KudoZ home » English to Romanian » Zoology

roller, tunneler and dweller dung beetles

Romanian translation: gândaci de bălegar


12:43 Sep 19, 2011
English to Romanian translations [PRO]
Science - Zoology / Insects
English term or phrase: roller, tunneler and dweller dung beetles
There are three types of dung beetle: rollers, tunnellers and dwellers.
Thomas Tolnai
Romania
Romanian translation:gândaci de bălegar
Explanation:
rotitor, tunelar și locatar (propuneri).

m-am abținut să nu spun vârtej, miner și flotant ! :D

S-ar părea ca nu există în limba română o astfel de clasificare. Soția mea biolog recomandă gândaci de bălegar ca titlu generic (pentru ca poate include multe specii), pe cand roller, tunneler si dweller sunt simpli descriptivi neformali. Pentru o clasificare academică în EN, vezi paragraful:

„Based on their nesting and resource partitioning strategies, dung beetles are divided broadly into 3 functional groups viz., rollers (telecoprid nesters), tunnelers (paracoprid nesters) and dwellers (endocoprid nesters) (Cambefort and Hanski, 1991).”

În limba română nu pare să existe o clasificare similară. Dar poate găsești ceva în plus plecând de aici.
Selected response from:

Cristian Sălăjan
Romania
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3gândaci de bălegar
Cristian Sălăjan
1gandac sanitar: rulant, miner si construtor???
IoanaMa


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
gandac sanitar: rulant, miner si construtor???


Explanation:
Salut,

Nu am gasit mare lucru ... aici sunt ceva explicatii ...

http://www.e-pets.ro/articole/gandacul-sanitar



    Reference: http://www.e-pets.ro/articole/gandacul-sanitar
IoanaMa
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
gândaci de bălegar


Explanation:
rotitor, tunelar și locatar (propuneri).

m-am abținut să nu spun vârtej, miner și flotant ! :D

S-ar părea ca nu există în limba română o astfel de clasificare. Soția mea biolog recomandă gândaci de bălegar ca titlu generic (pentru ca poate include multe specii), pe cand roller, tunneler si dweller sunt simpli descriptivi neformali. Pentru o clasificare academică în EN, vezi paragraful:

„Based on their nesting and resource partitioning strategies, dung beetles are divided broadly into 3 functional groups viz., rollers (telecoprid nesters), tunnelers (paracoprid nesters) and dwellers (endocoprid nesters) (Cambefort and Hanski, 1991).”

În limba română nu pare să existe o clasificare similară. Dar poate găsești ceva în plus plecând de aici.


    Reference: http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=2&ved=0CCYQFjAB...
Cristian Sălăjan
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Mulțam, Cristi :). Mă descurc eu cumva. Voi fi creativ.