KudoZ home » English to Serbian » Chemistry; Chem Sci/Eng

mole weighted average

Serbian translation: molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mole weighted average
Serbian translation:molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek)
Entered by: amarok

14:58 Dec 24, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: mole weighted average
For gas mixtures, the classification is based on the “pseudo-critical temperature” which can
be estimated as the mole weighted average of the components’ critical temperatures.

znam da je weighted average ponderisani prosek, ali ovo ne znam kako bih srocila
amarok
Serbia
molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek)
Explanation:

Mislim da se ovde radi o ponderisanoj srednjoj vrednosti (proseku) kritičnih temperatura, a ponderi (ili statističke težine) su molarne mase komponenti:
“…mole weighted average of the components’ critical temperatures…” > “…molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek) kritičnih temperatura komponenti…“


“WIKIPEDIA

The weighted mean is similar to an arithmetic mean (the most common type of average), where instead of each of the data points contributing equally to the final average, some data points contribute more than others.”
( http://en.wikipedia.org/wiki/Weighted_average )


“Tehnološki fakultet Novi Sad - Osnovi inzenjerske statistike

Ponderisana srednja vrednost uzorka”
( http://www.tf.uns.ac.rs/omorjan/radovan_omorjan_003_is/Osnov... )


Дирекција за мере и драгоцене метале

ИЗВЕДЕНЕ ЈЕДИНИЦЕ SI

моларна маса - M - килограм по молу - kg/mol - kg • mol-1
( http://www.dmdm.rs/MJIzvedene.php )
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek)
V&M Stanković
4 +1težinski prosek mola
Mira Stepanovic


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
težinski prosek mola


Explanation:
ili "po molu"
http://www.google.com/search?q=u molima&ie=utf-8&oe=utf-8&aq...
rls=org.mozilla:sr:official&client=firefox-a#hl=en&expIds=17259,26696,27642&sugexp=ldymls&xhr=t&q=%22u+molima%22&cp=10&qe=InUgbW9saW1hIg&qesig=RA8w2xFE30Yuf4H8GAiA0Q&pkc=AFgZ2tmPcMTST09_tZUWZduzkUZxZn6kHGYtNyhddNr1R__YpYy8MabDNhD8vbPTDr4iMd6fhLZ-kRfyWzPjREWIAbgEP3QJMw&pf=p&sclient=psy&client=firefox-a&hs=ZbU&rls=org.mozilla:sr%3Aofficial&aq=f&aqi=&aql=&oq=%22u+molima%22&gs_rfai=&pbx=1&fp=9c9c7f5e3702b919

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2010-12-24 15:11:33 GMT)
--------------------------------------------------

Nažalost link nije živ, probaću još jednom:
http://www.google.com/search?q=težinski prosek mola&ie=utf-8...

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 137
Notes to answerer
Asker: hvala Miro! kao i uvek, sve znate :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxSandi Karali
2 hrs
  -> Hvala!

neutral  V&M Stanković: Kontekst ukazuje da se radi o proseku temperatura, a ne težina; inače “weight(ed)” ovde ima značenje: “WEIGHTED AVERAGE is one in which different data in the data set are given different "weights."” (http://www.ventureline.com/accounting-glossary/ ).
8 hrs
  -> "Težinski" i "ponderisani" imaju isto značenje, ETF u Bgd.: http://automatika.etf.bg.ac.rs/files/predmeti/os3mip/materij... kriterijum težinskih (ponderisanih) najmanjih kvadrata (eng. Weighted Least Squares ili skraćeno WLS)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek)


Explanation:

Mislim da se ovde radi o ponderisanoj srednjoj vrednosti (proseku) kritičnih temperatura, a ponderi (ili statističke težine) su molarne mase komponenti:
“…mole weighted average of the components’ critical temperatures…” > “…molarno/molski ponderisana srednja vrednost (prosek) kritičnih temperatura komponenti…“


“WIKIPEDIA

The weighted mean is similar to an arithmetic mean (the most common type of average), where instead of each of the data points contributing equally to the final average, some data points contribute more than others.”
( http://en.wikipedia.org/wiki/Weighted_average )


“Tehnološki fakultet Novi Sad - Osnovi inzenjerske statistike

Ponderisana srednja vrednost uzorka”
( http://www.tf.uns.ac.rs/omorjan/radovan_omorjan_003_is/Osnov... )


Дирекција за мере и драгоцене метале

ИЗВЕДЕНЕ ЈЕДИНИЦЕ SI

моларна маса - M - килограм по молу - kg/mol - kg • mol-1
( http://www.dmdm.rs/MJIzvedene.php )

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 112

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dragomir Perovic: Slažem se!
1 day 19 hrs
  -> hvala

agree  Goran Tasic
2 days 8 hrs
  -> hvala