KudoZ home » English to Serbian » Mechanics / Mech Engineering

shoe or roller design

Serbian translation: konstrukcija sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shoe or roller design
Serbian translation:konstrukcija sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama
Entered by: Goran & Snežana Erdei

09:52 Feb 3, 2012
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / pumpe
English term or phrase: shoe or roller design
Takođe deo spiska karakteristika pumpe. U arhivi već postoji pitanje šta je roller pump i prevedeno je kao peristaltička pumpa, što je apsolutno tačno, ali nismo sigurni kako bi to moglo da se uklopi u ovaj kontekst. Inače prevod je za upotrebu Hose Pump.
Goran & Snežana Erdei
Serbia
konstrukcija sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama
Explanation:

tj. “peristaltička/crevna pumpa konstrukcije sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama”


Postoje dve vrste konstrukcije takvih pumpi – sa valjcima ili sa pritisnim papučicama. Inače, u tehnici se “design” pravilno prevodi (prema uputstvima Instituta za standardizaciju Srbije) isključivo kao projekat/projektovanje ili konstrukcija – kao u ovom slučaju.


“Wikipedia - Peristaltic pump

A peristaltic pump, or roller pump, is a type of positive displacement pump used for pumping a variety of fluids. The fluid is contained within a flexible tube fitted inside a circular pump casing (though linear peristaltic pumps have been made). A rotor with a number of "rollers", "shoes" or "wipers" attached to the external circumference compresses the flexible tube.

Hose pumps
Higher pressure peristaltic hose pumps which can typically operate against up to 16 bar in continue service, use shoes (rollers only used on low pressure types) and have casings filled with lubricant to prevent abrasion of the exterior of the pump tube and to aid in the dissipation of heat, and use reinforced tubes, often called "hoses". This class of pump is often called a "hose pump".

Many older hose pumps use shoes to compress the hose. When the shoe slides over the outside of the hose, it creates friction and heat, which shortens hose life. A single roller pump uses a large diameter lubricated roller on an eccentric shaft that rolls over the hose. This means that it produces less friction, and therefore less heat, than a pump with shoes.”
( http://en.wikipedia.org/wiki/Peristaltic_pump )


“InTeh

Peristaltičke pumpe

- Crevna pumpa za tešku industriju
Crevna pumpa opremljena je cilindrima i fabrički ojačanim crevima. DFCa pumpa pogodna je za tešku industriju i protok do 12,000 l/h na 8 bara povratnog pritiska. Okrugli rotor osigurava visoki nivo glatkoće i dug vek trajanja.
- Crevna pumpa za najveći protok i pritisak
Crevna pumpa koristi se za uslove najvećeg protoka i najvišeg pritiska. Opremljena je pritisnim papučicama i fabrički ojačanim crevima.”
( http://www.prominent.rs/peristalticke.html )

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2012-02-03 23:01:23 GMT)
--------------------------------------------------

CORR.
Da bi bilo u potpunoj saglasnosti sa izvornikom, trebalo bi samo obrnutim redom, tj:
"konstrukcija sa (pritisnim) papučicama ili sa cilindrima/valjcima"
(peristaltička/crevna pumpa konstrukcije sa (pritisnim) papučicama ili sa cilindrima/valjcima)
Selected response from:

V&M Stanković
Serbia
Grading comment
Hvala vam Vesna!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1konstrukcija sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama
V&M Stanković
4tip/dizajn valjka ili papuče (papučice)
Mira Stepanovic


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tip/dizajn valjka ili papuče (papučice)


Explanation:
to bi trebalo da bude to

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 304

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
konstrukcija sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama


Explanation:

tj. “peristaltička/crevna pumpa konstrukcije sa cilindrima/valjcima ili sa (pritisnim) papučicama”


Postoje dve vrste konstrukcije takvih pumpi – sa valjcima ili sa pritisnim papučicama. Inače, u tehnici se “design” pravilno prevodi (prema uputstvima Instituta za standardizaciju Srbije) isključivo kao projekat/projektovanje ili konstrukcija – kao u ovom slučaju.


“Wikipedia - Peristaltic pump

A peristaltic pump, or roller pump, is a type of positive displacement pump used for pumping a variety of fluids. The fluid is contained within a flexible tube fitted inside a circular pump casing (though linear peristaltic pumps have been made). A rotor with a number of "rollers", "shoes" or "wipers" attached to the external circumference compresses the flexible tube.

Hose pumps
Higher pressure peristaltic hose pumps which can typically operate against up to 16 bar in continue service, use shoes (rollers only used on low pressure types) and have casings filled with lubricant to prevent abrasion of the exterior of the pump tube and to aid in the dissipation of heat, and use reinforced tubes, often called "hoses". This class of pump is often called a "hose pump".

Many older hose pumps use shoes to compress the hose. When the shoe slides over the outside of the hose, it creates friction and heat, which shortens hose life. A single roller pump uses a large diameter lubricated roller on an eccentric shaft that rolls over the hose. This means that it produces less friction, and therefore less heat, than a pump with shoes.”
( http://en.wikipedia.org/wiki/Peristaltic_pump )


“InTeh

Peristaltičke pumpe

- Crevna pumpa za tešku industriju
Crevna pumpa opremljena je cilindrima i fabrički ojačanim crevima. DFCa pumpa pogodna je za tešku industriju i protok do 12,000 l/h na 8 bara povratnog pritiska. Okrugli rotor osigurava visoki nivo glatkoće i dug vek trajanja.
- Crevna pumpa za najveći protok i pritisak
Crevna pumpa koristi se za uslove najvećeg protoka i najvišeg pritiska. Opremljena je pritisnim papučicama i fabrički ojačanim crevima.”
( http://www.prominent.rs/peristalticke.html )

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2012-02-03 23:01:23 GMT)
--------------------------------------------------

CORR.
Da bi bilo u potpunoj saglasnosti sa izvornikom, trebalo bi samo obrnutim redom, tj:
"konstrukcija sa (pritisnim) papučicama ili sa cilindrima/valjcima"
(peristaltička/crevna pumpa konstrukcije sa (pritisnim) papučicama ili sa cilindrima/valjcima)

V&M Stanković
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 288
Grading comment
Hvala vam Vesna!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Goran Tasic
7 hrs