KudoZ home » English to Serbian » Medical (general)

Sylvian fissure

Serbian translation: Silvijeva brazda / fisura

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sylvian fissure
Serbian translation:Silvijeva brazda / fisura
Entered by: Goran & Snežana Erdei

11:37 Oct 28, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Sylvian fissure
Radi se o delu mozga. Nema baš nikakvog konteksta, samo termin.
Goran & Snežana Erdei
Serbia
Silvijeva brazda / fisura
Explanation:
The lateral sulcus (also called Sylvian fissure or lateral fissure) is one of the most prominent structures of the human brain.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lateral_sulcus

Slika 1. CT mozga pokazuje krv u subarahnoidalnom
prostoru Sylviijevih fisura, interhemisferične cisterne i III.
moždanoj komori. Radi se o tipičnom izgledu
aneurizmatskog SAH-a.
Figure 1. Brain CT showing subarachoideal bleeding in
the Sylvian fissure, interhemisferic cistern and IIIrd
ventricle. The scan is showing a typical aneurysmatic
bleedeing.

http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Površino posamezne možganske hemisfere razmejujejta Silvijeva brazda (Sylvian fissure)

http://pefprints.pef.uni-lj.si/441/1/BAT_končna_verzija_dipl...

Rolandova brazda razdvaja frontalni režanj od parijetalnog (istovremeno, prednji, anteriorni deo korteksa od zadnjeg, posteriornog), Silvijeva temporalni od parijetalnog i frontalnog, dok su demarkacione linije okcipitalnog nešto slabije izražene (parijeto-okcipitalna brazda dorzalno i preokcipitalni ’zarez’ ventro-lateralno).
http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

koji upravlja svešću i budnošću; temporalni girus ili Silvijeva brazda (ona temporalni (slepoočni) režanj s gornje strane razdvaja u odnosu

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-28 14:03:30 GMT)
--------------------------------------------------

The Lateral Cerebral Fissure (fissura cerebri lateralis [Sylvii]; fissure of Sylvius) (Fig. 726) is a well-marked cleft on the inferior and lateral surfaces of the hemisphere, and consists of a short stem which divides into three...

http://www.bartleby.com/107/pages/page819.html


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2013-10-28 18:01:11 GMT)
--------------------------------------------------

Kod dece i odraslih blizu 50% cista se javlja u predelu Silvijeve fisure
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0025-8105/2009/0025-81050...

Selected response from:

ipv
Grading comment
Hvala vam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4Silvijeva brazda / fisura
ipv
5 +1Lateralna Silvijeva jama
Maja Jovanovic
5Silvijev žleb
Sladjana Daniels
4duboki žleb mozga
LogosART
Summary of reference entries provided
Sylvian fissure
Mira Stepanovic

  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sylvian fissure
duboki žleb mozga


Explanation:
žleb \nm\: furrow; groove; S [sulcus] [See also brazda, oluk, pukotina 2 and sulkus]
~ mozga, duboki: fissure/fossa of Sylvius; lateral cerebral sulcus; sulcus lateralis cerebri; sylvian fissure/fossa

Svetolik P. Djordjević
SRPSKO i HRVATSKO–ENGLESKI
MEDICINSKI
REČNIK
MEDICAL
DICTIONARY
SERBIAN and CROATIAN–ENGLISH

LogosART
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 28

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
sylvian fissure
Lateralna Silvijeva jama


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2013-10-28 11:48:05 GMT)
--------------------------------------------------

Ili samo "silvijeva fisura".

Maja Jovanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nikola Bijelić, MD, PhD
11 mins
  -> Hvala.

neutral  Mira Stepanovic: Silvijeva jama = fossa lateralis cerebri = http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/fossa latera... lat·er·al ce·re·bral fos·sa Synonym(s): fossa lateralis cerebri [TA], fossa of Sylvius, lateral fossa of brain, vallecula sylvii
20 hrs
  -> Hvala, Miro. Na Guglu možete videti i " Lateralna Silvijeva jama (Fissura cerebri lateralis Sylvii)", mada mislim da je ipak najbolje rešenje "Silvijeva fisura" jer je najčešća i najmanje zbunjuje. Imate puno sinonima poput brazda/fisura/žleb...

