KudoZ home » English to Romanian » Zoology

canebrake (crotalus horridus)

Romanian translation: sarpe cu clopotei dungat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:canebrake (crotalus horridus)
Romanian translation:sarpe cu clopotei dungat
Entered by: Andrei Albu

12:07 Dec 3, 2004
English to Romanian translations [PRO]
Zoology
English term or phrase: canebrake (crotalus horridus)
Specie de sarpe cu clopotei (sau crotal); intrebarea e: ce fel de crotal? Si inca ceva: sunt constrans sa nu-i dau denumirea latina.
Andrei Albu
Romania
vezi mai jos
Explanation:
Nu sunt specialista, insa se pare ca este o specie de crotal de padure (timber rattlesnake), care in sudul Statelor Unite se numeste si Cranebrake. Conform hyperdictionary.com, "Cranebrake" este "a dense growth of cane (especially giant cane)". Cuvantul mi se pare destul de sugestiv ca sa fac asocierea cu "vipera de bambus".

... Dintre serpi, cele mai rare specii expuse sint vipera pufaitoare, vipera de bambus,
sarpele boa curcubeu, pitonul-minge, sarpele cu clopotei, sarpele de porumb ...
www.evenimentulzilei.ro/transilvania/?news_id=154651 - 43k - Rezultat suplimentar - În Cache - Pagini similare


... La subsolul Mc Donalds "Bulevard" poate vedea si admira iguane, cobre, serpi cu
clopotei, pitoni, boa, sarpe regal, vipera de bambus, paianjeni uriasi si ...
www.virtualarad.net/news/1998/va_n210998_ro.htm - 44k - În Cache - Pagini similare


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2004-12-03 13:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

sorry... \"canebrake\" :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 35 mins (2004-12-03 14:43:18 GMT)
--------------------------------------------------

\"The Timber Rattle snake most often found in North Carolina is frequently called the Canebrake snake and was until recently considered to be a separate subspecies of Timber rattler. This venomous snake lives throughout North Carolina in unpopulated areas, especially rocky hillsides, fields, woodland edges and swamps. It is frequently found hiding in and under stumps and other woody surface cover. They are active both day and night in cool but not cold weather. During hot summer months, they are most active at night. The timber rattle snake, also known as the canebrake rattler, feeds on rodents and other small mammals and gives birth to between 5 and 19 young in August or September.\"

vezi http://www.ces.ncsu.edu/gaston/Pests/reptiles/canebrake.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 42 mins (2004-12-03 14:50:28 GMT)
--------------------------------------------------

Canebrake or Timber Rattlesnake
In Florida, this large and well-camouflaged snake has traditionally been called te Canebrake Rattler. It belongs to the light-colored, southern race of Crotalus horridus. Its favorite habitat is the slopes leading to creeks running through hardwood forests. Thus, its habitat is in the shape of a long, narrow strip. (The northern race of Crotalus horridus that ranges to Maine is usually called the Timber Rattlesnake. It inhabits rocky, upland terrain.)

The Canebrake is not as aggresive as the Diamondback. It usually tries to slither away when approached, but if stepped on, will probably strike. It is potentially lethal.

Crotalus horridus articaudatus. Range in Florida: then extreme north central counties. Maximum length: 6.5 feet.


vezi http://www.geocities.com/Heartland/Park/1627/rattlesnakes.ht...
Selected response from:

elenus
Grading comment
Multumesc tuturor. Cum spuneam, nu pot lasa "sarpe cu clopotei" si atat. DexOnline e destul de limitat... Nici crotal cu spate diamant nu poate fi (acesta este "Diamonback). Am ales in cele din urma "sarpe dungat", gasindu-i in www.thefreedictionary.com sinonimul de "banded rattlesnake". Oricum, referintele Elenei m-au ajutat cel mai mult.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2sarpe cu clopoteiPaula Marginean
3crotalul estic cu spate diamant
Maria Diaconu
3vezi mai jos
elenus


Discussion entries: 1





  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
sarpe cu clopotei


Explanation:
Iata ce zice Atlasul Zoologic (Editura Didactica si Pedagocia, Bucuresti, 1980, p. 146):
"Crotalus horridus, sarpele cu clopotei. Sarpe veninos [...] de talie mare, 1.50-2 m, traieste in partea orientala a SUA.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2004-12-03 13:03:38 GMT)
--------------------------------------------------

Am gasit pentru \"canebrake rattlesnake\" denumirea in latina \"Crotalus horridus atricaudatus\", care din pacate nu apare in Atlasul zoologic. Vezi: http://ntri.tamuk.edu/herpetarium/viperidae/c.h.atricaudatus...


