KudoZ home » English to Serbian » Engineering (general)

washcoat

Serbian translation: aktivni sloj/premaz


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:washcoat
Serbian translation:aktivni sloj/premaz
Entered by: Nadezda Krstev

08:17 Feb 2, 2012
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: washcoat
The washcoat. A washcoat is a carrier for the catalytic materials and is used to disperse the materials over a high surface area. Aluminum oxide, Titanium dioxide, Silicon dioxide, or a mixture of silica and alumina can be used. The catalytic materials are suspended in the washcoat prior to applying to the core. Washcoat materials are selected to form a rough, irregular surface, which greatly increases the surface area compared to the smooth surface of the bare substrate. This maximizes the catalytically active surface available to react with the engine exhaust.
Nadezda Krstev
aktivni sloj/premaz
Explanation:
Katalizatore razlikujemo po materijalu od kojih je izrađena aktivna jezgra katalizatora odnosno monolit. Postoje dve vrste aktivne jezgre te po njima katalizatore djelimo na:

METALNE - jezgra od metala presvučenog aktivnim slojem
KERAMIČKE - jezgra od keramike presvučene aktivnim slojem

Metalni katalizatori su kvalitetniji, otporniji na toplinska opterećenja, stvaraju manji otpor prolasku ispušnih plinova, ali su i skuplji. Aktivna površina je prekrivena tankim slojem platine, rodija ili paladija koji djeluju kao katalizatori pri kemijskim reakcijama. Monolit je zavaren za nosivu konstrukciju te na taj način i otporniji na fizička oštećenja. Na slici se vidi presjek saćaste strukture metalne jezgre.




Keramički katalizatori su jeftiniji i nalaze se na većini manjih vozila kao serijski ugrađeni katalizatori. Monolit je krhak i osjetljiv na udarce te je stoga omotan zaštitinim omotačem i umetnut u metalno kučište katalizatora. Aktivna površina je prekrivena aktivnim elementima (AlMg – silikat). Kvadratični oblik presjeka jezgre vidljiv je na slici.
Selected response from:

Goran Tasic
Serbia
Grading comment
Hvala!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1aktivni katalitički slojmilenaankic
3aktivni sloj/premaz
Goran Tasic


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
aktivni sloj/premaz


Explanation:
Katalizatore razlikujemo po materijalu od kojih je izrađena aktivna jezgra katalizatora odnosno monolit. Postoje dve vrste aktivne jezgre te po njima katalizatore djelimo na:

METALNE - jezgra od metala presvučenog aktivnim slojem
KERAMIČKE - jezgra od keramike presvučene aktivnim slojem

Metalni katalizatori su kvalitetniji, otporniji na toplinska opterećenja, stvaraju manji otpor prolasku ispušnih plinova, ali su i skuplji. Aktivna površina je prekrivena tankim slojem platine, rodija ili paladija koji djeluju kao katalizatori pri kemijskim reakcijama. Monolit je zavaren za nosivu konstrukciju te na taj način i otporniji na fizička oštećenja. Na slici se vidi presjek saćaste strukture metalne jezgre.




Keramički katalizatori su jeftiniji i nalaze se na većini manjih vozila kao serijski ugrađeni katalizatori. Monolit je krhak i osjetljiv na udarce te je stoga omotan zaštitinim omotačem i umetnut u metalno kučište katalizatora. Aktivna površina je prekrivena aktivnim elementima (AlMg – silikat). Kvadratični oblik presjeka jezgre vidljiv je na slici.


    Reference: http://www.autoispuh.hr/tehnika.php
Goran Tasic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Hvala!!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
aktivni katalitički sloj


Explanation:
Ako se radi o delu katalizatora, onda je ovo prevod.
U suprotnom, može biti i osnovni premaz, ako je reč o nekoj drugoj primeni.



Example sentence(s):
  • Katalizatori na putnićkom vozilu su heterogenog tipa i sastoje se od: nosača i aktivnog katalitičkog sloja.

    Reference: http://www.answers.com/topic/wash-coat
    Reference: http://www.wisegeek.com/what-is-a-washcoat.htm
milenaankic
Australia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Biljana Dodic
1 day7 hrs