KudoZ home » English to Serbian » Automotive / Cars & Trucks

Bead area

Serbian translation: stopa/noga pneumatika


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Bead area
Serbian translation:stopa/noga pneumatika
Entered by: Mirjana Vlatkovic

09:03 Nov 23, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
English term or phrase: Bead area
U pitanju su pneumatici...

Hvala unapred!
Mirjana Vlatkovic
New Zealand
stopa/noga pneumatika
Explanation:

„DICTIONARY OF AUTOMOTIVE TERMS

Bead
1. The portion of a tire which fits onto the rim of the wheel. On a Tubeless tire, the contact of the bead with the rim seals the air into the tire. Bead heel, bead sole, and bead toe form a foot-like shape.“
( http://www.motorera.com/dictionary/BE.HTM )


„Goodyear

Bead
Another component, shaped like a hoop, is called a bead. It will fit against the vehicle's wheel rim.
( http://www.goodyear.eu/uk_en/tire-advice/tire-information/ma... )
Noga pneumatika
Sledeći sastavni deo je u obliku obruča, a zove se noga. Noga mora da nalegne na naplatak automobilskog točka.“
( http://www.goodyear.eu/si_sr/tire-advice/tire-information/ma... )


„UNIVERZITET U SARAJEVU - FAKULTET ZA SAOBRAĆAJ I KOMUNIKACIJE
EKSPLOATACIJA I ODRŽAVANJE PNEUMATIKA NA VOZILU

Stopa (noga) pneumatika ima žičane obruče (prstenovi) u svojoj jezgri koji se radijalno vezuje sa naplatkom i osigurava prijanjanje i zaptivanje pneumatika. Žičani obruči(jezgro) su obloženi tvrdom gumom. Broj žica u prstenu i broj prstenova ovisi prvenstveno o dimenzijama guma, zatim predviđenim opterećenjima i vrsti gume. Svaki je prsten obavijen jakim gumiranim trakama koje služe za bolje povezivanje tkivne konstrukcije u rubovima i olakšavanje raspodjele opterećenja u sveukupnom sklopu gume. Rubovi su s vanjske strane ukriženo obavijeni s jednim ili dva reda debljeg gumiranog platna kao zaštita od mehaničkih oštećenja. Gumeni ispunjivači (umeci) u stopu i donjem delu bokova osiguravaju progresivni prelaz iz kruće regije stope u gipkije bokove. Peta stope je spoljašnja ivica stope. Dok palac stope predstavlja unutrašnju ivicu stope.“
( http://www.scribd.com/doc/110320151/Get-Attachment )


"GUMIMPEX" DOO

Operaciju montiranja izvoditi pažljivo da se ne ošteti stopa,a kod TUBELESS pneumatika zaptivni sloj.

Pneumatik se oslobodi pritiska skidanjem kapice i iglice sa ventila, nakon čega se pažljivo odvaja stopa pneumatika od naplatka.“
( http://gumimpex.com/media/onama/GUMIMPEX,nacrt garantnog lis... )

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-11-23 19:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

Pretpostavljam da je ovde „area“ u smislu zone (dela) pneumatika, pa mislim da to ne treba posebno prevoditi.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2013-11-25 13:50:43 GMT)
--------------------------------------------------

„Dunlop

- BEAD
An inextensible hoop of high tensile steel wires which anchors the plies and conforms to the rim seat to hold the tyre onto the wheel rim.
( http://www.dunlop.eu/dunlop_uk/what_sets_dunlop_apart/techno... )
- NOGA ili STOPA GUME
Nerastezljiv prsten natezno čvrstih čeličnih žica na kojima su usidreni umeci i koje se priljubljuju uz rame naplatka da osiguraju nasjedanje gume na naplatak.“
( http://www.dunlop.eu/dunlop_hrhr/what_sets_dunlop_apart/tech... )
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2stopa/noga pneumatika
V&M Stanković
4 +1površina venca/obruča pneumatika
Mira Stepanovic


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bead area
površina venca/obruča pneumatika


Explanation:
bead - rub, ivica, obruč; ojačani venac pneumatika
Kod pneumatika koji nemaju unutrašnju gumu ovaj obruč svojim naleganjem na naplatak vrši potrebno zaptivanje. Isto kao tyre bead; ref. Enciklopedijski r. motora i mot. vozila, A. Jovanović

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 84
Notes to answerer
Asker: Hvala, Miro!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo
5 hrs
  -> Hvala!

