KudoZ home » English to Serbian » Business/Commerce (general)

pool

Serbian translation: grupa; skup


14:09 Jun 23, 2005
English to Serbian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: pool
...A good example of this is the approach that the government and the National Roads Authority in Ireland have taken to the development of road infrastructure. This has been to develop a pool of projects to be undertaken using Cohesion funding (combined with public co-financing), and a separate pool of roads to be procured under a PPP programme. These separate 'pools' have been combined in only one instance and this was not initially intended

text on Public Private Partnerships (PPP)and EU grant financing
miriana
Bosnia and Herzegovina
Serbian translation:grupa; skup
Explanation:
Imenica "pool" treba da odrazava udruzivanje radi nekog zajednickog interesa. Na zalost, osim "grupe" ili "skupa", ne mogu da nadjem neki adekvatniji termin koji bi, za razliku od predlozenih, ukazivao vise na to sto se engl. terminom zeli reci.
Selected response from:

jdragica
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4udružiti, pul, zajednički...
V&M Stanković
3 +2program
Marijana Vujkov
5kartelxxxBesmir
4grupacijaOlivera
4raznovrsno
Kornelija
3 +1grupa; skupjdragica


Discussion entries: 1





  

Answers


42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
program


Explanation:
Evo nekoliko definicija koje upucuju na program:
http://www.google.co.uk/search?hl=en&lr=&oi=defmore&q=define...
an organization of people or resources that can be shared; "a car pool"; "a secretarial pool"; "when he was first hired he was assigned to the pool"
consortium: an association of companies for some definite purpose
any communal combination of funds; "everyone contributed to the pool"

Gradski odbor
Program projekata i planova realizacije infrastrukture 3. Prijedlog programa za
revitalizaciju Tvrđe u turističkom smislu. Razmotreni su i zaključci sa ...
www.osijek-tvrdja.hr/Gradski odbor.htm - 29k - Cached - Similar pages
[PDF] Literacy & Numeracy - Serbian
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
nacionalni program. Pored toga Nacionalni. program projekata i strategija.
za pismenost i matematiku. (The National Literacy and. Numeracy Strategies and ...
www.dest.gov.au/sectors/school_education/ publications_resources/profiles/documents/serbian_x2_pdf.htm - Similar pages
Mikrokrediti u Jugoistocnoj Evropi
UNHCR je prije nekoliko godina uveo program "Projekata koji donose dohodak"
namjenjen samo izbjeglicama u SRJ. Program je realiziran preko šest inozemnih ...
www.emins.org/forumi/ekonomski/000427.htm - 11k - Cached - Similar pages

Program finansijske pomoci NVO u oblasti održivog razvoja
Ovaj program podrazumevao je dve faze, pripremu predloga projekata i kompletnih
projekata. Predlozi projekata pripremali su se na osnovu posebne procedure, ...
www.recyu.org/yu/projekti/ grantovi/Odrzivi_razvojNVO_SCG2.htm - 10k - Cached - Similar pages


... i nekoliko primera za program puteva:
[PDF] Na osnovu clana 47. Zakona o javnim prihodima i javnim rashodima ...
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
Ukupno program puteva iznos „49.200.000,00” iznosom „50.700.000,00”. Dodaje se
nova pozicija koja glasi:. 183.1. 490 Održavanje puteva po završnom racunu ...
www.subotica.co.yu/new/pdf/sluzbeni_list_yu/68.pdf - Similar pages

Srbija Info Vesti / Plan reformi Srbije
Program rehabilitacije sistema za grejanje - Program sanacije puteva - Program
revitalizacije železnica - Rekonstrukcija železničkog mosta kod Ostružnice ...
www.srbija-info.yu/vesti/2001-06/27/25582.html - 16k - Cached - Similar pages

nshronika

vesti
... direktor Međunarodne federacije za puteve Vim Vesterhojs je ocenio da je
potrebno da se stvori “koordiniran plan i program za razvoj puteva Balkana”. ...
www.dnevnik.co.yu/arhiva/01-10-2002/Strane/vesti.htm - 27k - Cached - Similar pages
[ More results from www.dnevnik.co.yu ]







Marijana Vujkov
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  gordana djordjevic
9 hrs
  -> Hvala Gordana.

agree  Marija Milojevic: u ovom kontekstu je bolje reci "program" nego "grupa" ili "skup".
10 days
  -> Hvala klasique.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
udružiti, pul, zajednički...


