KudoZ home » English to Serbian » Tech/Engineering

geographical blackout

Serbian translation: područno isključivanje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:geograhical blackout
Serbian translation:područno isključivanje
Entered by: Aleksander Vasiljevic

17:34 Oct 30, 2001
English to Serbian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: geographical blackout
"Program is not available because of a geographical blackout"

Ovo je string koji se pojavljuje na displeju satelitskog prijemnika (risivera).
Aleksander Vasiljevic
Serbia
iskljucenje pojedinih podrucja / zemalja
Explanation:
..jedna od vrsta zastite digitalnog signala.

On the uplink side, CryptoWorks CA can interface to any Subscriber Management System (SMS), including Philips’ low-cost Customer Management System (CMS), to transmit programme access rights and control features such as geographical blackout, PIN codes and parental locks.
Further, it can easily be connected to affiliate management systems as well as dedicated SMSs for straight forward project implementation. CryptoWorks CA is DVB SimulCrypt-compliant allowing the use of multiple CA systems from different vendors in a single service.
www.digitalnetworks.philips.com/InformationCenter/PhilipsIn... FArticle.asp?lArticleId=1010&lNodeId=809

HTH
Selected response from:

Davorka Grgic
Grading comment
Od klijenta sam uspeo da dobijem sledeće objašnjenje:

"It is about coding of various channels, so you only can see them in the countries where you have bought the smartcard."

To znači da nije u pitanju gubitak signala zbog položaja satelita, vremenskih nepogoda, konfiguracije terena i sl., nego smišljeno i namerno blokiranje korišćenja određenih kanala van određenog područja ili države za koju je namenjena i u kojoj je kupljena kartica za dekodiranje nekog određenog skremblovanog satelitskog kanala. Mudro, ali nedovoljno za naše pirate ;->

U prvi mah mi se Ljiljanin prevod najviše svideo, međutim ispostavilo se da je Davorkin search engine bio bolji.

Hvala svima na trudu!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2gubitak prijema na geografskom podrucju
Ljiljana Krstic
4 +2iskljucenje pojedinih podrucja / zemalja
Davorka Grgic
5Podrucje je iskljucenoNatka
4Mozda ti pomogne slijedece:
Davorka Grgic
4nedostupnost regiona/podrucja
Nenija Hasanic
5 -1gubitak signala usled geografskih karakteristika (odredjene) oblastiTBQGS
4 -2vremenske nepogodeTatjana Aleksic, MA


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
vremenske nepogode


Explanation:
mi se čine kao dobro rešenje za ovo. Jedino što i ima smisla u datom kontekstu

Tatjana Aleksic, MA
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  TBQGS: to nisu vremenske nepogode
31 mins

disagree  IZIDA: just like nemanja said
1 hr

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Podrucje je iskljuceno


Explanation:
Blackout je iskljucenje struje (elektricne energije).

Blacout je i mrak (namjerno izreziran)u toku pozorisne predstave.


    TV programi u Kaliforniji.
Natka
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 20

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
iskljucenje pojedinih podrucja / zemalja


Explanation:
..jedna od vrsta zastite digitalnog signala.

On the uplink side, CryptoWorks CA can interface to any Subscriber Management System (SMS), including Philips’ low-cost Customer Management System (CMS), to transmit programme access rights and control features such as geographical blackout, PIN codes and parental locks.
Further, it can easily be connected to affiliate management systems as well as dedicated SMSs for straight forward project implementation. CryptoWorks CA is DVB SimulCrypt-compliant allowing the use of multiple CA systems from different vendors in a single service.
www.digitalnetworks.philips.com/InformationCenter/PhilipsIn... FArticle.asp?lArticleId=1010&lNodeId=809

HTH


    Reference: http://www.google.com
Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 21
Grading comment
Od klijenta sam uspeo da dobijem sledeće objašnjenje:

"It is about coding of various channels, so you only can see them in the countries where you have bought the smartcard."

To znači da nije u pitanju gubitak signala zbog položaja satelita, vremenskih nepogoda, konfiguracije terena i sl., nego smišljeno i namerno blokiranje korišćenja određenih kanala van određenog područja ili države za koju je namenjena i u kojoj je kupljena kartica za dekodiranje nekog određenog skremblovanog satelitskog kanala. Mudro, ali nedovoljno za naše pirate ;->

U prvi mah mi se Ljiljanin prevod najviše svideo, međutim ispostavilo se da je Davorkin search engine bio bolji.

Hvala svima na trudu!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IZIDA: I was thinking along those lines myself
50 mins
  -> Thx, IZIDA.

agree  Nenija Hasanic
2 hrs
  -> Hvala Nenija.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
gubitak signala usled geografskih karakteristika (odredjene) oblasti


Explanation:
Ovo se vrlo cesto desava i to sa svim vrstama signala.

http://www.tele.ucl.ac.be/CAS/systems/cryptoworks.html

Ovo je sajt na kome se geographical blackout pominje.

Nadam se da je ovo od pomoci.


    srednja elektrotehnicka skola - audio i video tehnicar
TBQGS
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Davorka Grgic: Gdje si u navedenom clanku nasao da se radi o gubitku signala zbog reljefa???
30 mins
  -> Pojam geographical blackout znaci upravo to.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
gubitak prijema na geografskom podrucju


Explanation:
znaci, prevod recenice: program nedostupan tj. prijem se gubi na tom geografskom podrucju
blackout // n.
2 a loss of power, radio reception, etc.
Oxford Dict.

Ljiljana Krstic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  IZIDA
8 mins

agree  Nenija Hasanic
2 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nedostupnost regiona/podrucja


Explanation:
?


    Reference: http://www.nenija.f2s.com
Nenija Hasanic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 36

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mozda ti pomogne slijedece:


Explanation:
Primjer geographical blackouta-a:

Geographical blackout je pokušaj viaccess providera da unište piratske kartice.... naime svaki paket imao je u svojim kodovima ugrađen geo kod koji je u trenu ubio sve piratice (svjedočila sam tome, moja piratica nije preživjela) no stvar je brzo riješena.... to se može objasniti tako što je TPS samo za područje francuske i dodali su poseban kod samo za njihovu zemlju.

Puno uspjeha.

D.



Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 21