KudoZ home » English to Serbian » Construction / Civil Engineering

drop panel

Serbian translation: kapitel u formi jastuka ("drop panel")

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drop panel
Serbian translation:kapitel u formi jastuka ("drop panel")
Entered by: Mira Stepanovic

13:07 Mar 23, 2018
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering / šipovi
English term or phrase: drop panel
Total number of these piles is 55. Above these piles is foundation slab 60cm thick with drop panels 40cm ( total 100cm thick ) due to big punching forces below facade columns.
Radica
kapitel u formi jastuka ("drop panel")
Explanation:
ili kapitel (u formi jastuka) konstantne debljine (drop panel)

"drop panel" je tip kapitela

Građevinski fakultet u Beogradu:
http://imksus.grf.bg.ac.rs/nastava/beton/PROJEKTOVANJE I GRA...
Ploča direktno oslonjena na stubove i obodne zidove
Projektovanje i građenje betonskih konstrukcija 1 PRIMERI ZA VEŽBE
---
1.6.1 Kapitel u formi jastuka – »drop panel«
Umesto usvajanja oblika i dimenzija kapitela konstrukcijom hiperbole probijanja, vrlo čest slučaj u praksi je da se formira kapitel kružnog ili pravougaonog oblika u formi jastuka konstantne debljine, kako je prikazano na skici desno.
---
Pravilnik BAB 87 u članu 222, slika 57, preporučuje da debljina kapitela, ukoliko se izvodi kao »drop panel«, ne bude manja od usvojene debljine ploče (dk≥ dp, skica desno).



--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs (2018-03-25 12:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

Može se reći i samo "jastuk", pogotovu što se radi o temeljnoj ploči na šipovima:
http://www.np.ac.rs/downloads/nm/nm_teh/gradj/bk2_5a.pdf
Ponekad se između stubova i ploča usvajaju “jastuci” pravougaone osnove umesto oblikovanih kapitela
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kapitel u formi jastuka ("drop panel")
Mira Stepanovic
3 -1ploča (direktno) oslonjena na stubove
Natasa Grubor
4 -3kapitel (glava stuba)
Daryo


Discussion entries: 9





  

Answers


23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ploča (direktno) oslonjena na stubove


Explanation:
iz više izvora
ovde pogledati str. 3
http://imksus.grf.bg.ac.rs/nastava/beton/PROJEKTOVANJE I GRA...


    https://br.pinterest.com/pin/352899320786349854/?lp=true
Natasa Grubor
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: poenta je upravo u tome da ploča NIJE direktno oslonjena na stubove, nego je "drop panel" umetnut između ploče i stuba
10 hrs
  -> a ploča ne mora biti direktno oslonjena, neće ni biti ako ima kapitel. ako nema kapitela onda se direktno oslanja https://civiltoday.com/structural-engineering/32-flat-slab

agree  GILOU
14 hrs

disagree  Mira Stepanovic: "Drop panel" je ojačanje ploče iznad stuba kod ploča direktno oslonjenih na stubove (dakle nema greda između stubova preko kojih bi se opterećenje ploče prenosilo na stubove).
22 hrs

1 day 10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -3
kapitel (glava stuba)


Explanation:

Concrete Drop Panels

ACI Definition [1]
ACI 318-05 defines a drop panel as a "projection below the slab at least one quarter of the slab thickness beyond the drop."

Criterion [1]:
A drop panel must have a minimum thickness of at least that provided in the table here.
ACI 13.2.5 mentions that "when used to reduce the amount of negative reinforcement over a column or minimum required slab thickness, a drop panel shall project below the slab at least one-quarter of the slab thickness beyond the drop and extend in each direction from the centerline of support a distance not less than one-sixth the span length measured from center-to-center of supports in that direction."
To shorten this statement, if you're using a drop panel to reduce the amount of negative enforcement necessary you must: project the panel 1/4 of the slab thickness and extend the panel at least 1/6 the distance between supports.
ACI 13.3.7 mentions that "in computing the required slab reinforcement, the thickness of the drop panel below the slab shall not be assumed to be greater than one-quarter the distance from the edge of drop panel to the face of column or column capital."