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sylvian fissure
Silvijev žleb


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lateral_sulcus

Silvijev žleb ili na latinskom sulcus lateralis cerebri

Preciznije objašnjenje:
"..je jedan od najvećih moždanih žlebova koji razdvaja temporalni režanj od frontalnog i parijetalnog. Ovaj žleb produžava se u dubini lateralne strane hemisfere u pukotinu (fissura lateralis cerebri), a zatim u prostranu jamu (fossa lateralis cerebri) na čijem dnu leži ostvro (insula)."
Neuroanatmija, S. Marinković

Sladjana Daniels
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 88

10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
sylvian fissure
Silvijeva brazda / fisura


Explanation:
The lateral sulcus (also called Sylvian fissure or lateral fissure) is one of the most prominent structures of the human brain.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lateral_sulcus

Slika 1. CT mozga pokazuje krv u subarahnoidalnom
prostoru Sylviijevih fisura, interhemisferične cisterne i III.
moždanoj komori. Radi se o tipičnom izgledu
aneurizmatskog SAH-a.
Figure 1. Brain CT showing subarachoideal bleeding in
the Sylvian fissure, interhemisferic cistern and IIIrd
ventricle. The scan is showing a typical aneurysmatic
bleedeing.

http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Površino posamezne možganske hemisfere razmejujejta Silvijeva brazda (Sylvian fissure)

http://pefprints.pef.uni-lj.si/441/1/BAT_končna_verzija_dipl...

Rolandova brazda razdvaja frontalni režanj od parijetalnog (istovremeno, prednji, anteriorni deo korteksa od zadnjeg, posteriornog), Silvijeva temporalni od parijetalnog i frontalnog, dok su demarkacione linije okcipitalnog nešto slabije izražene (parijeto-okcipitalna brazda dorzalno i preokcipitalni ’zarez’ ventro-lateralno).
http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

koji upravlja svešću i budnošću; temporalni girus ili Silvijeva brazda (ona temporalni (slepoočni) režanj s gornje strane razdvaja u odnosu

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2013-10-28 14:03:30 GMT)
--------------------------------------------------

The Lateral Cerebral Fissure (fissura cerebri lateralis [Sylvii]; fissure of Sylvius) (Fig. 726) is a well-marked cleft on the inferior and lateral surfaces of the hemisphere, and consists of a short stem which divides into three...

http://www.bartleby.com/107/pages/page819.html


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2013-10-28 18:01:11 GMT)
--------------------------------------------------

Kod dece i odraslih blizu 50% cista se javlja u predelu Silvijeve fisure
http://www.doiserbia.nb.rs/img/doi/0025-8105/2009/0025-81050...



ipv
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala vam!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic
11 hrs
  -> Hvala! :)

agree  Aleksandra Lazic
19 hrs
  -> Hvala!

agree  Nikola Bijelić, MD, PhD: Stavio bih fisura, ali brazda ne. Ne zato što je krivo, nego je jednostavno preciznije (i razni moždani sulkusi nazivaju se brazdama). Zato agree, a ne neutral. :)
1 day 56 mins
  -> OK :) Hvala! Pogledajte, ipak, reference koje stavila kolegica Mira.// Ok, hvala na pojašnjenju :)

agree  Daniela Slankamenac
4 days
  -> Hvala, Daniela!




Reference comments


11 hrs
Reference: Sylvian fissure

Reference information:
Medicinski leksikon:
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
Uzrok W.a. obično je razmekšanje mozga u oblasti zadnjeg dela Silvijeve brazde (fissura cerebri lat.), koje zahvata gornji deo slepoočnog režnja, a pošteđuje precentralnu vijugu.

Medicinski fakultet, Beograd:
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
Задњи крај Силвијеве бразде је окружен супрамаргиналним гирусом (ареа 40)

Atlas neuroradiološke dijagnostike:
http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
MR (sagitalni i aksijalni slojevi T1W): Vidljiva je linearna brazda koja povezuje levu Silvijevu fisuru sa lateralnim zidom leve lateralne komore.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 48