retrofitting

Serbian translation: retrofiting / retrofitovanje

English term or phrase:retrofitting
Serbian translation:retrofiting / retrofitovanje
Entered by: Mira Stepanovic

18:00 Feb 20, 2018
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering - Medical: Pharmaceuticals / pharmaceutical systems
English term or phrase: retrofitting
Will there be a full 3D design of building and all systems? If so, will a clash detection analysis be performed to ensure no retrofitting at the end of the project?
14. If no 3D design / clash detection analysis – how will you ensure no clashes of pipes, ductwork, cabling, columns etc.
Bogdan Petrovic
Serbia
retrofiting
Explanation:
verovali ili ne, termin je usvojen i može se naći bezbroj primera, svaki pokušaj da se prevede na drugi način bi samo uneo zabunu.

http://www.li.rs/93-raunarsko-upravljacki-sistemi?start=2
Lola institut je bio deo fabrike ILR koja je proizvodila mašine alatke, robote, procesnu, metaluršku i drugu opremu.
---
Reaktiviranje napuštenih kapaciteta metalne i procesne industrije (rekonstrukcija i retrofiting)

http://www.mlcommerce.com/index.php/remont2
ML commerce nudi usluge remonta, retrofitinga i sve vrste servisnih usluga na alatnim mašinama proizvođača Livnica Kikinda. Remont mašina vrši se u okviru naše kompanije ili u proizvodnim prostorima klijenta. Svi poslovi remonta vrše se u najkraćem mogućem roku po utvrđenoj analizi, potrebnim operacijama i u dogovoru sa klijentom. U mogućnosti smo da Vam pružimo pravovremeni, inovativan i veoma detaljan remont alathin mašina. Naš tim je posebno specijalizovan za sve vrste remonta brusilica Livnica Kikinda, kao i retrofiting brusilica sa NC na CNC.

http://www.ftn.uns.ac.rs/n1370227548/slobodan-tabakovic
БОРОЈЕВ, Љ., ЗЕЉКОВИЋ, М., ТАБАКОВИЋ, С., БАЊАЦ, И.: Прилог значају испитивања ретрофитованих машина, ВИИИ међународна конференција ММА 2003-Флексибилне технологије, Нови Сад: Зборник радова, 2003, стр. 33- 34

https://www.researchgate.net/publication/314117161_RAZVOJ_PR...
Zeljković, M., Gatalo, R., Borojev, Lj., i dr,: Retrofiting
familije mašina za brušenje složenih oblika, Projekat u
okviru tehnološkog razvoja MIS 3.02.3220, finansiran od
strane Ministarstva za nauku, tehnologiju i razvoj
Republike Srbije, Institut za proizvodno mašinstvo FTN,
Novi Sad, 2002-2003.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 18 hrs (2018-02-23 12:23:36 GMT)
--------------------------------------------------

Najpribližnije bi se moglo opisati kao proces modernizacije opreme/mašine koja se smatra zastarelom ili koja (više) ne zadovoljava standarde.

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2018-03-02 23:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
- projektovanje i retrofitovanje energetski efikasnih zgrada;
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Rečeno mi je na kraju da stavim retrofitovanje. Hvala.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5retrofiting
Mira Stepanovic
4naknadna montaža, opremanje, dorada
Goran Stankovic
5 -1modifikacija
Igor Radosavljevic


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
modifikacija


Explanation:
Englesko-srpski Tehniči rečnik - Prof. dr Dušan Simić
a može i: prepravka, dorada

Merriam-Webster's Collegiate® Dictionary 2005
2 : to install (new or modified parts or equipment) in something previously manufactured or constructed

Longman Dictionary of Contemporary English
- to improve a machine, piece of equipment, building etc by putting new and better parts in it after it has been used for some time


Igor Radosavljevic
Serbia
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Daryo: nije svaka / bilo koja modifikacija "retrofitting" - suviše uopšteno // n. pr. abartovanje nije "retrofitting"
1 hr

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
naknadna montaža, opremanje, dorada


Explanation:
...

Goran Stankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Serbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: "naknadna montaža" odgovara za ovaj tekst
1 hr
  -> Hvala!

disagree  Mira Stepanovic: To nije odgovarajuće značenje.
2 days 17 hrs
  -> Šta da radim pred ovako čvrstim argumentima protiv mog predloga mogu samo da pognem glavu. Hvala Vam Miro što mi uvek otvorite oči.

2 days 17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
retrofiting


Explanation:
verovali ili ne, termin je usvojen i može se naći bezbroj primera, svaki pokušaj da se prevede na drugi način bi samo uneo zabunu.

http://www.li.rs/93-raunarsko-upravljacki-sistemi?start=2
Lola institut je bio deo fabrike ILR koja je proizvodila mašine alatke, robote, procesnu, metaluršku i drugu opremu.
---
Reaktiviranje napuštenih kapaciteta metalne i procesne industrije (rekonstrukcija i retrofiting)

http://www.mlcommerce.com/index.php/remont2
ML commerce nudi usluge remonta, retrofitinga i sve vrste servisnih usluga na alatnim mašinama proizvođača Livnica Kikinda. Remont mašina vrši se u okviru naše kompanije ili u proizvodnim prostorima klijenta. Svi poslovi remonta vrše se u najkraćem mogućem roku po utvrđenoj analizi, potrebnim operacijama i u dogovoru sa klijentom. U mogućnosti smo da Vam pružimo pravovremeni, inovativan i veoma detaljan remont alathin mašina. Naš tim je posebno specijalizovan za sve vrste remonta brusilica Livnica Kikinda, kao i retrofiting brusilica sa NC na CNC.

http://www.ftn.uns.ac.rs/n1370227548/slobodan-tabakovic
БОРОЈЕВ, Љ., ЗЕЉКОВИЋ, М., ТАБАКОВИЋ, С., БАЊАЦ, И.: Прилог значају испитивања ретрофитованих машина, ВИИИ међународна конференција ММА 2003-Флексибилне технологије, Нови Сад: Зборник радова, 2003, стр. 33- 34

https://www.researchgate.net/publication/314117161_RAZVOJ_PR...
Zeljković, M., Gatalo, R., Borojev, Lj., i dr,: Retrofiting
familije mašina za brušenje složenih oblika, Projekat u
okviru tehnološkog razvoja MIS 3.02.3220, finansiran od
strane Ministarstva za nauku, tehnologiju i razvoj
Republike Srbije, Institut za proizvodno mašinstvo FTN,
Novi Sad, 2002-2003.

--------------------------------------------------
Note added at 2 days 18 hrs (2018-02-23 12:23:36 GMT)
--------------------------------------------------

Najpribližnije bi se moglo opisati kao proces modernizacije opreme/mašine koja se smatra zastarelom ili koja (više) ne zadovoljava standarde.

--------------------------------------------------
Note added at 10 days (2018-03-02 23:47:40 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd...
- projektovanje i retrofitovanje energetski efikasnih zgrada;

Mira Stepanovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 68
Grading comment
Rečeno mi je na kraju da stavim retrofitovanje. Hvala.