KudoZ home » English to Serbian » Engineering (general)

brownfield investment site

Serbian translation: lokacija braunfild investicije


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:brownfield investment site
Serbian translation:lokacija braunfild investicije
Entered by: Fikrija Skarep

09:29 Nov 24, 2008
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Industrijske zone
English term or phrase: brownfield investment site
...za razliku od greenfield... :)

A related term to Greenfield Investment which is becoming popular is Brownfield Investment, where a site previously used for a "dirty" business purpose, such as a steel mill or oil refinery, is cleaned up and used for a less polluting purpose, such as commercial office space or a residential area.
Fikrija Skarep
Canada
lokacija braunfild investicije
Explanation:
Nažalost ne postoji srpska reč, ili bar nije ustaljena, dok se za greenfield investment eventualn kaže "investicija na ledini", što zvuči malo rogobatno.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-24 09:41:16 GMT)
--------------------------------------------------

U stranoj literaturi, ovakve lokacije su od skora poznate kao „brownfield“ ili “greyfield“, a investicije u njih ili na njima nazivaju se „brownfield“ ili „greyfield“ investicije, u zavisnosti od stepena propadanja odnosno iskorišćenja konkretnog prostora. Iskorišćenje ovih i ovakvih prostora doživljava pravi procvat u svetu poslednjih godina, pa tako taj trend polako ali neminovno zahvata i Srbiju.
Selected response from:

Bojanstven
Serbia
Grading comment
Hvala, Bojanstven!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5lokacija braunfild investicije
Bojanstven
5 +3"braunfild" investicije
Mira Stepanovic
5braunfild lokacijaBogdan Petrovic


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
"braunfild" investicije


Explanation:
http://www.poslovnimagazin.biz/vesti/25-milijarde--stranih-i...
Prema njenim rečima, ova vlada je do sada bila više fokusiralana na takozvane "grinfild" projekte, a mnogo manje na "braunfild", ali će to u vremenu koje sledi biti promenjeno.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 64

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Petrovic
0 min

agree  Natasa Djurovic
1 hr

agree  zoe1
9 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
braunfild lokacija


Explanation:
Isto kao i za grinfild, birajte da li ćete da transkribujete ili da ostavite original na engleskom pod navodnicima.

Konferencija: „Prevazilaženje prepreka u recikliranju građevinskog zemljišta – Revitalizacija braunfild lokacija u Srbiji”

U organizaciji PALGO centra, Stalne konferencije gradova i opština, ITDP Europe i Privredne komore Srbije, u Beogradu je 16. oktobra 2007. održana konferencija na temu: "Prevazilaženje prepreka u recikliranju građevinskog zemljišta - Revitalizacija braunfild lokacija u Srbiji".

Preuzmite agendu konferencije.

Braunfild lokacije predstavljaju nedovoljno iskorišćeno ili napušteno zemljište i objekte sa opterećenjima nastalim prethodnim načinom korišćenja - najčešće bivši industrijski i vojni kompleksi koji se nalaze na atraktivnim lokacijama u gradskim naseljima. Kao takve, one gotovo uvek predstavljaju negativne pojave u gradovima jer doprinose stvaranju lošeg okruženja, uz česta zagađenja zemljišta i podzemnih voda, potencijalne izvore zaraze i slično.


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&as_q=&as_epq=braunfild+lo...
Bogdan Petrovic
Serbia
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
lokacija braunfild investicije


Explanation:
Nažalost ne postoji srpska reč, ili bar nije ustaljena, dok se za greenfield investment eventualn kaže "investicija na ledini", što zvuči malo rogobatno.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2008-11-24 09:41:16 GMT)
--------------------------------------------------

U stranoj literaturi, ovakve lokacije su od skora poznate kao „brownfield“ ili “greyfield“, a investicije u njih ili na njima nazivaju se „brownfield“ ili „greyfield“ investicije, u zavisnosti od stepena propadanja odnosno iskorišćenja konkretnog prostora. Iskorišćenje ovih i ovakvih prostora doživljava pravi procvat u svetu poslednjih godina, pa tako taj trend polako ali neminovno zahvata i Srbiju.

Example sentence(s):
  • Ministar zaštite životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić je potvrdio značaj braunfild investicija, jer, mada su one za investitore skuplje, zakup postojećih postrojenja čuva poljoprivredno zemljište od pretvaranja u industrijsko.

    Reference: http://www.propertyexpat.org/?l=sr&a=4343
Bojanstven
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala, Bojanstven!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bogdan Petrovic
1 min

agree  Natasa Djurovic
1 hr

agree  Bojan Kicurovski
1 hr

agree  zoe1
9 hrs

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
7 days