conjunctival sac

Serbian translation: svod vežnjače

English term or phrase:conjunctival sac
Serbian translation:svod vežnjače
Entered by: Natasa Stankovic

18:31 Dec 9, 2016
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Ophthalmology
English term or phrase: conjunctival sac
Addition to the conjunctival sac of the right eye. After the addition the eye was held shut by hand for about five seconds.
Natasa Stankovic
Serbia
svod vežnjače
Explanation:
Between the bulbar and the palpebral conjunctiva there are two loose, redundant portions forming recesses that project back toward the equator of the globe. These recesses are called the upper and lower fornices, or conjunctival sacs; it is the looseness of the conjunctiva at these points that makes movements of lids and eyeball possible.
https://www.britannica.com/science/human-eye#ref531476

Gornji svod vežnjače (fornix conjunctivae superior) i donji svod vežnjače (formix conjuctivae inferior) predstavljaju zajedno jedan kružan, dubok, a uzan sluzokožni špag, koji obrazuje vežnjača prebacujući se sa zadnje strane kapaka na prednji deo očne jabučice. Svodovi vežnjače omogućuju nesmetane pokrete kapaka i očne jabučice.
"Anatomija čoveka - glava i vrat, za studente medicine" (Prof. dr S. Jovanović; Prof. dr N.A. Jeličić)
Selected response from:

Sladjana Daniels
Serbia
Grading comment
Puno hvala, Slađana!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1svod vežnjače
Sladjana Daniels
5konjuktivalna kesa
Irena Rusimov Cvetkovic
4konjunktivalna kesica
NadaM
3вежњачина кес(иц)а
Milena Taylor


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
вежњачина кес(иц)а


Explanation:
Васкуларизација сузне жлезде потиче од сузне артерије. Излучене сузе бивају покретима очних капака равномерно распоређене по свим деловима вежњачине кесе.
...
Вежњача представља слузокожу која спаја задњу страну очних капака са јабучицом ока. Полази од ивице капака и прекрива њихову унутрашњу страну. Даље покрива предњи део очне јабучице. При затвореним очима вежњача образује потпуно затворену кесицу (саццус цоњунцтивае), која је нормално уска шупљина - капиларни простор, али након енуклеације - вађења очне јабучице, настаје простор у виду праве кесице.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FgKfYRi...
http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/conjunctival...
https://en.wikipedia.org/wiki/Conjunctiva
https://sr.wikipedia.org/wiki/Вежњача

Milena Taylor
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 36

34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
konjuktivalna kesa


Explanation:
Deo oka.

Irena Rusimov Cvetkovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 16

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konjunktivalna kesica


Explanation:
ili konjunktivalna vrećica



    Reference: http://supa.pharmacy.bg.ac.rs/assets/28522
    Reference: http://www.stetoskop.info/Anoftalmus-Anophtalmos-1024-c38-si...
NadaM
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4

42 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
svod vežnjače


Explanation:
Between the bulbar and the palpebral conjunctiva there are two loose, redundant portions forming recesses that project back toward the equator of the globe. These recesses are called the upper and lower fornices, or conjunctival sacs; it is the looseness of the conjunctiva at these points that makes movements of lids and eyeball possible.
https://www.britannica.com/science/human-eye#ref531476

Gornji svod vežnjače (fornix conjunctivae superior) i donji svod vežnjače (formix conjuctivae inferior) predstavljaju zajedno jedan kružan, dubok, a uzan sluzokožni špag, koji obrazuje vežnjača prebacujući se sa zadnje strane kapaka na prednji deo očne jabučice. Svodovi vežnjače omogućuju nesmetane pokrete kapaka i očne jabučice.
"Anatomija čoveka - glava i vrat, za studente medicine" (Prof. dr S. Jovanović; Prof. dr N.A. Jeličić)

Sladjana Daniels
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 88
Grading comment
Puno hvala, Slađana!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sofijana Stamenkovic
2 hrs