References:
American Concrete Institute, "Building Code Requirements for Structural Concrete (ACI 318-05) and Commentary (ACI 318R-05)", 2005

http://www.wikiengineer.com/Structural/DropPanels


Na mestu oslanjanja ploče na stubove moguće je formirati ojačanja u obliku kapitela [="drop panels] , što utiče na:

- smanjenje smičućih napona - obezbeđenje ploče od proboja
- smanjenje raspona ploče – povoljniji ugibi
- povećenje poprečnog preseka ploče nad stubom na mestima najvećih negativnih momenata – manja negativna armatura

Tipovi kapitela ... “Drop Panel”

http://imksus.grf.bg.ac.rs/nastava/beton/PROJEKTOVANJE I GRA...
strana 3


glava stuba [ ženski rod {arheologija} ]
Kapitel.

capital [ imenica {arheologija} ]
In architecture, a stone placed on the top of a column, pier, or pilaster, and usually wider on the upper surface than the diameter of the supporting shaft. A capital consists of three parts: the top member, called the abacus, a block that acts as the supporting surface to the superstructure; the middle portion, known as the bell or echinus; and the lower part, called the necking or astragal.
The upper part of a column that supports the entablature; SYN. chapiter, cap.

capital of a column [ imenica ]
capitellum [ imenica ]

http://onlinerecnik.com/recnik/srpski/engleski/glava stuba

Daryo
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Natasa Grubor: drop panel nije kapitel, kapitel je nešto drugo, evo sve nacrtano i objašnjeno http://www.ebah.com.br/content/ABAAAg2oMAF/apostila
8 hrs
  -> reread carefully your own reference!

disagree  Mira Stepanovic: Nije bilo koja vrsta kapitela, samo "kapitel" nije dovoljno precizno.
12 hrs
  -> "glava stuba" je dovoljno -- jasno je da nije nikakva ukrasna glava stuba, nego čisto funkcionalna - namenjena da rasporedi opterećenje na veću površinu

disagree  Elio Verbanac: Drop panel je dio kapitelne konstrukcije.
13 hrs
  -> nije šija nego vrat?

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kapitel u formi jastuka ("drop panel")


Explanation:
ili kapitel (u formi jastuka) konstantne debljine (drop panel)

"drop panel" je tip kapitela

Građevinski fakultet u Beogradu:
http://imksus.grf.bg.ac.rs/nastava/beton/PROJEKTOVANJE I GRA...
Ploča direktno oslonjena na stubove i obodne zidove
Projektovanje i građenje betonskih konstrukcija 1 PRIMERI ZA VEŽBE
---
1.6.1 Kapitel u formi jastuka – »drop panel«
Umesto usvajanja oblika i dimenzija kapitela konstrukcijom hiperbole probijanja, vrlo čest slučaj u praksi je da se formira kapitel kružnog ili pravougaonog oblika u formi jastuka konstantne debljine, kako je prikazano na skici desno.
---
Pravilnik BAB 87 u članu 222, slika 57, preporučuje da debljina kapitela, ukoliko se izvodi kao »drop panel«, ne bude manja od usvojene debljine ploče (dk≥ dp, skica desno).



--------------------------------------------------
Note added at 1 day 23 hrs (2018-03-25 12:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

Može se reći i samo "jastuk", pogotovu što se radi o temeljnoj ploči na šipovima:
http://www.np.ac.rs/downloads/nm/nm_teh/gradj/bk2_5a.pdf
Ponekad se između stubova i ploča usvajaju “jastuci” pravougaone osnove umesto oblikovanih kapitela

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 240
Grading comment
hvala!
Notes to answerer
Asker: Informacije radi, kolega sa gradilišta kaže da na gradilištu koriste termin "dodatno ojačanje kapitela". Hvala svima!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Natasa Grubor: drop panel nije tip kapitela, drop panel ne mora da bude od istog materijala. Vidjela sam i ja Vašu referencu, ali "kapitel u formi jastuka" se nigdje više ne spominje. Takođe, u skici koju ste naveli vidi se dk i dp - debljina kapitala i debljina ploče?
1 hr
  -> Jeste koleginice, niste dobro shvatili, "drop panel" jeste tip kapitela, to je ojačanje ploče na mestu stuba; ne bih baš tako sumnjala u tekst (i prevod) sa Građevinskog fakulteta u Beogradu - profesori odlično poznaju terminologiju. :-)

agree  Daryo: "u formi jastuka" - OK // iako teško mogu da zamislim da bi iko pravio stubove ukopane ispod temeljne ploče sa jonskim ili korintskim kapitelom ...
2 days 3 hrs
  -> Hvala! Da to je zaista teško zamisliti; ovde se radi o kapitelu u konstruktivnom smislu (zadebljanje ploče) i nema nikakve sličnosti sa dekorativnim kapitelima iz grčke arhitekture. :-)