KudoZ home » English to Serbian » Medical (general)

sex hormone binding globulin

Serbian translation: gonadalni steroid-vezujući protein (GBG) ili seksualni steroid-vezujući protein


08:56 Nov 29, 2008
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: sex hormone binding globulin
Free testosterone is reflected as the ratio of testosterone to sex hormone-binding globulin (SHBG).

Jasan mi je prevod, ali me zanima izraz koji se u našoj medicini koristi za ovaj parametar
VanjaNS
Serbia
Serbian translation:gonadalni steroid-vezujući protein (GBG) ili seksualni steroid-vezujući protein
Explanation:
William Ganong: Pregled medicinske fiziologije (1993), strana 412:
97% testosterona u plazmi je vezano za protein. 40% je vezano za beta-globulin koji se zove gonadalni steroid-vezujući protein (GBG) ili seksualni steroid-vezujući protein, 40% za albumin i 17% za druge proteine
Selected response from:

mbukurov
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +8globulin vezan za seksualne hormone
Dragomir Perovic
5gonadalni steroid-vezujući protein (GBG) ili seksualni steroid-vezujući protein
mbukurov


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +8
globulin vezan za seksualne hormone


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-11-29 15:12:21 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.akadem.rs/index.php?page=shop.product_details&fly...

Dragomir Perovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: kao što rekoh, zanima me da li postoji stručni termin ili skraćenica koja se koristi kod nas, ili je u upotrebi SHBG?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Delic: Možda bih ja rekla "globulin koji se vezuje za seksualne hormone", ali to je to u svakom slucaju.
11 mins
  -> Hvala! On je već vezan - dakle on se ne vezuje.

agree  zoe1: Globulin koji vezuje seksualne hormone. Ali to je to.http://www.curehunter.com/public/pubmed3938830.do Mislim da ste u pravu kad je u vezu formulacije hormona, ali mogu se naći oba izraza, vaš predlog je u svakom slučaju bolji.
59 mins
  -> Hvala!

neutral  xxxAribas: znam da imam sto godina, ali u moje vreme su se zvali POLNI hormoni
1 hr
  -> Hvala!

agree  Dinap: ja bih rekla "koji veže seksualne hormone"
3 hrs
  -> Hvala!

agree  Natasa Djurovic: rekla bih da je Aribas u pravu-polni hormoni nikako seksualni
5 hrs
  -> http://www.akadem.rs/index.php?page=shop.product_details&fly...

agree  Dusica Simic
2 days10 hrs
  -> Hvala!

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
9 days
  -> Hvala!

agree  Veronica Prpic Uhing
15 days
  -> Hvala!

agree  Albertina Avdic
51 days
  -> Hvala!
The asker has declined this answer

67 days   confidence: Answerer confidence 5/5
gonadalni steroid-vezujući protein (GBG) ili seksualni steroid-vezujući protein


Explanation:
William Ganong: Pregled medicinske fiziologije (1993), strana 412:
97% testosterona u plazmi je vezano za protein. 40% je vezano za beta-globulin koji se zove gonadalni steroid-vezujući protein (GBG) ili seksualni steroid-vezujući protein, 40% za albumin i 17% za druge proteine

mbukurov
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: najlepse hvala, to je ono sto mi je trebalo