KudoZ home » English to Serbian » Law: Contract(s)

ex works

Serbian translation: franko fabrika


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ex works
Serbian translation:franko fabrika
Entered by: Marija Nenadovic

08:04 Dec 12, 2010
English to Serbian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: ex works
Contractor will deliver Parts ex works (INCOTERMS 2000) xxxx, xxxxx, or any other warehouse, or other point of shipment to the Customer.
Marija Nenadovic
Serbia
franko fabrika
Explanation:
EXW EX WORKS (... named place), FRANKO FABRIKA (...ugovoreno mesto). Prodavac je isporučio robu kada ju je stavio na raspolaganje kupcu u svojim ...
www.carinskatarifa.com/pojmovi/incoterms.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day28 mins (2010-12-13 08:33:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je paritet isporuke naveden u formi EXW, DDU, CPT, na primer na fakturama, ostavlja se međunarodna skraćenica; ako je naveden opisno, prevodi se. Kod pariteta ex-works značenje može se razlikuje zavisno od zemlje/proizvođača i zato se precizira; iz mog iskustva u radu u spoljnoj trgovini najčešće se radi o troškovima pakovanja koji su nekad uključeni, a nekad se dodaju na eksportnu cenu, obično u procentima, što može da predstavlja veliku razliku kada se radi o isporukama velike vrednosti, a čest je slučaj kod uvoza mašina.

The 13 International Incoterms are:

EXW (Ex Works)
FCA (Free Carrier)
FAS (Free Alongside ship)
FOB (FOB-Free On Board)
CFR (CFR-Cost And Freight)
CIF (CIF-Cost, Insurance And Freight)
CPT (CPT-Carriage Paid To)
CIP (CIP-Carriage And Insurance Paid To)
DAF (DAF-Delivered At Frontier)
DES (DES-Delivered Ex-Ship)
DEQ (DEQ-Delivered Ex-Quay)
DDU (DDU-Delivered Duty Unpaid)
DDP (DDP-Delivered Duty Paid)
Selected response from:

Gordana Sujdovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8franko fabrika
Gordana Sujdovic
5 +1EXW (ime mesta gde se nalazi fabrika)Bozidar Brtan


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
EXW (ime mesta gde se nalazi fabrika)


Explanation:
INCOTERMS (International Commercial Terms): skup međunarodnih pravila za tumačenje termina koji se najčešće koriste u spoljnoj trgovini i to pre svega kod ugovora o kupoprodaji.

U međunarodnim ugovorima koristi se:
skraćenica + ime mesta gde se nalazi fabrika/skladište/mesto isporuke ili slično.

Na primer:
EXW Zemun = ex works Zemun, to jest franko fabrika Zemun

ili

CIP Sarajevo = Cost and Insurance Paid Sarajevo, znači u dogovorenoj ceni plaćeni su troškovi transporta i osiguranja do Sarajeva.

"franko fabrika" koristi se možda za poslove unutar jedne zemlje, ali za međunarodne ugovore trabaju da se koriste skraćenice izdane od strane Međunarodne trgovinske komore ICC.

Na stranici Privredne komore Srbije nalaze se daljnje informacije.

--------------------------------------------------
Note added at 40 mins (2010-12-12 08:45:34 GMT)
--------------------------------------------------

U prevodu navedite obavezno i "(INCOTERMS 2000") - šta znači da važe uslovi iz tog izdanja - jer postoje i starija i novija od "INCOTERMS 2000"!


    Reference: http://www.carinskatarifa.com/publikacije/incoterms2000.htm
    Reference: http://www.pks.rs/
Bozidar Brtan
Austria
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paris Team doo.
21 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
franko fabrika


Explanation:
EXW EX WORKS (... named place), FRANKO FABRIKA (...ugovoreno mesto). Prodavac je isporučio robu kada ju je stavio na raspolaganje kupcu u svojim ...
www.carinskatarifa.com/pojmovi/incoterms.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 day28 mins (2010-12-13 08:33:53 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je paritet isporuke naveden u formi EXW, DDU, CPT, na primer na fakturama, ostavlja se međunarodna skraćenica; ako je naveden opisno, prevodi se. Kod pariteta ex-works značenje može se razlikuje zavisno od zemlje/proizvođača i zato se precizira; iz mog iskustva u radu u spoljnoj trgovini najčešće se radi o troškovima pakovanja koji su nekad uključeni, a nekad se dodaju na eksportnu cenu, obično u procentima, što može da predstavlja veliku razliku kada se radi o isporukama velike vrednosti, a čest je slučaj kod uvoza mašina.

The 13 International Incoterms are:

EXW (Ex Works)
FCA (Free Carrier)
FAS (Free Alongside ship)
FOB (FOB-Free On Board)
CFR (CFR-Cost And Freight)
CIF (CIF-Cost, Insurance And Freight)
CPT (CPT-Carriage Paid To)
CIP (CIP-Carriage And Insurance Paid To)
DAF (DAF-Delivered At Frontier)
DES (DES-Delivered Ex-Ship)
DEQ (DEQ-Delivered Ex-Quay)
DDU (DDU-Delivered Duty Unpaid)
DDP (DDP-Delivered Duty Paid)


Gordana Sujdovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maja Stevanovic
55 mins
  -> Hvala

agree  Natasha Jankovic
1 hr
  -> Hvala

agree  Sladjana
2 hrs
  -> Hvala

agree  Zoran Lojanica
9 hrs
  -> Hvala

agree  Vuk Vujosevic
11 hrs
  -> Hvala

agree  Bogdan Petrovic
2 days 4 hrs
  -> Hvala

agree  Dušan Janjić
3 days 3 hrs
  -> Hvala

agree  Cedomir Pusica
3 days 6 hrs
  -> Hvala