International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Serbian » Metallurgy / Casting

bare metals

Serbian translation: čiste/nepokrivene/nezaštićene metalne površine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bare metals
Serbian translation:čiste/nepokrivene/nezaštićene metalne površine
Entered by: Mira Stepanovic

17:29 Apr 27, 2008
English to Serbian translations [PRO]
Science - Metallurgy / Casting
English term or phrase: bare metals
Bare metals owe their appearance chiefly to the manner in which light is reflected in and near the directions of specular reflection.
Lj Popovic
Canada
Ogoljeni metali
Explanation:
Mislim da je ovaj izraz tacniji jer se pod "cistim metalima" moze uzeti i njihov hemijski sastav, a u recenici za prevod se spominje povrsina metala.
Selected response from:

xxxBoban
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Ogoljeni metalixxxBoban
4 +1čisti metaliDinap
4cisti metali ; sami metali; prirodni metalilileta


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Ogoljeni metali


Explanation:
Mislim da je ovaj izraz tacniji jer se pod "cistim metalima" moze uzeti i njihov hemijski sastav, a u recenici za prevod se spominje povrsina metala.

xxxBoban
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Hvala :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  V&M Stanković: da, a možda je bolje malo slobodnije, npr. „čiste/nepokrivene/nezaštićene metalne površine“ - ovde se najverovatnije misli na površine metala koje nisu ničim pokrivene (bojom, prevlakama i sl)
41 mins
  -> Da, u pravu ste, nezasticene lepse zvuci.

neutral  Mira Stepanovic: 'ogoljeni metali' po meni ovde nije srećno rešenje jer nešto mora prethodno da bude pokriveno/presvučeno da bi zatim bilo ogoljeno; ali se slažem sa predlogom koleginice Vesne ne zato što 'lepše zvuči' nego zato što mislim da je to ispravno značenje.
2 hrs

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
2 days3 hrs
  -> Hvala

agree  lileta
4 days
  -> Hvala

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
čisti metali


Explanation:
Čisti metali i legure
 Svi metalni materijali mogu se također podijeliti u
dvije kategorije – čisti metali i legure:

 Čisti metalni materijali sastoje se od jednog
elementa tj. metal ima samo jednu vrstu atoma.
Najčešće korišteni čisti metali su aluminij, bakar,
željezo, olovo, cink, kositar, srebro i zlato.

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs (2008-04-28 07:19:01 GMT)
--------------------------------------------------

Neobloženi metal, npr. u vaskularnoj kirurgiji se koriste metali koji nisu obloženi s lijekom i to se zove npr. bare-metal stent
vidjeti:
http://www.medfak.ni.ac.yu/amm/2006-html/4-broj/UCESTALOST V...


    Reference: http://www.fkit.hr/files/nastava/novi/4/2dio-metali1.pdf
Dinap
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
Notes to answerer
Asker: Hvala :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: 'čist metal' je 'pure metal' , mislim da se to ne uklapa u ovaj kontekst http://en.wikipedia.org/wiki/Metal / naknadno dodati primer je u potpuno drugom kontekstu i samo potvrđuje moju sumnju
3 hrs
  -> da u pravu ste, misli se na površinu metala, to bi onda bilo non coated metals, koji nisu prevučeni sa slojem neke druge materije

agree  Gordana Podvezanec
14 hrs
  -> Hvala!

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cisti metali ; sami metali; prirodni metali


Explanation:
‘’Bare metals owe their appearance chiefly to the manner in which light…’’

Buduci da je ovde rec o recenici izvucenoj iz sireg konteksta ‘’’Bare metals…’’ se moze prevesti I kao ‘cisti metali ‘ (mada to rogobatno zvuci) ali recenica moze ici i ovako:

''Metali, sami po sebi, duguju svoj izgled nacinu na koji svetlost……''


lileta
Native speaker of: Native in SerbianSerbian