neutral  V&M Stanković: To bi mogao da bude dodatni opis, pojašnjenje, ali ne i direktan stručni prevod termina „bead“.
3 days1 hr
  -> To je dato kao direktan stručni prevod u navedenom specijalizovanom rečniku, i to na više mesta.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bead area
stopa/noga pneumatika


Explanation:

„DICTIONARY OF AUTOMOTIVE TERMS

Bead
1. The portion of a tire which fits onto the rim of the wheel. On a Tubeless tire, the contact of the bead with the rim seals the air into the tire. Bead heel, bead sole, and bead toe form a foot-like shape.“
( http://www.motorera.com/dictionary/BE.HTM )


„Goodyear

Bead
Another component, shaped like a hoop, is called a bead. It will fit against the vehicle's wheel rim.
( http://www.goodyear.eu/uk_en/tire-advice/tire-information/ma... )
Noga pneumatika
Sledeći sastavni deo je u obliku obruča, a zove se noga. Noga mora da nalegne na naplatak automobilskog točka.“
( http://www.goodyear.eu/si_sr/tire-advice/tire-information/ma... )


„UNIVERZITET U SARAJEVU - FAKULTET ZA SAOBRAĆAJ I KOMUNIKACIJE
EKSPLOATACIJA I ODRŽAVANJE PNEUMATIKA NA VOZILU

Stopa (noga) pneumatika ima žičane obruče (prstenovi) u svojoj jezgri koji se radijalno vezuje sa naplatkom i osigurava prijanjanje i zaptivanje pneumatika. Žičani obruči(jezgro) su obloženi tvrdom gumom. Broj žica u prstenu i broj prstenova ovisi prvenstveno o dimenzijama guma, zatim predviđenim opterećenjima i vrsti gume. Svaki je prsten obavijen jakim gumiranim trakama koje služe za bolje povezivanje tkivne konstrukcije u rubovima i olakšavanje raspodjele opterećenja u sveukupnom sklopu gume. Rubovi su s vanjske strane ukriženo obavijeni s jednim ili dva reda debljeg gumiranog platna kao zaštita od mehaničkih oštećenja. Gumeni ispunjivači (umeci) u stopu i donjem delu bokova osiguravaju progresivni prelaz iz kruće regije stope u gipkije bokove. Peta stope je spoljašnja ivica stope. Dok palac stope predstavlja unutrašnju ivicu stope.“
( http://www.scribd.com/doc/110320151/Get-Attachment )


"GUMIMPEX" DOO

Operaciju montiranja izvoditi pažljivo da se ne ošteti stopa,a kod TUBELESS pneumatika zaptivni sloj.

Pneumatik se oslobodi pritiska skidanjem kapice i iglice sa ventila, nakon čega se pažljivo odvaja stopa pneumatika od naplatka.“
( http://gumimpex.com/media/onama/GUMIMPEX,nacrt garantnog lis... )

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2013-11-23 19:38:44 GMT)
--------------------------------------------------

Pretpostavljam da je ovde „area“ u smislu zone (dela) pneumatika, pa mislim da to ne treba posebno prevoditi.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days4 hrs (2013-11-25 13:50:43 GMT)
--------------------------------------------------

„Dunlop

- BEAD
An inextensible hoop of high tensile steel wires which anchors the plies and conforms to the rim seat to hold the tyre onto the wheel rim.
( http://www.dunlop.eu/dunlop_uk/what_sets_dunlop_apart/techno... )
- NOGA ili STOPA GUME
Nerastezljiv prsten natezno čvrstih čeličnih žica na kojima su usidreni umeci i koje se priljubljuju uz rame naplatka da osiguraju nasjedanje gume na naplatak.“
( http://www.dunlop.eu/dunlop_hrhr/what_sets_dunlop_apart/tech... )

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: To bi bilo bead heel, bead heel - peta venca (obruča) pneumatika; peta ojačanog ruba pneumatika; zadnji deo ojačanog venca pneumatika; isto kao tyre bead heel; ref. Enciklopedijski r. motora i mot. vozila, A. Jovanović
2 days14 hrs
  -> Više pouzdanih referenci datih gore nedvosmisleno potvrđuje: bead = stopa/noga, a „peta“ je samo deo stope/noge („Peta stope je spoljašnja ivica stope. Dok palac stope predstavlja unutrašnju ivicu stope.“ - v. publikaciju Univ. u Sarajevu).

agree  Goran Tasic
5 days

agree  djurovic
5 days