KudoZ home » English to Serbian » Chemistry; Chem Sci/Eng

stannosis - pneumoconiosis

Serbian translation: stanoza - pneumokonioza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:stannosis - pneumoconiosis
Serbian translation:stanoza - pneumokonioza
Entered by: Mira Stepanovic

12:39 Oct 30, 2006
English to Serbian translations [PRO]
Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: stannosis - pneumoconiosis
Repeated exposure may cause stannosis, a benign pneumoconiosis, without symptoms of interference of pulmonary function.
Goran Tasic
Serbia
stAnoza - pneumokonioza
Explanation:

Definitivno se slazem sa Mirom po pitanju drugog termina. Imam u svojoj biblioteci Veliki kucni medicinski prirucnik (Plato, Mono&Manana) i tu sam pronasla ovo plucno oboljenje.

Medjutim, stenoza se pominje iskljucivo u delu o srcanim oboljenjima, a i pise se stenosis na eng. (a constriction or narrowing of a duct or passage; a stricture). Pokusala sam da u indeksu pronadjem stanozu, recimo, ali bez uspeha. Pod pneumokoniozom pominju se samo tri glavna tipa, ona koje izazivaju ugljena prasina, silicijum-dioksid i azbest. "Stanozu" izaziva metalna prasina, mislim kalaja.

Na netu sam nasla samo jedan sajt na kom se pominje stanoza, www.med.bg.ac.yu/download.php/ nastavni_sadrzaji_m_rada/pneumokonioze.pdf/182 -, ali s obzirom na izvor, mislim da mu se moze verovati.
Selected response from:

bojana_dodic
Grading comment
Hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4stAnoza - pneumokoniozabojana_dodic
4 +3stenoza - pneumokonioza
Mira Stepanovic


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
stenoza - pneumokonioza


Explanation:
stenoza - pneumokonioza

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2006-10-30 12:46:03 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zcpo.co.yu/materijali/MKB10.pdf


    Reference: http://www.vef.hr/org/patologija/Nastava/opis_predmeta_patol...
Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 133

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vesnadrag
9 mins
  -> Hvala!

agree  Veronica Prpic Uhing
49 mins
  -> Hvala!

agree  Jelena Bubalo
1 day10 hrs
  -> Hvala!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
stAnoza - pneumokonioza


Explanation:

Definitivno se slazem sa Mirom po pitanju drugog termina. Imam u svojoj biblioteci Veliki kucni medicinski prirucnik (Plato, Mono&Manana) i tu sam pronasla ovo plucno oboljenje.

Medjutim, stenoza se pominje iskljucivo u delu o srcanim oboljenjima, a i pise se stenosis na eng. (a constriction or narrowing of a duct or passage; a stricture). Pokusala sam da u indeksu pronadjem stanozu, recimo, ali bez uspeha. Pod pneumokoniozom pominju se samo tri glavna tipa, ona koje izazivaju ugljena prasina, silicijum-dioksid i azbest. "Stanozu" izaziva metalna prasina, mislim kalaja.

Na netu sam nasla samo jedan sajt na kom se pominje stanoza, www.med.bg.ac.yu/download.php/ nastavni_sadrzaji_m_rada/pneumokonioze.pdf/182 -, ali s obzirom na izvor, mislim da mu se moze verovati.

bojana_dodic
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing: imate pravo u pitanju je stannosis (Sn) a ne stenosis -http://www.ilo.org/encyclopedia/?print&nd=857400196
1 hr
  -> drago mi je da se slazete

agree  Sherefedin MUSTAFA
3 hrs
  -> hvala

agree  V&M Stanković: stannosis - pneumokonioza uzrokovana prašinom kalaja ( http://pretraga.krstarica.com/index-lat.cache?cs=utf-8&q=sin... )
1 day5 hrs
  -> da, tako sam i ja nasla, hvala

agree  Jelena Bubalo
1 day8 hrs
  -> thanx