KudoZ home » English to Serbian » Architecture

fireproof gable

Serbian translation: vatrootporan zabat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fireproof gable
Serbian translation:vatrootporan zabat
Entered by: Mira Stepanovic

14:52 Dec 8, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Architecture
English term or phrase: fireproof gable
Pominje se zgrada (u Stokholmu) koja ima "fireproof gable". Nema nikakvog opisa ili detalja.
verba volant
vatrootporan zabat
Explanation:
Gable je zabat (kalkan) tj. trougaoni deo između dve kose krovne ravni kova na dve vode.
Fireproof = vatrootporan, otporan na vatru, znači da može da izdrži visoku temperaturu u određenom vremenskom periodu (definisano propisima) a da pri tome ne bude uništen.
fireproof - vatrootporan, vatrostalan, ref. Građevinski rečnik, B. Vukičević

http://sr.wikipedia.org/sr-el/Забат
Zabat ili Kalkan je trouglasti deo dvovodnog krova koji prekriva prednju i zadnju stranu. Pod tim pojmom se podrazumeva i cela zidna površina iznad koje je ovaj deo. U teminologiji majstora još se za ovo upotrebljavaju izrazi "kibla" i "kalkan".
http://en.wikipedia.org/wiki/Gable
A gable is the generally triangular portion of a wall between the edges of a sloping roof.

http://www.thefreedictionary.com/fireproof
Impervious or resistant to damage by fire.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-12-08 18:11:13 GMT)
--------------------------------------------------

Treba obratiti pažnju i na ovaj deo definicije zabata/kalkana:
Zabat ili Kalkan je trouglasti deo dvovodnog krova koji prekriva prednju i zadnju stranu. Pod tim pojmom se podrazumeva i cela zidna površina iznad koje je ovaj deo.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Veliko hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1nezapaljiv zabat
Goran Stankovic
5vatrootporan zabat
Mira Stepanovic
4vatrootporni zabatni/bočni zid
M. Vučković


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
nezapaljiv zabat


Explanation:
Gable je drveni ukras na krovu, arh. zabat. Pa u ovom slucaju je on otporan na vatru.

Goran Stankovic
Serbia
Native speaker of: Serbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gordana Podvezanec
24 mins

neutral  Mira Stepanovic: Tačno je da je u pitanju zabat ali to nije obavezno drveni ukras na krovu, može biti od bilo kog materijala, i ne radi se o ukrasu već o bočnim delovima kojima se zatvaraju kosine krova. Takođe se ne radi o nezapaljivom el. već o el. koji je vatrootporan.
40 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vatrootporni zabatni/bočni zid


Explanation:
U ovom slučaju gable (end) - bočni/zabatni zid, koji može da se dekoriše; evo slike iz Danske:
http://arnesbildeblogg.blogspot.com/2007/07/mer-fra-nrrebro....

Example sentence(s):
  • Све фасаде треба да имају једнак третман како се не би појавили монотони, необрађени забатни зидови.

    Reference: http://skupstinans.org/doc/novo/09/Sl-02.pdf
M. Vučković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
vatrootporan zabat


Explanation:
Gable je zabat (kalkan) tj. trougaoni deo između dve kose krovne ravni kova na dve vode.
Fireproof = vatrootporan, otporan na vatru, znači da može da izdrži visoku temperaturu u određenom vremenskom periodu (definisano propisima) a da pri tome ne bude uništen.
fireproof - vatrootporan, vatrostalan, ref. Građevinski rečnik, B. Vukičević

http://sr.wikipedia.org/sr-el/Забат
Zabat ili Kalkan je trouglasti deo dvovodnog krova koji prekriva prednju i zadnju stranu. Pod tim pojmom se podrazumeva i cela zidna površina iznad koje je ovaj deo. U teminologiji majstora još se za ovo upotrebljavaju izrazi "kibla" i "kalkan".
http://en.wikipedia.org/wiki/Gable
A gable is the generally triangular portion of a wall between the edges of a sloping roof.

http://www.thefreedictionary.com/fireproof
Impervious or resistant to damage by fire.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-12-08 18:11:13 GMT)
--------------------------------------------------

Treba obratiti pažnju i na ovaj deo definicije zabata/kalkana:
Zabat ili Kalkan je trouglasti deo dvovodnog krova koji prekriva prednju i zadnju stranu. Pod tim pojmom se podrazumeva i cela zidna površina iznad koje je ovaj deo.


Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 28
Grading comment
Veliko hvala!