engl. sea bass.




    Reference: http://dexonline.ro/
Andrada Constantinescu (Bodiu)
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Cristina Chaplin
3 hrs

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biban-de-mare, lup-de-mare


Explanation:
Lupi de mare (Dicentrarchus labrax)
http://tip.customs.ro:7777/portal/page?_pageid=33,33309,33_3...

LAVRAC, lavraci, s.m. Peşte din fam. serranidae (bibani-de-mare), cu un corpul mai alungit, cu solzi mici, semănând mai mult cu şalăul; este frecvent în Oceanul Atlantic şi Mediterana, ajungând şi în Marea Neagră până în apele îndulcite de la vărsarea fluviilor; se comercializează de obicei întreg, la o greutate de 2-3 kg, când are carnea excelentă, dar şi exemplare mari de până la 1 m lungime şi 15 kg; pop. şalău-de-mare, lup-de-mare; fr. perche de mer, loup de mer; germ. Seebarsch, Wolfsbarsch, engl. sea bass; it. spigola, branzino (Morone labrax, Roccus labrax, Dicentrarchus labrax).
dexonline.ro

--------------------------------------------------
Note added at 15 ore (2006-08-15 05:49:08 GMT)
--------------------------------------------------

sau lavrac, cum zice dicţionarul, dar nu e o denumire prea larg cunoscută, cred

Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28