Ligator

Serbian translation: ligator

English term or phrase:Ligator
Serbian translation:ligator
Entered by: Sandra Borojevic

10:45 Oct 2, 2013
English to Serbian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / degree
English term or phrase: Ligator
Multiple Band Ligator is composed of two main components: Ligating unit ....
Sandra Borojevic
Bosnia and Herzegovina
ligator
Explanation:
Metoda se sastoji u tome da se specijalnim instrumentom (ligator) postave gumene ...
http://www.poliklinika-lastric.hr/oboljenja-zavrsnog-debelog...


Ali podstavlja se pitanje da li to uopće prevoditi (sve je velikim slovom - ime?)
Pogledajte ovdje u HALMED, ima sličan uređaj i nije preveden naziv

SPEEDBAND SUPERVIEW SUPER 7 BAND LIGATOR
http://www.almp.hr/?ln=hr&w=med_proizvodi&d=opsirnije&id=394...

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2013-10-02 11:15:57 GMT)
--------------------------------------------------


Najvjerojatnije se radi o uređaju, a ne o samoj ligaturi. Npr, na http://www.thefreedictionary.com/Ligator kaže:
Li`ga´tor (lî`gā´tǒr) n.1. (Surg.) An instrument for ligating, or for placing and fastening a ligature.
Ako je uređaj u pitanju, tada nije vrpca odnosno ligatura. Pozdrav!
Selected response from:

Nikola Bijelić, MD, PhD
Croatia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2ligator
Nikola Bijelić, MD, PhD
5 +1podvezna vrpca, konac za podvezivanje
Goran & Snežana Erdei
4ligatura
LogosART
3ligator
Aleksandrikus


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ligator
ligatura


Explanation:
ligatura

LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 12

23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ligator
podvezna vrpca, konac za podvezivanje


Explanation:
Termine koje smo naveli uzeli smo iz Medicinskog rečnika od Sofije Mićić.


Goran & Snežana Erdei
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: malo odmora od latinskog ...
1 hr

27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ligator
ligator


Explanation:
Metoda se sastoji u tome da se specijalnim instrumentom (ligator) postave gumene ...
http://www.poliklinika-lastric.hr/oboljenja-zavrsnog-debelog...


Ali podstavlja se pitanje da li to uopće prevoditi (sve je velikim slovom - ime?)
Pogledajte ovdje u HALMED, ima sličan uređaj i nije preveden naziv

SPEEDBAND SUPERVIEW SUPER 7 BAND LIGATOR
http://www.almp.hr/?ln=hr&w=med_proizvodi&d=opsirnije&id=394...

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2013-10-02 11:15:57 GMT)
--------------------------------------------------


Najvjerojatnije se radi o uređaju, a ne o samoj ligaturi. Npr, na http://www.thefreedictionary.com/Ligator kaže:
Li`ga´tor (lî`gā´tǒr) n.1. (Surg.) An instrument for ligating, or for placing and fastening a ligature.
Ako je uređaj u pitanju, tada nije vrpca odnosno ligatura. Pozdrav!


Nikola Bijelić, MD, PhD
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mira Stepanovic: Da, izgleda da se radi o instrumentu za ligiranje u navedenom kontekstu http://www.29984.com/html/12_Html_Na_osnovu_člana_112_stav_5... Ligator Ortodontski instrument za ligiranje
31 mins
  -> Hvala i pozdrav!

agree  drnenad
2 days 1 hr
  -> Hvala. Srdačan pozdrav!

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ligator
ligator


Explanation:
S obzirom da se koristi termin ligiranje, odnosno podvezivanje hemoroida gumenim prstenovima, reč verovatno nema odgovarajućeg prevoda i tako je prihvaćena.


    Reference: http://www.medalex.rs/novi/endoskopija/
Aleksandrikus
Austria
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in MacedonianMacedonian