KudoZ home » English to Serbian » Bus/Financial

value adjustment(s)

Serbian translation: korekcija vrednosti


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:value adjustment
Serbian translation:korekcija vrednosti
Entered by: freddie

12:49 Mar 24, 2003
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: value adjustment(s)
Direct materials and labour cost minus value adjustments
freddie
Serbia and Montenegro
korekcija vrednosti
Explanation:
U racunovodstvu postoji jasna razlika izmedju
"korekcije vrednosti", ili : VALUE ADJUSTMENT i

"ispravke vrednosti", sto je PROVISION

Adjustment je u racunovostvu "korekcija", a ne "ispravka" ili "prilagodjavanje". Mada na prvi pogled sve deluje slicno, za revizore i one koji se bave iskljucivo racunovodstvom sve ovo ima potpuno drugacije znacenje.

"Korekcija" znaci da se samo koriguju vrednost u odnosu na date parametre,

a Provision (ispravka vrednosti) = upisivanje ocekivanih buducih troskova.

Postoji i Reserve - to je ispravka vrednosti potrazivanja

- Znam iz iskustva: rad sa ekonomistima iz sektora za knjigov. i racunovostvo + prisustvovanje na bezbrojnim sastancima revizora (native speakers + nasi ekonomisti): Price Waterhouse Coopers, ex Arthur Andersen, Ernst & Young + prevodjenje bilansa stanja i bilansa uspeha kompanije.
Mozete da proverite i u engl.-srpskom recniku racunovodstva i knjigovodstva.
Selected response from:

Tanja Abramovic
Grading comment
E, da. Hvala najlepse. To mi je i bilo potrebno - neko sa iskustvom u ovoj oblasti, ne nagadjanje.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1korekcija vrednostiTanja Abramovic
5 -1ispravka vrednosti
Gordana Podvezanec
5 -1ispravka vrednosti
Sanja Mihailovic
5 -2prilagodjavanje vrijednostiCroatian Translator


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
prilagodjavanje vrijednosti


Explanation:
prilagodjavanje vrijednosti, ispravak vrijednosti, revalorizacija


    Eng-hrvatski poslovni rjecnik
Croatian Translator
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxejrene
33 mins

disagree  Sanja Mihailovic: srpski se kaže "vrednosti"
2 hrs
  -> g. Petrovic je dosada trazio prijevod na srpsko-hrvatski, pa nisam obracala paznju o kom se jeziku tocno radi

disagree  Tanja Abramovic: ne slazem se sa prevodom.
7 hrs

disagree  Vilena Petrovic: vrednosti
9 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ispravka vrednosti


Explanation:
Ovo je usvojen računovodstveni termin!!!

"Direktni troškovi materijala i rada umanjeni za ispravku vrednosti"

Sanja Mihailovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in pair: 97

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tanja Abramovic: Nije, Sanja, vidite moje objasnjenje.
5 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ispravka vrednosti


Explanation:
PDF]PREPORUKA ZA POPUNJAVANJE IZVESTAJA O KLASIFIKACIJI BILANSNE ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... AKTIVE I VANBILANSNIH STAVKI BANKE I DFO PREMA STEPENU NAPLATIVOSTI Redni broj
Vrasta potra*ivanja Knjigovodstvena vrednost 1 Ispravka vrednosti 1 Neto ...
www.nbj.yu/serbian/zakoni/2_2_8_7.pdf - Similar pages
hrvatska varijanta je :
prilagođavanje vrijednosti
prilagodba vrijednosti


Gordana Podvezanec
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SlovenianSlovenian
PRO pts in pair: 89

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tanja Abramovic: Vidi dole.
1 hr

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
korekcija vrednosti


Explanation:
U racunovodstvu postoji jasna razlika izmedju
"korekcije vrednosti", ili : VALUE ADJUSTMENT i

"ispravke vrednosti", sto je PROVISION

Adjustment je u racunovostvu "korekcija", a ne "ispravka" ili "prilagodjavanje". Mada na prvi pogled sve deluje slicno, za revizore i one koji se bave iskljucivo racunovodstvom sve ovo ima potpuno drugacije znacenje.

"Korekcija" znaci da se samo koriguju vrednost u odnosu na date parametre,

a Provision (ispravka vrednosti) = upisivanje ocekivanih buducih troskova.

Postoji i Reserve - to je ispravka vrednosti potrazivanja

- Znam iz iskustva: rad sa ekonomistima iz sektora za knjigov. i racunovostvo + prisustvovanje na bezbrojnim sastancima revizora (native speakers + nasi ekonomisti): Price Waterhouse Coopers, ex Arthur Andersen, Ernst & Young + prevodjenje bilansa stanja i bilansa uspeha kompanije.
Mozete da proverite i u engl.-srpskom recniku racunovodstva i knjigovodstva.

Tanja Abramovic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 240
Grading comment
E, da. Hvala najlepse. To mi je i bilo potrebno - neko sa iskustvom u ovoj oblasti, ne nagadjanje.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic
53 mins
  -> hvala.

agree  Vesna Bozic Taylor
58 mins
  -> Hvala.

disagree  Vesna Maširević: Svaki detalj naveden u ovom odgovoru je uznemiravajuće pogrešan (u ovom i bilo kom drugom kontekstu). Detalji u diskusiji.
4969 days