--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2004-12-03 13:03:54 GMT)
--------------------------------------------------

Am gasit pentru \"canebrake rattlesnake\" denumirea in latina \"Crotalus horridus atricaudatus\", care din pacate nu apare in Atlasul zoologic. Vezi: http://ntri.tamuk.edu/herpetarium/viperidae/c.h.atricaudatus...


Paula Marginean
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Valentin Alupoaie: vezi si http://dexonline.ro/search.php?cuv=sarpe. Sarpe cu clopotei si atat.
4 mins

agree  Paula Dana Szabados
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vezi mai jos


Explanation:
Nu sunt specialista, insa se pare ca este o specie de crotal de padure (timber rattlesnake), care in sudul Statelor Unite se numeste si Cranebrake. Conform hyperdictionary.com, "Cranebrake" este "a dense growth of cane (especially giant cane)". Cuvantul mi se pare destul de sugestiv ca sa fac asocierea cu "vipera de bambus".

... Dintre serpi, cele mai rare specii expuse sint vipera pufaitoare, vipera de bambus,
sarpele boa curcubeu, pitonul-minge, sarpele cu clopotei, sarpele de porumb ...
www.evenimentulzilei.ro/transilvania/?news_id=154651 - 43k - Rezultat suplimentar - În Cache - Pagini similare


... La subsolul Mc Donalds "Bulevard" poate vedea si admira iguane, cobre, serpi cu
clopotei, pitoni, boa, sarpe regal, vipera de bambus, paianjeni uriasi si ...
www.virtualarad.net/news/1998/va_n210998_ro.htm - 44k - În Cache - Pagini similare


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2004-12-03 13:30:57 GMT)
--------------------------------------------------

sorry... \"canebrake\" :)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 35 mins (2004-12-03 14:43:18 GMT)
--------------------------------------------------

\"The Timber Rattle snake most often found in North Carolina is frequently called the Canebrake snake and was until recently considered to be a separate subspecies of Timber rattler. This venomous snake lives throughout North Carolina in unpopulated areas, especially rocky hillsides, fields, woodland edges and swamps. It is frequently found hiding in and under stumps and other woody surface cover. They are active both day and night in cool but not cold weather. During hot summer months, they are most active at night. The timber rattle snake, also known as the canebrake rattler, feeds on rodents and other small mammals and gives birth to between 5 and 19 young in August or September.\"

vezi http://www.ces.ncsu.edu/gaston/Pests/reptiles/canebrake.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 42 mins (2004-12-03 14:50:28 GMT)
--------------------------------------------------

Canebrake or Timber Rattlesnake
In Florida, this large and well-camouflaged snake has traditionally been called te Canebrake Rattler. It belongs to the light-colored, southern race of Crotalus horridus. Its favorite habitat is the slopes leading to creeks running through hardwood forests. Thus, its habitat is in the shape of a long, narrow strip. (The northern race of Crotalus horridus that ranges to Maine is usually called the Timber Rattlesnake. It inhabits rocky, upland terrain.)

The Canebrake is not as aggresive as the Diamondback. It usually tries to slither away when approached, but if stepped on, will probably strike. It is potentially lethal.

Crotalus horridus articaudatus. Range in Florida: then extreme north central counties. Maximum length: 6.5 feet.


vezi http://www.geocities.com/Heartland/Park/1627/rattlesnakes.ht...

elenus
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc tuturor. Cum spuneam, nu pot lasa "sarpe cu clopotei" si atat. DexOnline e destul de limitat... Nici crotal cu spate diamant nu poate fi (acesta este "Diamonback). Am ales in cele din urma "sarpe dungat", gasindu-i in www.thefreedictionary.com sinonimul de "banded rattlesnake". Oricum, referintele Elenei m-au ajutat cel mai mult.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
crotalul estic cu spate diamant


Explanation:
It's just a guess...
Nu am timp sa fac cercetari acum, e doar o presupune bazata pe nimic altceva decat pe raspunsurile date de colegi anterior si pe referinta aceea din National Geographic pe care am citat-o la intrebarea pentru "cottonmouth"...
Sper ca totusi sa-ti fie de folos!

Maria Diaconu
Romania
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28