Explanation:
pool > zajednički poduhvat, udruženi poduhvat, pul, trust, kartel, zajednička sredstva, fond, udružiti, sjediniti
pooling of capacities > udruživanje kapaciteta
pooling of labour and income > udruživanje rada i dohodaka
pooling of risk > zajednički rizik
...
( - Gligorijević V, Ekonomski rečnik
- Cvejić M, Poslovni rečnik)

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 43 mins (2005-06-23 21:52:29 GMT)
--------------------------------------------------

pool > verb [VN] to collect money, information, etc. from different people so that it can be used by all of them:
The students work individually, then pool their ideas in groups of six. * Police forces across the country are pooling resources in order to solve this crime.

pool > ... group of things / people
~ (of sth) a supply of things or money that is shared by a group of people and can be used when needed:
a pool of cars used by the firm\'s salesmen * a pool car
~ (of sth) a group of people available for work when needed:
a large pool of software engineers * a pool of cheap labour * a typing pool (= a group of people who share a company\'s typing work)

(Oxford Dictionary)


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 52 mins (2005-06-23 23:01:13 GMT)
--------------------------------------------------

\"Web Guide - Zrenjanin OnLine
...
VALJEVO - REGIONALNI PUL INVESTICIONIH PROJEKATA / REGIONAL POOL INVESTMENT PROJECTS\"
(http://www.zr.co.yu/)

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 57 mins (2005-06-23 23:06:47 GMT)
--------------------------------------------------

Webster\'s Online Dictionary:
...
pool > (Serbo-Croatian) - zajednički poduhvat, vrsta klađenja (policy, pools), ukupan ulog (pot), ujediniti (consolidate, rally, unify, unionize, unite), udružiti (affiliate, associate, join, unite), trust (trust), rezervni (alternate, reserve, spare, standby, variant), lokva (plash, puddle), kartel (cartel, kartell, trust), bilijar (billiard, billiards, cue), bazen (basin, piscine), bara (plash, puddle, swamp)
(http://www.websters-online-dictionary.org/definition/pool)

V&M Stanković
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tamara Sinobad
2 hrs
  -> hvala

agree  Gordana Podvezanec
18 hrs
  -> hvala

agree  Veronica Prpic Uhing
1 day1 hr
  -> hvala

agree  Tanja Abramovic: i ja sam cesto vidjala "pul" (na pr. pul 1, pul 2, itd.)
2 days1 hr
  -> hvala

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kartel


Explanation:
Cini mi se da se rijec "pool" ovdje koristi u dva znacenja: prvo znacenje koje treba da pokaze jednu cjelinu (projekte), i drugo koje ce pokazati jednu cjelinu U SKLOPU te prve cjeline (projekat koji obuhvata samo ceste). Kako sam tako razumio ovaj tekst, ovako sam ga preveo:

"Napravljen je kartel projekata koji ce se preduzimati koristeci fondove Cohesion (u kombinaciji sa javnim sufinansiranjem), iz kojeg ce biti izdvojene cesta cije ce pribavljanje biti pokriveno programom PPP. Ove "izdvojene" ceste su uvrstene u projekat samo na jednom primjeru jer..."

xxxBesmir
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kornelija
17 hrs

disagree  Marija Milojevic: nikako, u srpskom jeziku "kartel" ima potpuno drugaciju konotaciju
9 days

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
grupa; skup


Explanation:
Imenica "pool" treba da odrazava udruzivanje radi nekog zajednickog interesa. Na zalost, osim "grupe" ili "skupa", ne mogu da nadjem neki adekvatniji termin koji bi, za razliku od predlozenih, ukazivao vise na to sto se engl. terminom zeli reci.

jdragica
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olivera
15 hrs

agree  Tanja Abramovic: i ja bih rekla da je to to; mada u poslednje vreme vidjam da se i na srpskom koristi i "pul" za vise projekata koji se rade ili za koje je planirano da se urade u isto vreme.
1 day9 hrs

disagree  Marija Milojevic: molim vas, nemojte. Veoma se trudimo, ovde u Srbiji, da ne ubacujemo suvisne engleske termine za nesto za sta vec postoji odgovarajuca srpska rec
9 days

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
raznovrsno


Explanation:
pool of projects - raznovrsni projekti
pool of roads - raznovrsnih nacina

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs 5 mins (2005-06-23 21:14:52 GMT)
--------------------------------------------------

Kad u engleskom koriste rijec pool vezano za množinu nekih stvari, onda žele reci da ih ima mnogo ali da neće sve biti izabrane jer nisu iste.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 6 hrs 50 mins (2005-06-24 20:59:55 GMT)
--------------------------------------------------

Mislim da je kolega Besmir nasao najbolji prevod.


Kornelija
Bosnia and Herzegovina
Specializes in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in CroatianCroatian

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grupacija


Explanation:
Moguce je da to oznacava skup vise razlicitih projekata sa jednim izvorom finansiranja,nasuprot nekoj drugoj grupaciji.

Olivera
Native speaker of: Native in SerbianSerbian