KudoZ home » English to Romanian » Zoology

leg span

Romanian translation: anvergura picioarelor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:leg span
Romanian translation:anvergura picioarelor
Entered by: Maria Diaconu

13:29 Sep 16, 2007
English to Romanian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: leg span
La păianjeni.
Nu "anvergură", presupun... deşi apare pe google, dar poate există alt termen. Parcă anvergura era la aripi (lilieci şi alte fiinţe).

Mulţumesc anticipat.
Maria Diaconu
Romania
anvergura picioarelor
Explanation:
Anvergura minilor, picioarelor inseamna dimensiunea de la virful degetelor celor doua miini, picioare. Fuleu este pasul alergarii. Asta la oameni, dar nu vad de ce ar fi altfel la insecte.
Selected response from:

dragostea
Romania
Grading comment
Mulţumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4anvergura picioarelor
dragostea
5fuleu
Nina Iordache


Discussion entries: 13





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fuleu


Explanation:
este singurul cuvant care imi vine in minte acum si care ar descrie in romana leg span....

Example sentence(s):
  • http://dexonline.ro/search.php?cuv=fuleu
Nina Iordache
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Valentin Alupoaie: Cred că e vorba totuşi de distanţa dintre extremităţile picioarelor. / Voiam să zic "distanţa maximă". Şi o pasăre dă din aripi, dar anvergura se măsoară când sunt întinse.
3 mins
  -> da, asa cred si eu la asta ma refer. Ca sa intelegeti ce vreau sa spun va pun o intrebare: in ce pozitie a paianjenului 9sau ce e) il masurati, pe loc, cu picioarele mai stranse, mai putin stranse sau atunci cand se deplaseaza?

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
anvergura picioarelor


Explanation:
Anvergura minilor, picioarelor inseamna dimensiunea de la virful degetelor celor doua miini, picioare. Fuleu este pasul alergarii. Asta la oameni, dar nu vad de ce ar fi altfel la insecte.

dragostea
Romania
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Mulţumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentin Alupoaie: Am putea să facem un compromis şi să-i zicem "anvergură" la mâini şi "ecartament" la picioare. Cine poate să facă şpagatul câştigă :)))
7 mins
  -> :) Multumesc! O gluma buna!

agree  lucca: Exact, anvergură.
9 mins
  -> multumesc!

agree  Bogdan Burghelea
43 mins
  -> multumesc!

agree  Cristiana Coblis
59 mins
  -> multumesc!

agree  Renata Rusu
1 hr
  -> multumesc!

agree  Ivona Tillett
2 hrs
  -> multumesc!

disagree  Nina Iordache: anvergura se refera la aripi!
21 hrs
  -> Mic Dict.Encicl.,EŞE,Buc.,1978, anvergura=1.desfăşurare,întidere, 2.Distanţa dintre virfurile aripilor...Primul sens este desfasurare,întindere. Eu aş fi zis şi deschidere, dar mi s-a părut mai potrivit anvergură.

disagree  Anca Nitu: anvergura picioarelor? a "minilor" in ce limba e chestia asta , anvergura e la aripi la picioare de cheama " distanta intre extremitati" / sa nu va para rau ! discutia e interesanta si poate duce la eliminarea unor greseli viitoare /numai bine !
1 day4 hrs
  -> Vă mulţumesc!Mic Dict.Encicl.,EŞE,Buc.,1978,anvergura=1.desfăşurare,întidere,2.Distanţa dintre virfurile aripilor.Primul sens este desfasurare,întindere. Eu aş fi zis şi deschidere, dar mi s-a părut mai potrivit anvergură.Îmi pare rău de ce-am stîrnit.